וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון לשבח ל"עג'מי" בפסטיבל קאן

עינב שיף

24.5.2009 / 21:28

הערב (א') ננעל רשמית פסטיבל קאן בטקס הענקת הפרסים המסורתי במסגרת התחרות הרשמית. הזוכה הגדול: מייקל הנקה עם "The White Ribbon", ציון לשבח לסרט "עג'מי" של סקאנדר קובטי וירון שני

"The White Ribbon" של הבמאי האוסטרי מיכאל הנקה הוא הזוכה הגדול בפסטיבל קאן ה- 62. הסרט קטף הערב (א') את פרס "דקל הזהב", מהפרסים החשובים של עולם הקולנוע כשגבר על "ממזרים חסרי תהילה" של קוונטין טרנטינו, "Bright Star" של ג'יין קמפיון, "Antichrist" של לארס פון טרייר, "Broken Embrace" של פדרו אלמודובר ועוד 16 סרטים שהתמודדו בתחרות המרכזית של הפסטיבל. בפרס השני בתחרות זכה הסרט "A Prophet" של הצרפתי ז'אק אודיאר.

טרנטינו ופון טרייר הסתפקו בפרסים לשחקנים בסרטיהם; פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לכריסטוף וולץ על תפקידו ב"ממזרים חסרי תהילה" ואילו פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק לשרלוט גינזבורג על תפקיד ב- "Antichrist". פרס חבר השופטים הוענק לסרטים "Fish Tank" של אנדראה ארנולד ו- "Thirst" של פארק צ'ן ווק.

הסרט הישראלי "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן הפסיד את פרס "מצלמת הזהב", המוענק ליוצר שזהו לו סרט בכורה לסרט "Samson and Delilah" של וורוויק ת'ורנטון. עם זאת, מסיים הסרט את הפסטיבל עם מחמאות רבות והסכמי הפצה חדשים ומבטיחים. ההישג הישראלי המרכזי בפסטיבל נותר של יעל קיים, שסרטה "דיפלומה" זכה בפרס השלישי בתחרות ה- Cinefondation. הסרט "עג'מי" של סקאנדר קובטי וירון שני זכה בציון לשבח בתחרות "מצלמת הזהב", לאחר שהוקרן במסגרת "שבועיים של במאים" בתחרות וקצר שבחים רבים.

פרס דקל הזהב לסרט הקצר הטוב ביותר הוענק ל- "Arena" של הבמאי ז'ואו סאלאביזה. איזכור מיוחד הוענק לסרט "The Six Dollar Fifty Man" של מארק אלביסטון ולואיס סאת'רלנד. פרס הבמאי הטוב ביותר בתחרות הוענק לברילאנטה מנדוזה עבור עבודתו בסרט "Kintay". פרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל הוענק לסרט "Spring Fever" של הבמאי הסיני יה לו.


פסטיבל קאן ה- 62 ננעל הערב ונחשב לאחד היוקרתיים ביותר בעולם הקולנוע ומושך אליו בכל שנה עשרות יוצרי קולנוע, שחקנים ואנשי תעשייה למפגש רב שכבתי של קולנוענים מתחילים ומנוסים. לאורך השנים זכו במאים בעלי שם בפרסים גדולים בפסטיבל, כמו פרנסיס פורד קופולה ואמיר קוסטריצה, שזכו בפרס פעמיים. גם לישראלים האיר הפסטיבל פנים ובמשך השנים הוקרנו בו סרטים ישראלים במקום מרכזי ("אור", "ואלס עם באשיר" ועוד). כמו כן זכו ישראלים כמו קרן ידעיה, אתגר קרת ושירה גפן וחנה לסלאו בפרסים שונים במסגרת הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully