וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל קיים מקבלת פרס בקאן

עינב שיף

22.5.2009 / 22:02

"דיפלומה", סרטה של קיים זכה בפרס השלישי בקטגוריית ה- Cinéfondation במסגרת התחרות

הסרט "דיפלומה" של הבמאית יעל קיים זכה בפרס השלישי בתחרות ה- Cinéfondation שנערכת במסגרת פסטיבל קאן בצרפת. הפרסים של המסגרת היוקרתית לסטודנטים הוכרזו היום (ו') ולמקום הראשון הגיע "באבא" של סוזאנה קירשנרובה, אשר ייצג את בית הספר לקולנוע של פראג.

סרטה של קיים, בוגרת בית הספר סם שפיגל, חלק את המקום השלישי עם "Don’t Step Out Of The House" הקוריאיני של הבמאי סונג הי. שווי הפרס בו זכתה קיים הוא 7,500 יורו.

"התרשמנו מאד מהדרך בה אפשרת לאבחן נקודות עדינות על המצב הישראלי-פלסטיני", אמר יושב ראש חבר השופטים של המסגרת, הבמאי הבריטי בורמן.

מסגרת ה- Cinéfondation מוגדרת כאחת האכסניות היוקרתיות ביותר לסרטי סטודנטים בעולם הקולנוע. המסגרת נוסדה בשנת 1998 והשנה הוקרן בה סרט ישראלי נוסף, "סגל" של יובל שני.

"דיפלומה" בן 21 הדקות צולם בעיר העתיקה של חברון ומגולל את עלילותיהם של אח ואחות בעיר בימי חגיגות הפורים של היישוב היהודי בחברון. האח, סאמר בן ה-15 מלווה את אייט בת ה-20 בדרך למכללה, שם היא אמורה לקבל את הדיפלומה שלה, אולם החגיגות מקשות עליה.

זוהי הצלחה בינלאומית נוספת לקיים בת ה- 30, שלמדה קולנוע באוסטרליה שם יצרה שלושה סרטים עלילתיים קצרים. סרט הביכורים שלה בסם שפיגל, "פרלינים", הוקרן בפסטיבל חיפה ובפסטיבל בצ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully