וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בגמר האירוויזיון

עינב שיף

12.5.2009 / 23:53

"עינייך" בביצוע אחינועם ניני ומירה עוואד נכלל בין 10 השירים שעלו לגמר האירוויזיון בשבת. ניני: "אנחנו במגרש הגדול וזה נפלא"

השיר "עינייך" בביצוען של אחינועם ניני ומירה עוואד נכלל בין 10 השירים שהעפילו לגמר תחרות האירוויזיון, לאחר חצי הגמר הראשון שנערך הערב (ג') במוסקבה. בסך הכל התמודדו 18 מדינות על הזכות להגיע לגמר, שיתקיים ביום שבת, ה- 16 במאי.

"אני מאושרת", אמרה לוואלה! תרבות אחינועם ניני בין שאגות השמחה מעבר לקו. "מאד רצינו לעבור ואני לא יודעת מה יהיה עכשיו, אבל אנחנו במגרש הגדול וזה נפלא, אני רוצה להודות לכמות הסמסים הענקית שקיבלנו, תודה למי שאיחל לנו טוב, תודה מכל הלב. אנחנו חלק משרשרת מכובדת מאד של אמנים שהופיעו בגמר וגם בחצי הגמר הופיעו אמנים מצוינים", הוסיפה ניני. "לא יכולתי להגיד על אף אחד מהם 'זה לא עולה'. לא באנו לכאן עם אש ותמרות עשן או רקדניות, באנו עם האמת שלנו, שהיא גם האמת של מדינת ישראל ששואפת לשלום".

השיר "עינייך" היה הביצוע העשירי הערב, לאחר מונטנגרו, צ'כיה, בלגיה, בלארוס, שוודיה, ארמניה, אנדורה,שוויץ וטורקיה. ניני ועוואד עלו לבמה בשמלות מפוארות כמיטב המסורת בתחרות וביצעו את השיר בליווי להקה, בראשות שותפה הוותיק של ניני ליצירה, גיל דור, יוצר השיר יחד עם עוואד וניני. בגמר יצטרפו אליהן המארחת וזוכת השנה שעברה, רוסיה, כמו גם אנגליה, צרפת, ספרד וגרמניה שעלו אוטומטית לגמר והמדינות שעלו הערב, טורקיה, שוודיה, פורטוגל, מלטה, פינלנד, בוסניה-הרצגובינה, רומניה, ארמניה ואיסלנד.

"עינייך" הוא הנציג ה-33 של ישראל באירוויזיון. בשנה שעברה ייצג את ישראל בועז מעודה, עם השיר "כאילו כאן", שהגיע למקום התשיעי בתחרות. בעבר זכתה ישראל שלוש פעמים בתחרות, עם השירים "אבניבי" בביצוע יזהר כהן, "הללויה" בביצוע להקת חלב ודבש ו"דיווה" בביצוע דנה אינטרנשיונל, שהוזמנה להופיע במוסקבה לרגל התחרות.

ניני ועוואד נבחרו כנציגות ישראל בחודש ינואר השנה, על ידי וועדה של רשות השידור. לאחר מכן נבחר השיר "עינייך" מבין ארבעה שירים שהציג הצמד. בחירתן של ניני ועוואד עוררה מחלוקת רבה בקרב ערבים ויהודים, כאשר מהצד הערבי קראו לעוואד שלא להופיע כנציגת ישראל בתחרות, כשקצפם יצא גם על ניני, בעקבות מאמר שפרסמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully