וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיניים פקוחות" מועמד לפרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן

עינב שיף

24.5.2009 / 13:15

סרטו של חיים טבקמן נמצא בין הפיינליסטים לזכייה בפרס על סרט הבכורה בו זכו בעבר קרן ידעיה ואתגר קרת ושירה גפן. מפיק הסרט רפאל כץ: "נורא מעריכים אותנו פה"

"עיניים פקוחות" של חיים טבקמן נמצא בין המועמדים הסופיים לפרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן. הפרס מוענק לסרט הבכורה של יוצר, והוא נחשב לאחד הפרסים הנחשבים במסגרת הפסטיבל, אשר יינעל הערב (א') עם הענקת פרס "דקל הזהב". המועמדים לפרס "מצלמת הזהב" נאספים מהמסגרות השונות ולצדו של טבקמן מועמדים גם "A Town Called Panic" של וינסנט פאטאר וסטפני אובייר, "Samson and Delilah" של וורוויק ת'ורנטון, "A Brand New Life" של אוני לקומט, “Petition" של זאהו ליאנג, "No Meu Lugar” של אדוארדו ואלנטה ו- ‘Ashes and Blood" של פראני ארדנט. אמש נודע כי "עיניים פקוחות" לא זכה בפרס במסגרת בה הוקרן.

"אני שמח לשמוע", אמר לוואלה! תרבות מפיק הסרט, רפאל כץ, עם קבלת ההודעה. "הסרט מקבל כאן תגובות נהדרות, הקהל לא הפסיק להריע במשך רבע שעה לאחר סיומו. אנשים עוצרים אותי ואת הבימאי ברחוב ומודים לנו, רן דנקר וזהר שטראוס הם ממש הכוכבים במסיבות עיתונאים עם טרנטינו ואלמודובר. נורא מעריכים אותנו פה". כץ מגלה כי הסרט נמכר להפצה במדינות שונות, ביניהן ארצות הברית, צרפת, בלגיה, שוויץ ומדינות נוספות.

בקטגורית "מצלמת הזהב" זכו בעבר סרטים ישראלים. בשנת 2004 זכתה קרן ידעיה, המשתתפת בפסטיבל גם השנה עם סרטה "כלת הים" בפרס על סרטה "אור" ובשנת 2007 זכו אתגר קרת ושירה גפן בפרס על סרטם "מדוזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully