וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקול בראש: אליזבת פנייה - נו, ההיא מהזה

גיא שמי

19.5.2009 / 1:09

נניח שאתם רוצים ללהק לסרט שלכם קובנית בוגרת עם קול עמוק, לא הייתם הולכים לגיא שמי כדי שימליץ על אליזבת פנייה?

אליזבת' פנייה נולדה באליזבת', ניו ג'רזי בשנת 1961, לזוג מהגרים קובנים בוהמיינים (אם שחקנית ואב במאי, שחקן, מחזאי וסופר מצליח במדינתו), שלא הותירו לה ברירה, אלא לפנות לאומנויות הבמה; את אלו היא החלה ללמוד כבר בתיכון במנהטן. הקריירה של פנייה התחילה בסימן לטיני, כאשר כיכבה בתפקיד הראשי בסרט דובר הספרדית "אל סופר" ב-79' ותורה לנצנץ בשפה האנגלית הגיע רק ב-1986, בסרט "היחפן מבברלי הילס", שם שיחקה את כרמן העוזרת (הלטינית) שחושקת בדמותו של ניק נולטה. בין היתר היא שיחקה בסרטים "לה במבה", "פלדה כחולה", "מרק מכסיקני", "טראנס אמריקה", "בלב העמק", "אבודים במנהטן" ואפילו "לשחרר את ווילי 2". היא כבר לא ילדה, אך בצעירותה הייתה די חתיכה, יש לה פנים רחבות וטובות, מבטא כמעט אמריקאי (כשצריך) וקול עמוק ומאוד מזוהה, על כן באחת מארבעת התפקידים הבאים שומעים אותה בלבד.

חיים בצל הסיוט – החברה של הגיבור (1990)

ג'ייקוב סינגר (טים רובינס), עובד דואר אופטימי, גר עם חברתו החמודה, ג'זי (פנייה) ומשתדל שלא להתרכז או לחפור יותר מדי בעברו הלא ברור כחייל בויאטנם. הבעיות מתחילות כשנראה כי שדים מהגיהנום מנסים להרוג אותו, יש לו פלאשבקים מאישתו הקודמת (פטרישיה קלמבר) ובנו הצעיר שמת (מקולי קלקין), וכמה מחבריו ששרדו את ויאטנם טוענים כי משהו בלתי מוסבר ומאוד מזיק למוח קרה שם. כשג'ייקוב חולה מאוד, מוכיחה את עצמה ג'זי כבחורה מסורה ובעלת תושיה כאשר היא מצילה את חייו. ממש בסוף הסרט - ומבלי להרוס יותר מדי – אנו תוהים לעצמנו שמא אולי בחורות מושלמות שכאלו אינן קיימות במציאות?

נס ברחוב 8 – זו שעומדת להיות אם חד הורית

קבלן בנין חסר מצפון מנסה לפנות את דייריהם של בנין ישן, בכדי להורסו ולבנות במקומו גורד שחקים. למזלם של הדיירים, משפחה של חלליות מיניאטוריות מגיעות לכדור הארץ וחשות לעזרתם. בין הדיירים נוכל למצוא את הקשיש פרנק ריילי (היום קרונין) ואשתו הסנילית פיי (ג'סיקה טנדי) הבעלים של המזנון בתחתית הבניין; את הארי נובל (פרנק מק'ריי) המתאגרף לשעבר שלא דיבר שנים, את מייסון ביילור (דניס בוטסקיריס) הצייר שחברתו עוזבת כבר בתחילת הסרט (בתואנה שאף פעם לא ביקש לצייר אותה בעירום) ואת מריסה אסטבל (פנייה), שנעזבה זה עתה אף היא והיא מאוד מאוד בהריון. מריסה היא דמות פונקציונלית שלא מתפתחת הרבה עד סוף סרט האייטיז המאוד חמוד הזה. בכל מקרה, אב מסור לתינוק העתידי שלה, היא מוצאת, ככה שאין מה לדאוג.

משפחת סופר על – העוזרת של הרע הראשי שלומדת להבין את טעויותיה

בוב פאר, הידוע גם כמר סופר-על (קרייג טי. נלסון) ואשתו נערת הגומי (הולי האנטר), היו פעם גיבורי-על, אך עקב בעיות משפטיות מרובות החליטו להסתתר בפרברים ולגדל משפחה כאילו היו אנשים רגילים. רק כאשר אף אחד לא שם לב, פאר וחברו פרוזון (סמואל ל. ג'קסון) נלחמים להם בדיסקרטיות בפשע ונהנים מכל רגע. בדיוק על זה סומך סינדרום (ג'ייסון לי) הארכי-נבל, כאשר הוא שולח את העוזרת הבלונדינית הדקיקה שלו מיראז' (פנייה) לעניין את האדון סופר-על בפרויקט סודי שמחייב את עזרתו העל-אנושית ובכך ללכוד אותו ואת משפחתו ולנקום בהם.

כאשר נוכחת מיראז' בגודל זדוניותה של התכנית, היא מתחילה להטיל ספק בתפקידה כעוזרת של סינדרום ואף נאלצת לעמוד בפני בחירה קשה. הקול המרגיע והמבטא הזר אך הלא מאופיין של אליזבת' פנייה מתאימים כמו כפפה לדמותה המסתורית של מיראז'. אנו הצופים, מבינים שהיא אחת מהטובים, אפילו לפניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שעת שיא – המומחית לחומרי נפץ

בתו הרכה של הקונסול הסיני בארצות הברית, נחטפת על ידי גאנגסטרים אכזריים מאותה רפובליקה ועתה הבלש לי (ג'קי צ'אן), חייב ללמוד לשתף פעולה עם הקולגה האמריקאית הצפצפנית שלו, ג'יימס קארטר (כריס טאקר) ולנסות להחזירה ללא פגע, תוך כדי פתירת פרשיית פשע בינלאומית וקרב זהיר בין כדים סיניים יקרי ערך. לטניה ג'ונסון (פנייה), המומחית לחומרי נפץ, יהיה מה לעשות מבחינה מקצועית עד תום 97 הדקות של הסרט, אולם בין פצצה אחת למשנהה, אנו יכולים להתרשם שלקארטר החלקלק יש סוג של כח עליה ושהוא יכול לגרום לה לעשות למענו דברים שלאו דווקא יהיו מקובלים על מפקדיהם. ג'ונסון היא דמות מאוד משנית ומאוד לא קריטית לעלילה ולמרות זאת, היא מקבלת לא מעט דקות מסך. אם הייתה בחור, לבטח הייתה זכורה לנו עוד הרבה פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully