וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצחיק רצח

שמישהו יספר לרשף לוי שהבורר היא לא סדרת דרמה טובה - היא קומדיה מוצלחת. דניס ויטצ'בסקי נשבר תחת חקירה

בסוף העונה הראשונה של "הבורר" ששודרה לפני כמעט שנתיים ב-HOT, הסתיימה הסדרה בסוף מותח, כזה שקל לייצר כשיורים בדמות הראשית ומשאירים אותה צפה בבריכה. אותו מתח שנוצר, ועמו הציפייה לעונה השנייה, הוא לא תוצר הלוואי של השאלה האם הבורר חי או מת (היה די ברור שמשה איבגי יחזור לתפקיד גם בעונה השנייה של הסדרה), אלא של השאלה: איך יוצר הסדרה, רשף לוי, יפתור את המשבר הזה בתחילתה של העונה הבאה?

אמש הסתיימה העונה השנייה של הסדרה ושוב זכינו לשאלה מותחת מהסוג שכבר למדנו להכיר. גם כאן יש עניין של חיים ואו מוות (יגאל הנאצי, אושרית), ושל פתרון המשבר (גילה נגד בעלה ובנה החורג). הבעיה שהשאלות הללו לא מעניינות מספיק.

דרמה קומית או קומדיה דרמטית

כמעט ואי אפשר להתייחס ל'בורר' ברצינות, ובעונה השנייה זה היה אף יותר בולט מקודמתה. זה מתחיל בעובדה המצערת שאין כאן ולו דמות אחת איתה אפשר להזדהות. על פניו עובדה די הגיונית מאחר ומדובר בסדרת פשע ובדמויות שבינינו לביניהן לא צפוי לכאורה להיות הרבה במשותף. אבל דווקא הקונפליקט הערכי והמוסרי שטמון בעלילה הוא זה שהיה אמור לגרום לנו להתחבר אל הדרמה. העניין שב"בורר", אלו לא הפשיעה והאלימות שמונעים מאתנו את החיבור, כי אם היעדר האינטליגנציה הבסיסית של כל אחת מדמויות המפתח. כמעט תמיד מונעת העלילה על ידי מעשים טיפשיים ואי הבנות שגובלות בסיטקום, שלא נאמר אופרת סבון.

גם אם ננסה להתעלם מהדמויות ולהתמסר לעלילה המותחת, לא נצליח לברוח מהבלחי הקומדיה התדירים שתוקפים את התסריט בהגזמה - החלום של מדמוני, כל תת העלילה של 'מיזרי', האודישן של קוקי - אלה אמורים לקדם את הסיפור והדרמה, אבל מגחיכים את הסדרה בעצם קיומם.

זה הכל מאהבה

לפני שישלחו מישהו שיגרור אותי לפרדס בלילה אפל, חשוב להבהיר: "הבורר" היא אחלה סדרה. למעשה זו אחת הסדרות הישראליות המהנות ביותר שיצא לי לראות בשנים האחרונות. רק חבל שהיא מוגדרת כדרמה ומתוסרטת כדרמה, כי אופן הסיום של הפרק האחרון ששודר אתמול הוא לא זה שיקבע את המשך הצפייה בעונה הבאה.

הבדיחות המיותרות של רשף לוי שהציקו בתחילת העונה, הפכו למוטיב חוזר ותפסו יותר ויותר מקום בסדרה שהפכה בעצמה לקומדייה סבונית ואלימה, יותר מדרמה משעשעת ואנקדוטלית. כתוצאה מהיותה קומדיה בהגדרתה החדשה, מן הראוי שלא יעיקו עלינו בקליף האנגרים או בסוגיות מותחות כאלו ואחרות. ל"בורר" אולי הגענו בשביל הדרמה, אבל נשארנו בשביל הכיף. זה גם מה שיגרום לנו לחכות בשקיקה לעונה השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully