וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: גליה ירון - "סוף העולם"

עינב שיף

18.5.2009 / 7:30

סינגל ראשון מאלבום שני לירון, שמדברת על אופטימיות שהיא פסימיות, העבודה עם ג'וני הקטן וגם מהו סוד ההצלחה של הפופ הישראלי

יח"צ - חד פעמי

למרות שמו ("סוף העולם"), גליה ירון חושבת שהסינגל הראשון מאלבומה השני מייצג אותה הכי טוב. "זה אחד השירים הכי אופטימיים שלי", היא מספרת לוואלה! תרבות. "כל הזמן ניסיתי למצוא לו שם אחר, משהו כמו 'פשע מושלם', אבל בסופו של דבר התבקש השם הזה. אבא שלי תמיד אמר לי שהאופטימיות שלי היא תמיד פסימית, שגם כשאני שמחה יש בי עצב וזה בא לידי ביטוי במוזיקה".

בשיר עצמו משייטת ירון במחוזות המלודיה האלקטרונית, כמעט המשך ישיר אך משודרג לאלבומה הראשון, "חדרי המתנה" שיצא בשנת 2006, בהפקתו המוזיקלית של בן זוגה, חבר הדג נחש דודוש קלמנס. עם זאת, הפעם ירון מבטיחה כי דברים עומדים להשתנות. "הלכתי למחוזות קצת אחרים", היא מספרת על הפרויקט החדש, שייצא בהמשך השנה. "אני כן נוגעת באקוסטיקה וברכות, אך יש לו גם פנים אחרות".

על הפנים האחרות אחראי ככל הנראה ג'וני גולדשטיין, הידוע בכינויו "ג'וני הקטן". סנסצית ההפקה שסחררה את ישראל עם אלבום רב משתתפים הפיק מוזיקלית את אלבומה החדש של ירון, שהמפגש עמו היה מוצלח, אך גם מורכב: "אין ספק שזה שונה לעבוד עם מפיק כל כך צעיר, בטח אחרי שעבדתי עם בן זוגי, יש ל זה יתרונות וחסרונות. היתרונות הם שיש לו אנרגיה של ילד בן 17 והוא עושה דברים מתוך התלהבות. המצחיק הוא שלפעמים הייתי מתקשרת אליו והוא היה עונה 'אני בטיול שנתי באילת'. גם הייתי צריכה להתמודד עם העקשנות שמאפיינת גיל צעיר, אבל בסך הכל היה בינינו חיבור טוב מאד. הוא נתן לי להיות מעורבת הרבה יותר מאשר הייתי באלבום הראשון, בכל הרמות".

פרט טריוויה מעניין נוסף בעברה של ירון הוא היותה שותפה לכתיבת הלהיט "נמשים" של אמילי קרפל. הסגנון של השתיים מכיל לא מעט נקודות דמיון, אך האם ירון תלך בכיוון הצלחתה של קרפל? גם כאן, ירון אופטימית. "אני חושבת שיש היום פתיחות גדולה יותר מאי פעם לסגנון הזה", היא אומרת. "יש תחושה של עשייה ויש גם גל מדהים של נשים יפות עכשיו. וברצינות, אני מאד מקווה שהעם יאמר את דברו בנוגע לזה".

***

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully