וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בועטים לשלום" יפתח את פסטיבל הקולנוע האוסטרלי

עינב שיף

26.5.2009 / 15:26

הסרט יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל שיחל ב-21 בסינמטקים ברחבי הארץ

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי חוזר עם מיטב הקולנוע מהיבשת. הפסטיבל יגיע בפעם השישית ברציפות לסינמטקים של ירושלים, תל אביב וחיפה ויחל ב- 21 ביוני ויימשך עד ה- 5 ביולי. השנה יוקרנו בפסטיבל תשעה סרטים עלילתיים, 3 סרטים תיעודיים ו-3 סרטים קצרים. המנהלת האמנותית של הפסטיבל היא רוז טטארקה, מפיקת קולנוע וטלוויזיה אוסטרלית אשר תגיע לישראל כאורחת הפסטיבל.

הסרט הפותח של הפסטיבל הוא "בועטים לשלום", אשר יוקרן בבכורה עולמית בישראל. סרטו של מארק רדומסקי עוקב אחר קבוצת פוטבול ישראלית-פלסטינית שהוקמה כתוצאה משיתוף פעולה בין מרכז פרס לשלום וארגון אל-קדוס לדמוקרטיה ודיאלוג. הקבוצה היא חובבנית לחלוטין והסרט מתעד את הליך הכשרתם של השחקנים על ידי שחקנים ומאמנים אוסטרלים, את רגעי המשבר וההצלחה.

בסינמטקים של חיפה ותל אביב יוקרן הסרט "הבלון השחור" של אליסה דאון. הסרט זכה בפרסים רבים, ביניהם דב הקריסטל בפסטיבל ברלין וחמישה פרסי מכון הקולנוע האוסטרלי. סרטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל הם "חרפה", עיבוד קולנועי לספרו של זוכה פרס נובל לספרות ג'.מ קוטזי בכיכובו של ג'ון מלקוביץ'; "הצדעה" של מאט נורמן, "שלושה עכברים עיוורים" של מת'יו ניוטון, "הכל ביחד" של דיוויד פילד, "מבוזבזים" של האחים אדגרטון ועוד. הפסטיבל מתקיים במסגרת חילופי תרבות אוסטרליה-ישראל, במהלכם יופיעו הפסנתרנים האוסטרליים דייויד הלפגוט, פול גראבובסקי וג'ו קינדאמו בירושלים ובתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully