וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להחזיר את הקדם אירוויזיון"

עינב שיף

17.5.2009 / 11:00

יזהר כהן, זוכה התחרות בשנת 78' יוצא נגד השיטה: "חזרנו אחורה. צריך להפסיק עם ההסתכלות הכפרית שלנו". יואב גינאי, ראש הוועדה לבחירת השיר: "מאד יכול להיות שנחזיר את הקדם"

המיקום הסופי והמאכזב של ישראל באירוויזיון כבר עושה את שלו. הזמר יזהר כהן, זוכה התחרות עם השיר "אבניבי" יוצא נגד שיטת הבחירה של השיר לתחרות. "אני לא יודע מה לחשוב על הביצוע של אתמול", הוא אומר בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני חושב שמירה ואחינועם הן פגזיות בתחומן, אבל לתחרות הזו צריך להביא פרפורמרים שמתאימים לבמה הזו. אנחנו עובדים על מסרים של נחמדות כשכל מדינה מביאה תותח אחר"

מה הסיבה לכך לדעתך?

כהן: "בגלל שאין קדם אירוויזיון. פעם, הכותבים בישראל היו כמרקחה לקראת התחרות ועכשיו אנחנו מתנהגים כלפי התחרות בגישה כפרית, צינית ומזלזלת. אנחנו חייבים לשנות את זה".

יואב גינאי, מנהל מחלקת הבידור והתרבות ברשות השידור ויושב ראש הוועדה שבחרה בניני ועוואד לייצוג ישראל, אומר היום כי "אני גם מאוכזב מהמיקום, אבל אני חושב שהביצוע היה מצוין והשליחות שבו היתה חשובה לא פחות. נעשה השנה, כמו בכל שנה, תהליך הפקת לקחים פוסט מורטם ונגיע למסקנות. מאד יכול להיות שנחזיר את הקדם, אבל צריך לזכור שהיו כישלונות גם שם. מבחינתנו, כל השיטות הצליחו וכל השיטות נכשלו"

"גם בקדמים היו נפילות", מסכים מנהל רשת ג', נעם גילאור שהיה חבר גם הוא בוועדה שבחרה בניני ועוואד. " אמנם 'אבניבי' נבחר בפסטיבל הזמר וגם 'הללויה', אבל זה היה לפני 30 שנים. דנה אינטרנשיונל למשל, לא נבחרה בקדמים. אחינועם ניני היא זמרת עם קבלות בינלאומיות, הביצוע היה ביצוע מעולה. זה שהגיע למקום ה- 14...

ה-16 אתה מתכוון.

"כן כן. בוא נאמר שלא קרעתי את בגדיי ולא נכנסתי לאבל. זה לא ממש רציני התחרות הזו, אבל זו במה גדולה בינלאומית גדולה ואני חושב שההופעה עשתה שירות טוב למדינת ישראל. לא צריך לזכות במקום הראשון כדי לנצל כזו במה כראוי כפי שהם עשו".

ייתכן שמה שמקומם את כהן יותר מכל הם דבריו של גילאור. "הגישה הלוזרית הזו פשוט לא מתאימה לתחרות", הוא אומר. "או שלא משתתפים, או שעושים את זה כמו שצריך. אותי חינכו מילדות שאם אני בא לתחרות, אני בא לנצח. חייבים להפסיק עם הגישה הכפרית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully