וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי סינמטק ירושלים מזהירים מסגירה

עינב שיף

20.5.2009 / 21:30

לאחר הקיצוץ בשכרם, מתריעים עובדי סינמטק ירושלים שאם יתנהל פסטיבל הקולנוע בירושלים כסדרו, גרעון הסינמטק יגדל ויביא לגל פיטורים

עובדי סינמטק ירושלים הכריזו על סכסוך עבודה עם הנהלת פסטיבל הסרטים הבינלאומי, בשל מחלוקת קשות עם ההנהלה על תנאי ההעסקה במקום, ולאור קיצוצים חדים בתקציב הסינמטק. בהודעה שהוציא היום (ד') ארגון "כוח לעובדים" בשם ועד עובדי הסינמטק, נאמר כי לאור החלטותיה האחרונות של הנהלת הסינמטק שלא לקיים מו"מ על חתימת הסכם קיבוצי, ועד עובדי סינמטק ירושלים חושש לקיומו של פסטיבל הקולנוע בירושלים". זאת, בשל כוונת הסינמטק לקיים את פסטיבל הקולנוע בעיר (שיחל ב- 9 ביולי) בהיקפו התקציבי המתוכנן, "אף כי ברור לה שצעד זה יכניס את הסינמטק לגרעון תקציבי חמור", כפי שנאמר במכתב. "גרעון צפוי זה יוביל לסגירת שערי הסינמטק...ולגל פיטורים גדול במוסד, מיד לאחר פסטיבל הקולנוע".

"אפשר לומר שהסכסוך עבודה נפתח בעקבות החלטה חד צדדית של ההנהלה לקצץ לנו בשכר בתחילת 2009", אומרת לוואלה! תרבות ענת ערב מועד העובדים של הסינמטק. "בעקבות ההחלטה הזו החלטנו שאנחנו רוצים להיכנס למשא ומתן עם ההנהלה על תנאי ההעסקה שלנו, והייתה אי נכונות להיכנס איתנו למשא ומתן על הסכם קיבוצי, הצעה שעדיין עומדת בעינה. בנוסף לכך, נוצר מצב שכפי שאתה יודע הפסטיבל מתקרב וקוצצו לסינמטק מיליון שקלים לפני שבוע ואף על פי כן ההנהלה החליטה להמשיך בתקציב הלא מקוצץ של הפסטיבל. העובדים מרגישים שהתכנון של ההנהלה להמשיך עם הפסטיבל ולתת לו להיכנס לגירעון של מיליון שקלים נוספים, בגלל התקציב הלא רלוונטי יגרום נזק כלכלי מאד כבד שיתבטא גם בפגיעה בעובדים וגם בפגיעה של הסינמטק ואנחנו נאבקים".

"העובדים טועים ומטעים", אומר בתגובה לדברים מנכ"ל הסינמטק, אילן דה-פריס לוואלה! תרבות. "הפסטיבל יפעל השנה במתכונת מצומצמת יותר, בגלל הקיצוץ החד בתקציב. תקציב הפסטיבל בשנה שעברה היה שישה מיליון שקלים ואילו השנה הוא יעשה בתקציב של 4.5 מיליון שקלים ויוקרנו בו 130 סרטים במקום 200 בשנה שעברה. יש קיצוץ בתקציב סינמטק ירושלים השנתי ובתוך זה גם קיצוץ וצמצום בפסטיבל הקולנוע הקרוב, הדבר הזה אינו החדש, בגלל המצוקה הכספית הכללית. לאור הקיצוץ, של לפחות 20 אחוזים בקרנות שתומכות בסינמטק. הקיצוץ הוא בכל פעולות הסינמטק, כולל קיצוץ בשכר כל העובדים, כולל ההנהלה וכולל אני. זו שנה קשה, וקשה במיוחד"

העובדים טוענים שאתם לא מדברים איתם

"יש לנו דיאלוג עם העובדים שהתארגנו השנה לראשונה כועד עובדים אחרי הרבה מאד שנים. הדיאלוג הזה הוא דיאלוג נמשך והוא אמור להימשך לפני הפסטיבל ואמור להימשך אחרי הפסטיבל. יצרנו הצעה למתווה לדיון על הצעת השכר שיסתיים עד ה- 1 בספטמבר, לכן אין מקום לשידור של פניקה. הצוות הזה, חלקו הגדול מאד וותיק ומאד מסור והוא זה שעושה את הסינמטק למוצלח ואת הפסטיבל למוצלח במיוחד ולכן אין שום סיבה לתמונת מצב שיוצרת חרדה".

אתם נערכים לשיבושים מצד העובדים?

"אני עדיין לא נערך כל עוד אין שיבושים, לא צריך להגיע למצב כזה. אני מאד מקווה שהצוות הזה, שהוא לא צוות כל כך גדול לא ינקוט בשום צעד שישפוך את התינוק עם המים. הפסטיבל כרגע מתוכנן והתכנון רץ קדימה והוא הולך להיות לדעתי טוב מאד עם הרבה הישגים בחו"ל למרות כל הקיצוצים, אני לא חולם על זה שלא יהיה פסטיבל ואני חושב שגם העובדים חושבים אותו דבר. עם זאת, לא נוכל לקחת על עצמנו אחריות על עלויות כל כך גבוהות, אם יש סכנה שהפסטיבל הזה יושבת על ידי מישהו"

מה הקו האדום בלוח הזמנים שהצבת לעצמך?

"אני לא רוצה להיכנס ללוח זמנים, אף על פי שאתה מבין שהוא מאד צפוף. הפסטיבל נמצא בשיא הכנתו ואין סכנה לקיומו אלא אם מישהו ינסה לחבל בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully