וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולנוע משחקים 90 דקות

21.5.2009 / 14:11

בשבוע הבא יעלה בישראל סרט הכדורגל-חתיכים-סטלות "רודו וקורסי". לכבודו קבלו את סרטי הספורט שאנחנו הכי אוהבים

יש לו את זה

הכדורסל נוכח בכל אחד מהסרטים של ספייק לי, אוהד ניקס מושבע, אבל רק ב"יש לו את זה" הוא הקדיש לספורט האהוב עליו סרט שלם. ריי אלן, לימים אלוף NBA, הוא שחקן תיכונים שמחוזר בדרכים לא כשרות על ידי כל המכללות המובילות. דנזל וושינדטון הוא אביו האסיר שספק מנסה לשכנע אותו לעשות את הדבר הנכון, ספק להציל את עצמו. "יש לו את זה" מציג את הפוליטיקה והתעשייה המלוכלכת מתחת לספורט הנקי, עם מוזיקה של פאבליק אנמי וגרשווין.

השור הזועם

מי שאומר ש"השור הזועם" הוא לא סרט ספורט לא מבין שספורט הוא תמיד יותר מסתם תחרות; הוא החיים וכל מה שמתלווה אליהם; הוא ההצלחה והכישלון, החלומות וההכרה במציאות. מרטין סקורסזי מביים קרבות אגרוף כמו אופרה, רוברט רוברט דה-נירו וג'ו פשי מבעירים, את המסך, התסריט הוא כרוניקה של אבדון והתוצאה היא אחד הסרטי הכי גדולים בהיסטוריה.

עיניים גדולות

הכדורסל הוא התפאורה לסרטו הגדול ביותר של אורי זוהר ואחד הסרטים הישראלים הטובים ביותר. "עיניים גדולות" הוא סרט על תל אביב, חברות גברית (היום קוראים לזה Bromance), זוגיות, בגידות ואמון. זוהר עצמו נפלא, אריק איינשטיין מזהיר וצבי שיסל קורע.

ג'רי מגוויר

הכי הגיוני שאחד מענפי הספורט הכי פופולאריים באמריקה, ימהל אל תוך קומדיה רומנטית שהיא בעצם איזה לקח קפיטליסטי צבוע על כסף. אבל אמריקאים, המיוצגים במקרה הנ"ל על ידי קמרון קרואו הבמאי, יודעים סיפורי אהבה כמו שהם יודעים לעשות כסף (או למוטט את הכלכלה העולמית) וג'רי מגוויר, בזכות עולם הפוטבול התובעני וסוכנות השחקנים שהראתה לו את הדרך החוצה, מוצא את האור בעיניה הקמוצות של רנה זלווגר והילד האפרוחי המעצבן שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לילות טלדגה

"אם אתה לא ראשון, אתה אחרון" אמר לו אביו של ריקי בובי, נהג מירוצי נסקר, והסתלק מחייו. המוטו הגאוני בדביליותו היה זה שדחף את ריקי להצלחה וגרם למפלתו. אבל "טלדגה" הוא לא עוד סרט וויל פארלי על החלום ושברו וההתאוששות ממנו בראי הספורט האמריקאי. הוא יותר. הוא על אמריקה הגזענית, הבורה, ההומופובית, המבוסס על גודל האיבר, הבית והאוטו. אותה אמריקה של ג'ורג' בוש. לא פלא שפארל נכנס טוב כל כך לתפקיד הנשיא לשעבר בהצגת היחיד שלו בברודווי.

ביג ליבובסקי

כמצופה מהאחים לבית כהן, "ביג ליבובסקי" לא יכול ליפול לקלישאת הספורט במובן הכלכלי שלו. נכון שיש שם ליבובסקי עני מול ליבובסקי מיליונר, אבל לזה אין שום קשר לענף הספורט המדובר. הבאולינג ב"ביג ליבובסקי" הוא מוטיב מאחד. הוא מאפשר להיפי מזדקן, להלום קרב מוייטנאם ולגלגל חמישי נצחי לעמוד איתן אל מול חסוס החלקלק המייצג את כל מה שתחרותי ומגעיל במשחק, שעבור הדוד וחבורתו מייצג מסורת, חברות ובסוף גם הנצחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully