וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת אנטי צנזורה

עינב שיף

27.5.2009 / 13:56

שרת התרבות הודיעה כי תפעל לבטל את הצנזורה על סרטי קולנוע וכן תבקש להטיל מס בגובה חמישה אחוזים על מוצרים המאכסנים מידע המוגן בזכויות יוצרים

שרת התרבות לימור לבנת הודיעה היום (א'), כי תבטל לחלוטין את הצנזורה על סרטי קולנוע בישראל. השרה אמרה את הדברים בכנס מפעל הפיס לתרבות שנערך לפני שעה קלה ובו התייחסה לשורת נושאים שתעסיק אותה בקדנציה.

לבנת הודיעה כי תאמץ את המלצות הועדה של פרופסור גבריאלה שלו, הממליץ לבטל את הסמכות לצנזר סרטים מידי המועצה המיועדת לכך. "סמכות הצנזורה צומצמה מאוד בשנים האחרונות בפסיקות בג"צ", אמרה לבנת. "גם השינויים הטכנולוגיים המאפשרים כיום צפייה בסרטים באינטרנט ללא כל הגבלה, הפכו את הצנזורה לבלתי רלוונטית. לאור זאת החלטתי לאמץ את המלצות ועדת ש?ל?ו: להשאיר את הסמכות לסווג סרטי קולנוע עבור ילדים ובני נוער, ולבטל את הצנזורה על סרטים". לבנת הודיעה כי תגיש הצעת חוק בנושא.

הצעה נוספת של לבנת שתעורר מחלוקת היא הטלת מס בגובה חמישה אחוזים על מוצרים המשמשים כלי לאחסון מידע המוגן בזכויות יוצרים, כגון מחשבים, נגני מוזיקה, תקליטורים ועוד. "זוהי הדרך הטובה ביותר להציל את תעשיית המוסיקה ולהבטיח תמלוגים הוגנים ליוצרים ולמבצעים", אמרה לבנת, שהצהירה שתקדם את התיקון לחוק זכויות היוצרים הוותיק.

משימה נוספת שלקחה על עצמה השרה בדבריה בכנס הוא פיתוח מפעל שימור של התרבות העברית, נוכח מצבם הלא טוב של הארכיונים בתחומים השונים. "בשנים הקרובות משרד התרבות ישקיע משאבים בהקמת ארכיון מסודר לזמר עברי", חשפה לבנת. "סלילי ה?ק?לטות מתגלגלים להם בארכיונים שונים, ואם לא נציל אותם עתה – יש סכנה שיאבדו לעד. הארכיון לזמר עברי יעסוק בתיעוד ובמחקר וייתן קורת גג למפעלי שימור נפלאים – כמו אלה של חתן פרס ישראל נחצ'ה הימן או הארכיונים של נעמי שמר ואהוד מנור.

"במקביל", הוסיפה לבנת, "נכין תכנית להקמת ארכיון מרכזי לאמנויות הבמה. ארכיון שירכז את התיעוד החלקי הקיים בארכיונים שונים, ויתחיל בתיעוד מקצועי ומסודר, כגון: הקלטת יצירות של מלחינים ישראליים, צילום הצגות ומופעי מחול, תיעוד עבודתם של יוצרים מרכזיים וכדומה. בשנה הקרובה התכנית להקמת הארכיון תהווה בסיס לגיוס המשאבים הדרושים לביצוע משימה לאומית זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully