וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי שיסל מאיים בחזרה

עינב שיף

14.5.2009 / 10:08

יוצר הסרט "יבי" משיב להאשמה של אגי פרידמן בעניין גניבת זכויות היוצרים ומאיים עליה בתביעה. פרידמן לא מתנצלת

נמשכת המחלוקת סביב סרט התעודה "יבי", אודות המשורר יונה בן יהודה. לאחר שהאשימה אגי פרידמן את צבי שיסל ופטקה בן יהודה, החתומים על הסרט, בגניבת זכויות יוצרים, פונים כעת השניים לפרידמן, באמצעות עו"ד כוכבי שמש, ומאיימים כי יתבעו אותה אם לא תפרסם התנצלות על מכתבה הקודם.

מחוייבת להתנצל

"מרשתך, גברת אגי פרידמן, החלה במסע הכפשות באמצעי תקשורת שונים נגד מרשיי", כותב עו"ד שמש במכתב שהגיע לידי וואלה! תרבות. "הכפשות שגורמות למרשיי נזק תדמיתי וכלכלי רב.... כל טענות מרשתך כי הסרט הוא 'שלה' אין להן על מה לסמוך, היא אינה יוצרת הסרט, הסרט לא נערך על-פי תסריט שהיא כתבה ובוודאי שלא היא זו אשר בימה את הסרט... מרשתך עבדה בהתנדבות כתחקירנית ומראיינת בסרט ויום אחד, בעת צילום ראיונות לסרט, נעלמה מרשתך וכל הניסיונות להשיגה בטלפון עלו בתוהו דבר אשר גרם לעיכובים בהשלמת הסרט".

עוד טוענים שיסל ובן יהודה כי פרידמן אף קיבלה צ'ק בסך 50,000 שקלים מקרן רבינוביץ' כסיוע לסרט, כסף שלא הגיע מעולם לידיהם של שיסל ובן יהודה. על פי שיסל ובן יהודה, פרידמן טענה כי השיבה את הצ'ק לקרן, אולם גם אם כן, "הרי שהדבר מעיד על חוסר תום לב של מרשתך ועל ניסיונותיה לחבל בהוצאת הסרט עוד לפני עריכתו".

לסיום כותב שמש כי "הכפשות מרשתך גורמות ליוצרי הסרט ולעמותה נזקים שונים, כאמור לעיל, ומרשתך נדרשת בזאת לפרסם מודעות התנצלות, בתוך 3 ימים מיום קבלת מכתבי זה, בכל כלי התקשורת אליהם פנתה והכפישה את מרשיי. באם מרשתך לא תעשה כן תהיה צפויה לתביעת דיבה ו/או תביעת נזיקין ו/או כל תביעה אחרת על-פי דין".

לא מתנצלת

בעקבות הטענות אמרה אגי פרידמן לוואלה! תרבות: "אכן נעלמתי להם, כיוון שהסרט היה גמור לפני עריכה, עם כל ההנחיות לעריכה, אחרי שנתתי את כל הניירות עם תאריכים מאומתים באמצעות פקס". באשר לצ'ק מקרן רבינוביץ' אומרת פרידמן כי אכן החזירה את הצ'ק: "אני חברה בעמותת אומ"ץ וכחברת עמותה אני לא אגע בכספי ציבור כשמדובר בסרט שהוזמן באופן אישי להנצחת אח של מישהו. ההזמנה של הסרט מתועדת כשגם סוכם כמה ישולם, התיעוד נמצא בידיי וזה ילך לבית משפט".

באשר לטענות על התנהלותה אומרת פרידמן כי "היה ברור לי שההתקפה שלהם לא תהיה לגופו של עניין אלא לגופו של אדם. בכוונתי לזמן את כולם לעדות בבית המשפט והאמת תתברר שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully