וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ניומן לספרות עברית לחיים סבתו

13.5.2009 / 16:27

הרב חיים סבתו זוכה בפרס המכובד על תרומתו הייחודית בתחום היצירה העברית

הרב חיים סבתו הוא זוכה פרס ניומן לספרות עברית לשנת תשס"ט, על תרומה ייחודית בתחום היצירה העברית. הפרס יוענק בטקס חגיגי שיתקיים ב-8.6 ב-17:15, באולם בק שבאוניברסיטת בר-אילן, במושב הפתיחה של הכנס הבין-אוניברסיטאי לחקר הספרות העברית והיהודית.

סבתו זכה בעבר בפרס ספיר ובפרס יצחק שדה על רב המכר, "תיאום כוונות" (שעובד גם לקולנוע), ספרו השני אחרי "אמת מארץ תצמח" על יהודי חלב בסוריה. בין ספריו הנוספים: "כעפעפי שחר" ו"בואי הרוח".

ספריו המצליחים של חיים סבתו תורגמו לרוסית, אנגלית וצרפתית. ספריו של חיים סבתו רואים אור בישראל בהוצאת ספרי עליית הגג וידיעות ספרים.

פרס ניומן הוא מן הוותיקים והיוקרתיים בפרסים הספרותיים אשר הקים מר אירווינג ניומן ורעייתו בלהה. את החלטתו לייסד פרס לסופרים עבריים, קיבל מר ניומן ביוזמת פרופ' אברהם יצחק כץ, שהיה שנים רבות הרוח החיה במפעל ספרותי מיוחד זה ולשיקוליו היה משקל מכריע בבחירת חתני הפרס. חברי הוועדה שבחרה את סבתו הם: פרופ' אפרים חזן, פרופ' אבידב ליפסקר, פרופ' שמואל רפאל, פרופ' מירי קובובי, ד"ר רחל אלבק-גדרון ומר אבישי לוביץ, נציגו של מר ניומן .

בין הסופרים שקיבלו עד היום את פרס ניומן, נמצאים שמות גדולים כמו אורי צבי גרינברג, לאה גולדברג, גרשון שופמן, חיים הזז, ישראל אפרת, דב סדן, ש.שלום, משה שמיר, אהרון אפלפלד, אמיר גלבוע, משה שחר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully