וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליס מונרו זוכה בפרס בוקר

27.5.2009 / 18:21

הסופרת בת ה-77 זכתה בכבוד וב-60 אלף פאונד במסגרת הפרס הבינלאומי לספרות

הסופרת הקנדית אליס מונרו זכתה בפרס בוקר הכולל בין היתק פרס כספי של 60 אלף פאונד. הסופרת שכונתה על ידי הזוכה של השנה שעברה, מרגרט אטווד, כ"קדושה ספרותית בינלאומית", נבחרה מבין שורה של סופרים בינלאומיים מכובדים ביניהם מריו ורגס יוסה הפרואני ופיטר קארי האוסטרלי.

מונרו זכתה בפרס על עבודותיה לאורך השנים ועל תרומתה לספרות העולמית. "מונרו פשוט כבשה אותנו", אמרה השופטת זוכת פרס הפוליצר, ג'יין סמיילי. "העבודה שלה היא בפשטות מושלמת".

מונרו, שסיפוריה הקצרים מתרחשים לרוב באזור הכפרי של מחוז אונטריו בקנדה, זכתה בפרסים רבים על עבודותיה והיא אחת הסופרות המוערכות בעולם בתחום הסיפור הקצר. סיפורה "הדוב שהגיע מההר" עובד לסרט "הרחק ממנה", בכיכובה של ג'ולי כריסטי.

בעבר דיברה מונרו על רצונה לכתוב רומן באורך מלא. "אני תמיד מנסה", היא אמרה לגרדיאן ב-2003. "בין כל ספר אני חושבת לעצמי, אוקיי עכשיו, הגיע הזמן לגשת לדברים הרציניים", אך סמיילי טוענת שמונרו מצליחה לעשות יותר ב-30 דפים ממה שכותבי רומנים מצליחים לעשות בספר שלם.

פרס מאן בוקר הוא אחד הפרסים החשובים בעולם הספרות ברחבי העולם, ובבריטניה בפרט. הפרס מוענק מאז 1968 ובין הזוכים בו נמנים אייריס מרדוק, סלמאן רושדי, קאזואו אישיגורו ועוד. הפרס מוענק לסופרים בריטיים, אך קיימת קטגוריה בינלאומית לסופרים שתרמו ליצירה הספרותית בעולם ושיצירותיהם תורגמו לאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully