וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: נשים קוראות יותר מגברים

עינב שיף

31.5.2009 / 10:40

במשאל שנערך בקרב 500 ישראלים נמצא כי 74 אחוזים מהנשים קוראות ספרים, לעומת 61 אחוזים בקרב המין הגברי

נשים קוראות יותר מגברים, כך מגלה סקר חדש שערכה רשת הספרים סטימצקי. בסקר, שנערך בקרב 500 בוגרים (מגיל 18 ומעלה) באמצעות מכון המחקר TNS טלסקר, נמצא כי 74 אחוזים מהנשים קוראות ספר בתדירות כלשהי לעומת 61 אחוזים מהגברים. בסך הכל נמצא כי 68 אחוזים מהישראלים קוראים ספר בתדירות כלשהי וכי 75 אחוזים מתוכם קוראים ארבעה ספרים ומעלה בשנה.

בסקר שנערך לכבוד שבוע הספר שייפתח ב- 10 ביוני נמצא כי 75 אחוז מהקוראים נוהגים לקרוא ספר אחד ולא מספר ספרים במקביל, וכן 53 אחוזים מהקוראים ציינו כי הם נוהגים לרכוש בעצמם את הספרים השייכים להם. מחצית מהנשאלים השיבו כי הם נוהגים לקנות ספרים כמתנה לחברים ובני משפחה וכן 50 אחוז מבקרים לפחות אחת לשלושה חודשים בחנות ספרים.

המשבר הכלכלי, על פי הסקר, לא משפיע באופן דרמטי על הרגלי צריכת הספרים של הקוראים. על פי הסקר כ- 66 אחוזים מהנשאלים השיבו כי המצב הכלכלי לא שינה את ההוצאה הכספית שלהם על ספרים וכן אותו מספר של נשאלים השיבו כי הם נוהגים לקנות ספרים באופן ספונטני.

נתון מעניין נוסף בסקר הוא המניע לקניית ספרים בקרב הקהל הישראלי. על פי הסקר, כ- 33 אחוזים מהקוראים קונים ספרים על פי המלצת חברים ואילו רק 27 אחוזים עושים זאת בשל זהות הסופר. כ- 15 אחוזים עושים זאת על פי ביקורות והמלצות בתקשורת, כשבניתוח פנימי נמצא כי צעירים מושפעים יותר מהמלצות חברים ואילו מבוגרים נותנים משקל רב יותר לביקורות ולמבצעים בחנויות.

באשר לשבוע הספר, נמצא כי מחצית מהמשיבים לסקר מתכוונים לבקר בשבוע הספר, כשנשים הביעו נכונות גבוהה יותר מגברים, כמו גם צעירים בגילאי 29-18 לעומת משיבים מבוגרים יותר. בנוסף, החנויות מנצחות את הירידים גם השנה כש- 41 אחוזים מהמשיבים אמרו כי יעדיפו לקנות ספר בחנויות לעומת 31 אחוזים שציינו את ירידי החוצות כאתר הרכישה המועדף עליהם.

  • עוד באותו נושא:
  • שבוע הספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully