וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים בפסטיבל הקולנוע הצרפתי

עינב שיף

5.5.2009 / 19:26

הבמאיות ג'וסיאן באלאסקו ואן פונטיין הן בין האורחים המכובדים שיגיעו לחגוג את הקולנוע הצרפתי בארץ ו-100 שנים לעיר תל אביב

פסטיבל הקולנוע הצרפתי ה-6 יחל ב- 8 ביוני ויימשך עד ה- 20 בחודש בסינמטקים ברחבי הארץ. סרט הפתיחה של הפסטיבל הוא "ג'יגולו צרפתי" של ג'וסיאן באלאסקו, קומיקאית מפורסמת ובמאית מצליחה ("לאשתי יש מאהבת"). הסרט, בכיכובה של נטלי ביי יופץ בארץ החל מה- 11 ביוני ולרגל הקרנתו, תגיע באלאסקו יחד עם ג'ורג' אגילר להתארח בפסטיבל. סרט הנעילה של הפסטיבל הוא "כמו כולנו" של ונסן גארנק ובכיכובם של למברט וילסון ופסקל אלבה. גארנק יגיע גם הוא לישראל כאורח הפסטיבל.

"קוקו – לפני שאנל", אחד מהסרטים הצרפתים המדוברים בתקופה האחרונה, בכיכובה של אודרי טוטו ("אמלי") יוקרן גם הוא בפסטיבל. הסרט עוסק באשת האופנה קוקו שאנל בשנים שלפני פריצתה למרכז הבמה ובמסגרת הפסטיבל, תגיע במאית הסרט אן פונטיין לישראל. סרטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל עם "מכוערת", "הנשמה הטהורה", "למענה", "מרגלים", "לרגו וינץ'", "נשף השחקניות" ועוד.

בפסטיבל תיערך מחווה למעצב האופנה איב סאן לורן לציון שנה למותו. במסגרת המחווה יוקרנו שני סרטים דוקומנטריים אודות סאן לורן ומבחר סרטים להם עיצב תלבושות כגון "בתולות הים של מיסיסיפי" (בבימויו של פרנסואה טריפו) ו"רכבת תחתית" של לוק בסון. העיתונאית לורנס בנעים, מנהלת מגזין האופנה סטילטו ומחברת הביוגרפיה הראשונה על סאן לורן, תגיע לפסטיבל לרגל האירוע.

שתי אטרקציות נוספות בפסטיבל הן הקרנת בחירת השחקניות הישראליות, אשר בוחרות בימים אלו את הסרט הצרפתי האהוב עליהן והוא יוקרן בפסטיבל, כהמשך לשנים קודמות בהן בחרו מבקרי הקולנוע את הסרט הצרפתי האהוב ואחריהם גם קהל הבמאים. האטרקציה האחרונה קשורה כמובן, איך לא, לחגיגות 100 השנים לתל אביב, במסגרתן יילקחו קטעי ארכיון של המכון הלאומי לארכיון אודיו/וידאו בצרפת המציגים קטעי סרטים שצולמו בתל אביב המתארים את העיר משנת 1938 עד אמצע שנות ה- 60.

הפסטיבל הוא יוזמה של מחלקת התרבות בשגרירות צרפת וחברת "עדן סינמה", המפיצה סרטי קולנוע צרפתים. עורכי תוכנית הפסטיבל הם מר אוליבייה טורנו, הנספח לקולנוע בשגרירות צרפת וקרולין בונה, מבעלי "עדן סינמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully