וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמי ים-תיכוני: טוני שלהוב - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

12.5.2009 / 3:59

אתם אולי מכירים את טוני שלהוב בתור הבלש אדוארד מונק, אבל בעיני גיא שמי הוא תמיד יהיה שחקן משנה גדול

טוני שלהוב נולד ב-1953 בגרין ביי, וויסקונסין – בן לשני מהגרים לבנונים שנפגשו באמריקה - וכבר בגיל הרך הוא שיחק במחזה "המלך ואני", שהופק בבית ספרו. הוא המשיך ללמוד דרמה ומשחק באוניברסיטת דרום מיין ולאחר מכן התקדם ל"ייל", שם קיבל את התואר שלו ב-1980.

את שלהוב תוכלו לזכור מסרטים כגון: "ברטון פינק", "מה קרה בגטקה", "תביעה אזרחית", "צבעי השלטון", "ספיי קידס", "אשה בזירה" ו"שלוש עשרה רוחות"; הוא שיחק בפרק אחד של "תיקים באפלה" ובפרק אחד של "פרייז'ר", אבל התפקיד הטלויזיוני המוצלח ביותר שלו (אם כי כנראה גם הנשכח ביותר), היה דווקא בסדרה הקומית המיותרת "כנפיים", שם שיחק את דמותו של אנטוניו סקארפצ'י, נהג המונית האיטלקי.

על שלהוב קצת מוזר לכתוב במדור הזה, היות ורובכם וודאי תזהו אותו כבלש האובססיבי קומפולסיבי אדריאן מונק, מהסדרה הדי פופולרית "מונק", שזה מכבר השיגה לו ארבע מועמדויות לפרס האמי; אולם מאחר וההתלהבות מהסדרה - שהיתה די פושרת מן ההתחלה - הולכת ודועכת אל תוך העונה השביעית והעובדה שיש לו שם משפחה לבנוני לא שגרתי, שמקשה על אנשים לזכור אותו, אנסה בכל זאת להזכיר לכם כמה מתפקידיו שאולי נשכחו.

גברים בשחור – זה שהגיבור חשב שהוא מכיר

ג'יימס אדוארדס (וויל סמית'), הוא שוטר ניו יורקי שנון, שמגלה כי עירו (כמו כל העולם) מאוכלסת על ידי חייזרים במסווה אנושי. קיי (טומי לי ג'ונס) בתפקיד הסוכן המסתורי המנוסה, הוא זה שלוקח את ג'יימס לבית העבוט של ג'יוס (שלהוב) אותו הוא מכיר שנים ובלי שום אזהרה מוקדמת יורה ומפוצץ לג'יוס את הראש. מה רבה היא הפתעתו של אדוארדס כאשר ג'יוס מגדל מיד ראש חלופי, אולי מעט פוזל ורירי יותר מן הקודם, אך ללא ספק ראש. חזותו החוצנית של שלהוב, בשילוב מוקוס דביק על פרצופו הפוזל, נראתה למפיקי הסרט כטייפ קאסט המושלם לחייזר החצי ידידותי, שיכניס את דמותו של סמית' לעניינים. הוא הופיע גם בגברים בשחור 2, אבל למי אכפת.

כיבוש הגלקסיה – האתנחתא הקומית

הקריירה של ג'ייסון נסמית' (טים אלן), הקפטן בסדרת המדע הבדיונית הנשכחת "כיבוש הגלקסיה", כבר לא מה שהייתה פעם. את רוב זמנו הוא מעביר יחד עם ה"צוות" שלו בכנוסי מד"ב למיניהם, שם הם מעניקים חתימות ועונים על שאלות אידיוטיות של מעריצים שלעולם לא יאבדו את בתוליהם. כאשר חייזרים אמיתיים, שראו את הסדרה דרך שידורי לווין מבקשים מהקפטן וצוותו להושיע אותם מציפורניו של גנרל סאריס הרשע, מנסה הקפטן הטלוויזיוני לנצל את ההזדמנות ולהתקאמבק. לגוון דימארקו (סיגורני וויבר) הסגנית, ואלכסנדר דיין (אלן ריקמן) הקצין הראשון, לוקח זמן להבין שהם אכן נלחמים בחייזרים בחלל ולא למטרות שידור, אולם דווקא פרד קוואן (שלהוב), האיש הטכני נראה מאושר ומלא בטחון מהשניה שהוא עולה לחללית. אפילו שיירים של גופות חייזרים בתוך המעבדה שלו, לא מוציאות אותו משלוותו, אלא רק גורמות לו לבקש בנימוס מעט WD40, כדי שיהיה קצת יותר נקי.

האיש שלא היה שם – העו"ד הסטאר

אד קריין (בילי בוב ת'ורנטון) הוא ספר, שמעולם לא רצה להיות ספר. הוא רוצה להתעסק בניקוי יבש. זו נקודת הפתיחה לסדרה של צירופי מקרים משונים ומעשה רצח, אשר מובילים להאשמת אשתו דוריס (פרנסס מק'דורמנד) בפשע שלא ביצעה. למרות אי מעורבותה, נראה שההוכחות נגדה הן חד משמעיות ואין שום ספק בגורלה. זו הסיבה שבעלה הלוזר שוכר את שירותיו של פרדי רידנשניידר (שלהוב) עו"ד כל-יכול א-לה ג'וני קוקרן, שאמור לבלבל את המושבעים עד כדי כך, שיהיו חייבים לזכות את האישה. כה גאה הפרקליט בעבודתו, שכאשר קריין מתוודה ופורש בפניו את פרטי הפשע האמיתיים, מתייחס אליהם רידנשניידר בתור הגנה אסטרטגית, פרי מוחו של בעלה של מרשתו. שלהוב כבר שיתף פעולה אם האחים כהן ב"בארטון פינק", ודמותו של רידנשניידר היא מוחצנת ומבריקה כיאה לסרט ממוצע של האחים. יש שטועננים שזהו תפקידו הטוב ביותר, אני דווקא מעדיף את התפקיד מהסרט הבא.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כסף קטן - נהג המונית הזר

גרים (ביל מוריי), פיליס (ג'ינה דיוויס) ולומיס (רנדי קוויד) מתכננים לשדוד בנק בעזרת תכנית די הרמטית ותחפושת של ליצן. הם גם מצליחים וזה אפילו לא לוקח להם כל כך הרבה זמן, אולם נראה שהקארמה שלהם רעה עד מאוד, כיוון שהם בשום אופן לא מצליחים לצאת מהעיר. הישועה, בתור מונית עם נהג (שלהוב) הדובר שפה מזרח תיכונית מסויימת, לא מאחרת להגיע ואיתה השאלה "בוררה חדת'ה?" (כנראה לאן נוסעים). כאשר שאלה זו נשאלת בפעם השלישית, נלחץ לומיס ויצא מתוך המונית הנוסעת היישר אל תוך דוכן עיתונים. נהג המונית מצדו, לא עומו בתחושות האשמה הקשות ומסגיר עצמו למשטרה, תוך כדי הסבר מפורט (בשפה המיוחדת שלו), אודות שלושת חברינו וה"בלפטונה" (אוטובוס) אותו הם לקחו כאשר עזבו את מוניתו. "כסף קטן" היא פנינה קומית נשכחת שמאוד שווה לראות גם היום. חמשת עד עשרת הדקות של שלהוב על המסך הופכים אותה (כמעט) לסרט חובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully