וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו לשיר איתו

עינב שיף

30.4.2009 / 0:02

רמי דוידוף מוציא אלבום בכורה עם להקת אטלנטיקה ומספר על העבודה על הסט ואובדן החבר הקרוב שדחף אותו למוזיקה

יח"צ - חד פעמי

(בכורה: אטלנטיקה - "אף אחד")

לפני תשע שנים נהרג יאיר הרמן, חברו הטוב של רמי דוידוף, בתאונת דרכים. הרמן ז"ל הספיק לצלם את הקליפ ל"עוד חוזר הניגון" בגרסת ברי סחרוף, אבל בשביל דוידוף, העיקר היה העשייה הקולנועית המשותפת שלהם, שהחלה עוד בתיכון.

כשיאיר נהרג, דוידוף נדחף באופן אוטומטי למוזיקה. "תמיד ידעתי שאני אוהב את המוזיקה", הוא מספר לוואלה! תרבות, עם צאת אלבום הבכורה של להקתו, אטלנטיקה. "איבדתי אז את החשק לקולנוע, כי הייתי רגיל שהוא לידי. והחלטתי להתרכז במוזיקה".

כאן נכנס לתמונה אחיו של רמי, במאי הקולנוע עודד דוידוף שברזומה שלו נמצאים "מרס תורכי" והסדרה "תמרות עשן", שגייס את רמי להפקה הקולנועית של "מישהו לרוץ איתו", מיני סדרה שהפכה לסרט מצליח על פי ספרו של דוד גרוסמן.

"היה לי שיר שקוראים לו 'קנדינסקי' ", מספר דוידוף, ואח שלי אהב את השיר ושאל אם אני יכול לשנות את שם השיר למשהו שמתאים ויצא 'בן המלך', אותו אני שר בסרט והוא גם באלבום. ככה הגעתי להפקה, שבה גם הייתי תחקירן, אבל בעיקר חלק ממשפחה".

איך הסרט השפיע על המוזיקה שלך?

"ישבתי הרבה בסט עם הילדים הצעירים שם, שנמצאים בסיכון וזה מאד חיזק אותי, כי גם אני הייתי כזה פעם. ראיתי בהם חלק מהמסרים שיש בשירים וזה נתן לי הרבה השראה. זה גם כיף לשחק בסרט, יותר ריגש אותי לכתוב מוזיקה לסרט".

על אלבום הבכורה של אטלנטיקה, "שוב בבוקר", עובד דוידוף 6 שנים. לדבריו, "כל שיר נכתב במקום אחר. כתבתי קצת ביער, קצת בהרים, קצת בארץ וככה האלבום קיבל קצת צבע. עבדנו על זה בצורה מאד מדויקת מבחינת ציוד וניסינו לעשות משהו מינימליסטי, עם הרכב של ארבעה נגנים בלי יותר מדי כלים ולעשות את זה כשאני סגור בדיוק על מה שאני רוצה".

איך הקשר עם אחיך, שגם עוסק באמנות, משפיע על היצירה שלך?

"מהבחינה הזו העולמות קצת שונים, אבל אני לא מסתכל עליו בתור אמן או במאי כשזה מגיע לאמנות, אלא כמו חבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

והמוות של יאיר? הוא נוכח באלבום?

"במודע וגם בתת מודע, הטרגדיה הזו מאפיינת כמה מהדברים באלבום שקשורים לזה, כי הוא היה חבר מאד קרוב. כשהוא נהרג ראיתי שהקולנוע שלי הופך ליותר ויותר קודר, אל 'מישהו לרוץ איתו' העביר לי את זה. באמת היינו כמו משפחה, ולא רק בגלל עודד".

*אלבום הבכורה של אטלנטיקה, "שוב בבוקר", ייצא מחר (1 במאי) לחנויות בהפצת התו השמיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully