וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יזכה בפרס ספיר?

עינב שיף

16.5.2009 / 22:00

נורית גרץ, אמנון דנקנר, אלון חילו, איריס לעאל ורונית מטלון מועמדים לפרס היוקרתי בשווי 150,000 שקלים. בנוסף, שני ספרים זכו בפרס הביכורים, על חשבון פרס הספר המתורגם

הוכרזו המועמדים הסופיים לפרס ספיר לשנת 2009. חבר השופטים, בראשות יוסי שריד פרסם היום (ש') את רשימת חמשת הספרים המועמדים לפרס היוקרתי, מתוך כ- 82 כותרים אשר נשלחו על ידי 22 מוציאים לאור.

הספרים המועמדים הם "על דעת עצמו", ספרה של נורית גרץ אודות בעלה, עמוס קינן, בהוצאת עם עובד; "ימיו ולילותיו של הדודה אווה" מאת אמנון דנקנר בהוצאת אחוזת בית, "אחוזת דג'אני" של אלון חילו בהוצאת ידיעות ספרים, "קול צעדינו" מאת רונית מטלון בהוצאת עם עובד ו"אש בבית" מאת איריס לעאל בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר. הפרס יוענק בטקס שייערך בתיאטרון גבעתיים ב- 16 ביוני במהלך שבוע הספר העברי. הטקס ייערך בשעה 18:00 וישודר לאחר מכן בערוץ 2 בשעה 23:00.

בנוסף להכרזה על המועמדים, החליט חבר השופטים, המונה שבעה חברים אשר מלבד יושב הראש שמותיהם חסויים עד להענקת הפרס, להעניק פרס לשני ספרי ביכורים במקום לאחד. הספרים הם "הקברט ההיסטורי של פרופסור פבריקנט" מאת ירמי פינקוס ו"ארבע אחר הצהריים" של נעה זית. החלטה להעניק פרס נוסף התאפשרה לאחר שחבר השופטים בחר שלא להעניק השנה פרס לספר המתורגם. "מטעמים כאלו ואחרים, לא נמצא ספר שחשבנו שאנחנו רוצים לתת לו את הפרס", מנמק שריד בשיחה עם וואלה! תרבות. "הוגשו שני ספרים בלבד וחבר השופטים העדיף פה אחד לתת עוד פרס לספר ביכורים, שכן הוגשו 18 כאלו".

חמשת הספרים המועמדים לפרס ושני הזוכים בפרס הביכורים יזכו את מחבריהם ב- 25,000 שקלים כל אחד. הספר הזוכה יזכה ב- 150,000 שקלים ובתרגום הספר לשפה זרה על פי בחירתו, כמו גם הוצאת מהדורה מיוחדת של הספר. מפעל הפיס אף ירכוש מהדורה מהספרים המועמדים ויתרום אותה לספריות הציבוריות השונות בישראל.

פרס ספיר, מיסודה של קרן מפעל הפיס לספרות, נחשב לפרס הספרות היוקרתי בישראל והוענק לראשונה בשנת 2000 לסופר חיים סבתו, על ספרו "תיאום כוונות". מאז מוענק הפרס באופן שנתי, כאשר בשנה שעברה זכה בו צבי ינאי, על ספרו "שלך, סנדרו". מאז הקמתו, עורר הפרס סערות רבות ומאבקים בין הוצאות הספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully