וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה בין סקעת להד ארצי

עינב שיף

19.5.2009 / 13:35

לאחר למעלה משנה של סכסוך מתוקשר ורווי השמצות, חתמו סקעת והבעלים החדש של הד ארצי, NMC, על הסכם חדש

הסוף לסכסוך סקעת-הד ארצי. היום (ג') חתמה מנכ"לית NMC, הבעלים החדשים של הד ארצי, פנינה אדרי, על הסכם שיביא לסיום הסכסוך בין שני הצדדים ויאפשר את שחרור אלבומו השני של סקעת. צד נוסף בהסכם הוא ארומה מיוזיק, לייבל המוזיקה של רשת בתי הקפה שנכנסו לשותפות עם סקעת בחוזה נפרד.

על פי ההסכם, סקעת וארומה יפיקו עצמאית את האלבום ויישאו בכל ההוצאות הכרוכות בכך. לוואלה! תרבות נודע מגורמים המעורבים במשא ומתן כי על פי חלוקת הרווחים הצפויה מהאלבום, 30 אחוזים מרווחי מכירת האלבומים יילכו להד ארצי ו- 70 אחוזים יילכו לסקעת וארומה, 20 אחוזים ממכירות הניו-מדיה (סלולר, אינטרנט וכו') יועברו להד ארצי ו- 80 אחוזים לסקעת וארומה ואילו התמלוגים מהפדרציה לתקליטים יתחלקו גם הם 80-20 לטובת סקעת וארומה.

"הראל סקעת הינו אחד האמנים המובילים והמוערכים בחברתנו", מסרה פנינה אדרי עם ההודעה. "עם אישור הבעלות על הד-ארצי פעלנו לסיום הסכסוך עם הראל סקעת היות ואנו דוגלים כמדיניות וכאסטרטגיה בשיתוף-פעולה עם אמנינו. אני שמחה שיושרו ההדורים ואני סמוכה ובטוחה שמעתה להראל יהיה בית חם וביחד נוכל להמשיך ליצור ולהצליח".

ההסכם עבר טלטלות רבות עד לחתימה הראשונית של סקעת וארומה אמש (ב') אחר הצהריים. מלכתחילה, נקבעה הפגישה במשרדו של עורך הדין של הד ארצי, תדהר צור, לשעה 13:00 למעמד החתימה. בשלב מסוים, התגלתה מחלוקת דווקא בין סקעת למנהל ארומה מיוזיק, בני מנשה, על טיב ההסכם ביניהם כשלמרבה האירוניה, עורך הדין של הד ארצי שימש כמגשר בין השניים. לאחר המשך המשא ומתן התרצו הצדדים וההסכם יצא לדרך. "זה אירוני לגמרי, ההסכם בין הד ארצי לסקעת היה מוכן כל היום וברגע האחרון כמעט לא נחתם בגלל סקעת וארומה", אומר גורם המקורב מאד לעסקה. "סיום יותר הזוי מזה, באמת לא יכול להיות".

"שמחנו לראות כי הסכסוך הסתיים בפשרה", אמר עורך הדין צור לוואלה! תרבות, "פשרה אמיתית שטובה לשני הצדדים כאשר פשרה שכזו מאפשרת לשני הצדדים לעבוד יחדיו והיא התוצאה המשפטית הרצויה ביותר בכל סכסוך".

הדוד, המנהל והסכסוך האישי

פרשת סקעת-הד ארצי מסתיימת לאחר למעלה משנה של מחלוקת משפטית וציבורית, שהביאה להשמצות מכיוון שני הצדדים. בבסיס הפרשה עמד רצונו של סקעת להקליט באופן עצמאי את אלבומו השני, לאחר שאלבומו הראשון מכר מאות אלפי עותקים. על פי גרסת סקעת, הושג סיכום עם מנכ"ל הד ארצי לשעבר, רוני קליינפלד, במסגרתו יקליט סקעת את האלבום עצמאית ויפיצו דרך הד ארצי. מנכ"ל הד ארצי אחרי קליינפלד, גיל אדמוני, לא הכיר בהסכם. בעקבות המחלוקת והשמועות בתעשיית המוזיקה כאילו סקעת עומד להוציא את אלבומו החדש דרך ארומה, פנתה הד ארצי לבית המשפט, שהוציא צו מניעה על המשך ההקלטות של סקעת.

לאחר מכן המשיכו הצדדים בהשמצות הדדיות. הד ארצי אף ניסו למנוע את השתתפותו של סקעת באירוויזיון השנה, על ידי מכתב שהוציא עורך הדין של החברה לרשות השידור ובו הודיעו כי לאור צו הבית המשפט, בחירה בסקעת כנציג ישראל לאירוויזיון הינה הפרת החלטה של בית הדין. ההסלמה בעניין נבלמה עם מכירת הד ארצי ל- NMC, בעסקה ששווייה ארבעה מיליון שקלים והציפייה כי שינוי הבעלות יזרז את חתימת ההסכם.

בעוד הצדדים ממתינים לאישור עסקת המכירה על ידי הממונה על ההגבלים העסקים התקיים הדיון המרכזי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם הצליחו הצדדים להסכים כי סקעת יוכל לשוב להקליט, אך יוכל להפיץ סינגלים ואלבומים רק לאחר הסכם הפשרה. "אני מאושר", אמר אז סקעת לוואלה! תרבות. "אלו היו חודשים מאד קשים. זו חוויה לא נעימה שגם עכשיו כשאני מאושר, הייתי מוותר על זה".

בינתיים, התגלו מחלוקות בין סקעת לדודו ומנהלו האישי, אלון שמעון. על פי גורמים בתעשייה, המחלוקות התחילו כחודשיים לפני התביעה של הד ארצי, כיוון ששמעון חש שאיבד שליטה על הנעשה סביב סקעת. בזמן ההליך המשפטי מול הד ארצי שידרו השניים עסקים כרגיל, אולם לאחר השגת הפשרה בדיון המרכזי, גורמים בתעשייה מעירים כי היחסים בין סקעת לשמעון לא שבו לאיתנם, דבר שהוביל לפרידה מקצועית בין השניים.

*אלון שמעון מסר בתגובה: "אני מברך את הראל ביום חגו. הייתי ונשארתי הדוד שלו ותמיד אהיה שם בשבילו. חשוב לי לברך ולהודות לקהל ולפורום שלו על התמיכה לאורך התקופה כי הם השותפים הנאמנים היחידים שלו מבחינתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully