וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה של פסטיבל "דוקו-צ'אלנג'"

עינב שיף

16.5.2009 / 16:29

סרטו של אבי וייסבלאי זכה בפרס הראשון ובפרס הצילום בתחרות הסרטים הדוקומנטריים הקצרים שנעשו תוך חמישה ימים בלבד

"האישה עם מצלמת הקולנוע" הוא הזוכה בתחרות "דוקו-צ'אלנג' ישראל 2009", אשר נערך במסגרת פסיבל דוקאביב. סרטו של אבי וייסבלאי אודות לאה אקסלרוד, אלמנתו של חלוץ הראינוע נתן אקסלרוד הגיע למקום הראשון בתחרות הסרטים הדוקומנטריים הקצרים שנעשו ב- חמישה ימים בלבד והוקדשו לעיר תל אביב.

שופטי התחרות, המפיקה רוני דבש ויז'ן, הבמאי רן טל והיוצר יהלי סובול חשבו כי הסרט יצר "פספס מרגש ומצחיק על אהבה לקולנוע" והעניקו גם את פרס הצילום לרותם ירון, צלם הסרט. סך כל הפרסים בהם זכה "האישה עם מצלמת הקולנוע" הוא 10,000 שקלים.

הפרס השני בתחרות חולק בין הסרטים "איש ההולך של נועם פנחס ו"משחקים בקקי" של צביקה בינדר. "איש ההולך" עוסק במסע שוטטות ברחבי תל אביב עם סולן הג'ירפות גלעד כהנא והשופטים נימקו היותו ניחן ב"פיוטיות ומקוריות, בשילוב מדויק של טקסטים, מוסיקה ותמונה". לסרט אף הוענק פרס העריכה, לעורכת שירה ארד. "משחקים בקקי" הוגדר על ידי השופטים כ"משעשע ומלא הומור”.

ואילו בנימוקיהם לבחירה ב"משחקים בקקי" ציינו השופטים כי הפרס ניתן לו בזכות היותו סרט "משעשע ומלא הומור, וכן על הבחירה בנושא והעברתו בצורה שלמה ואחידה”.

תחרות ה"דוקו-צ'אלנג'" מתקיימת תחת קורת גג פסטיבל "דוקאביב" ובשיתוף סינמטק תל אביב, פורום היוצרים הדוקומנטריים ובתמיכת קרן רבינוביץ', מועצת הפיס לתרבות ואמנות ובהפקת "היפרמדיה" תקשורת. בתחרות השתתפו 15 צוותים שנבחרו מתוך כ- 80 הצעות שהוגשו לוועדת התחרות. הצוותים עבדו במקביל על הסרטים במשך חמישה ימים ונדרשו להגיש את התוצאה הסופית באותו היום והשעה. תשעה מ- 15 הסרטים שנעשו במסגרת התחרות ישודרו ב- 20 במאי בערוץ “yes דוקו" ובאתר “וואלה! yes".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully