וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת מציאות

עינב שיף

31.5.2009 / 18:12

החשד נגד דודו טופז נשמע כה מופרך, עד שגם תסריטאי טלנובלה ועיתונאי חוקר לא מצליחים לדמיין מציאות שכזו. הוא זכאי?

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(להאזנה: דברים שאמר טופז בתוכנית "שיחת נפש" עם חנוך דאום ואילן רבינוביץ' מגלי צה"ל)

המעצר של דודו טופז הוא ללא ספק אחד הטוויסטים המפתיעים בכל עלילה אפשרית. למעשה, התרחיש שבו טופז נעצר בחשד לתקיפה של שלושה מאנשי תעשיית התקשורת הבכירים בישראל, מעלה את החשד שמדובר בטלנובלה, או לפחות בקאמבק הגדול של יגאל שילון ו"פספוסים". אפילו דרור נובלמן, שכתב כמה טלנובלות בחייו, לא באמת מאמין. "קודם כל דודו זכאי", הוא אומר לוואלה! תרבות, "אבל זה בהחלט מוכיח שהמציאות היא טלנובלה, לחלוטין. אני מאמין בחפותו של דודו. לדעתי מה שקרה זה שתפסו את החשודים, והם הפלילו את דודו בגלל שהם שמעו את החשדות נגדו בתקשורת, הם ראו בו שעיר לעזאזל והרבה יותר סביר להניח שזה דודו זר עשה את זה מאשר דודו טופז".

ככותב, זה לא מוריד לך את החשק? לעולם לא תוכל לנצח את המציאות.

"מבחינה תסריטאית, אם זה אמיתי, זה גאוני ומדהים, הדבר הכי משמח. זה אומר שהחיים הם כמו ה- WWF, זה לא נתפס, לא הגיוני. מה יעזור לו להרביץ לאנשים האלו? לסגור חשבונות? אני במקום כל הבחורות שאמרו לו לא, הייתי נזהר, אולי גם נטליה אוריירו רוצה להרביץ לו. ככותב, התקרית הזו גורמת לי לחשוב שאני במקצוע הלא נכון ושאולי אני צריך למכור פלאפל. כאילו אם דודו טופז נהיה ראש ארגון פשע, אני קטונתי".

"אני רוצה להוסיף", ממשיך נובלמן, "שתמיד אהבתי את דודו, תמיד אוהב את דודו ואני מאמין בחפותו וגם אם לא – אני לא יוצא מהבית. זה מגניב, שמי שלא ידע פעם שאסור להתעסק עם דודו, יודע את זה עכשיו".

שניצר מכבד הסכמים

מספר יוצרים כבר ניסו להתחקות אחר אישיותו המתוקשרת והשנויה במחלוקת של טופז. האחרון שבהם היה אילן שושן, שהכין סרט על טופז עבור הזכיינית "רשת", שבאופן אירוני, טופז נחשד בתקיפת סמנכ"לית התוכן שלה, שירה מרגלית. "אני לא אדבר איתך על כלום", אומר שושן, שהודף מעליו עיתונאים וסקרנים לאורך כל השבוע ובעיקר מאז מעצרו של טופז. "בתור היוצר של הסרט זה פשוט שם אותי במקום לא טוב, זה סרט של 'רשת', אני פשוט לא יכול לדבר".

גם מאיר שניצר, אותו תקף טופז בשנת 1995 בעקבות ביקורת קשה שפרסם בעיתון "מעריב" הודף את כלי התקשורת לאורך כל היום. שניצר טוען כי במסגרת הסכם הגישור בינו לבין טופז - בו נפסקו לטובתו, בין היתר, פיצויים בגובה 62,000 שקלים - אינו יכול לומר מילה בנוגע לפרשה וגם בנושא הטוויסט הקולנועי משהו של טופז, הוא אינו מעוניין להגיב. "אני עומד בחלק שלי בהסכם", אמר שניצר.

ואולי מי שיכול לעמוד יותר מכל על מצבו של טופז הוא דווקא העיתונאי רינו צרור, מכר וותיק של טופז, שגם אירח אותו לראיון בתוכניתו "חוצה ישראל" בחינוכית. אותו ראיון הפך בסופו של דבר לכתב אישום נוקב של טופז נגד תעשיית הבידור. האם כבר שם צצו הסימנים למה שיהפוך לאחר מכן למעצר מתוקשר? צרור מתנגד לכך, אך מודה כי טופז היה אז נסער כפי שלא ראה אותו מעולם.

"אני לא מעלה על הדעת מחשבה פלילית אצל דודו טופז, איזושהי תפיסה של קרימינל", אומר צרור. "זה לא היה ראיון שגרתי. הוא היה נסער ופגוע, ואפשר היה לזהות את זה. והיה צריך לדבר גם רך וגם קשה כמו עם מישהו שמצד אחד הוא מאד מיומן ומצד שני אתה מזהה שהוא נמצא ברגישות גבוהה. זו רגישות שאתה אמור להכיר אותה אצל אנשים שנמצאים בעסק הזה ברגעים קשים בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בראיון איתך הוא תקף חזיתית בכירים בתקשורת. הוא טען שאבי ניר מנסה לחסל אותו.

"אני הפניתי אותו לאבי ניר, ככל שאני זוכר. אני זוכר שהוא אמר 'אני מאחל לו רק בריאות'. תראה, השיחה הייתה אחרי המכות לאבי ניר. אני מספר לך את תחושת המראיין – הוא היה במצב פגיע מאין כמותו, הוא הפנה הרבה מאד כעס וירה אש מילולית. ככה שכל התוכנית הייתה תחת הרושם שטופז מרגיש תחת מתקפה. כאשר נכנסתי איתו לנקודות שמתייחסות לתחנות הטלוויזיוניות שלו הוא גילה רגישות היסטרית והיה ברור שהוא לא אומר לי את הכל, חד משמעית. יש שם את הנקודה שבו אני שואל אותו על רגע המעבר בין הנקודות ורציתי שהוא טיפה ייפתח לכיוון הזה. הוא זיהה את הכיוון אליו אני הולך וראו שהוא חצי בורח ומצד שני, הוא ישב בלילות ובכה בכי תמרורים".

אבל לא באופן שיביא אותו לפעול באופן פלילי.

"אני מכיר אותו כמה שנים, האיש הוא לא עם חשיבה קרימינלית. הוא נדמה לי כצפוני פחדן למדי. אני מאד מקווה שהחשדות יתבדו".

  • עוד באותו נושא:
  • דודו טופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully