וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נביא ביד

ישי קיצ'לס

1.6.2009 / 10:34

"הנבואה" הוא סרט מטופש ומושקע שהולך עם הקיצוניות שלו עד הסוף. ישי קיצ'לס מחכה ליום שבו ניקולס קייג' ירד מהפסים

"הנבואה" – סרטו החדש של במאי "עיר אפלה", אלכס פרוייאס - הוא לא סרט טוב במיוחד, אבל לזכותו ייאמר שהוא מספק הרבה סחורה בתמורה למחיר הכרטיס. הוא גם תעלומה על טבעית, גם מותחן מדע בדיוני, גם סרט אסונות אפוקליפטי, גם דרמה משפחתית-דתית קורעת לב, וגם סרט בכיכובו של ניקולס קייג' ("אוצר לאומי 2"). במלים אחרות, מדובר בחתיכת קומבו.

קייג' הוא ג'ון קוסטלר – אסטרו-פיזיקאי אלמן+1, שמלמד ב-MIT. יום אחד מתגלגלת לידיו רשימת מספרים מסתורית שנכתבה לפני חמישים שנה בידי ילדה קריפית עם עיגולים מתחת לעיניים ומבט מת. מפה לשם, קוסטלר מגלה שהרשימה מנבאת באופן מדויק את כל האסונות שהתרחשו בחמשת העשורים האחרונים. כמו כן הוא מגלה שברשימה יש עוד שלושה אסונות שטרם התרחשו. כמובן שהוא יוצא למנוע את האסונות. עוד בתפריט: סוף העולם.

למרבה האכזבה, גם לבנו של קוסטלר (זאטוט כבד שמיעה עם פוני שאוהב שאבא שלו אומר לו "אני...ואתה...ביחד...לנצח..." בשפת הסימנים) יש תפקיד חשוב בעלילה. למרבה השמחה, אלכס פרוייאס מארגן כאן, בין סצנת אב-בן אחת לאחותה, כמה סצנות מרשימות למדי של הרס וחורבן, ואלה מתברכות בכמות נדיבה של כאוס מסמר שיער. בין השאר תוכלו לחזות בשוט ארוך ומרשים של מטוס מתרסק (ובנוסעיו עולים בלהבות), ברכבת תחתית שיורדת מהמסילה (ומוחצת באכזריות נוסעים תמימים שממתינים על הרציף), ובשמש עושה מנגל למין האנושי כפי שאנחנו מכירים אותו. אם אתם בעניין של דברים כאלה, סביר להניח שתבואו על סיפוקכם.

כמו כן, ככל שהסרט מתקדם, קייג' הופך ליותר ויותר היסטרי. הוא מתרוצץ לכל הכיוונים בעודו צורח דברים כמו "הילדים! הילדים! חייבים להציל את הילדים!!!" או "המערות! המערות! חייבים להסתתר במערות!!!", ותמיד משעשע לראות אותו מתרוצץ וצורח משפטים שכאלה בשעה שמסביב מתפוצצים מלא דברים ונשקפת סכנה לחיי אדם. כי אם יש משהו אחד שהוא יודע לעשות, הרי שזהו בדיוק הדבר.

לעשות בלגן ולרקוד עירום

"הנבואה" הוא בסך הכל סרט מטופש שלא מחדש דבר, אבל לפחות הוא מושקע, ולפחות הוא הולך עד הסוף עם הקיצוניות המטורפת, הבומבסטית וצמאת החורבן שלו. אין ספק שמדובר בשיפור עצום לעומת סרטיו האחרונים של קייג' ("בנגקוק מסוכנת", "נקסט", "אוצר לאומי 2"). ואין ספק שגם מבחינת פרוייאס, שסרטו האחרון היה "אני, רובוט" המעצבן, מדובר בצעד לכיוון הנכון.

אבל עזבו אתכם משטויות. השבוע הודלף לרשת הטריילר לסרטו הבא של קייג': "Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans". מדובר בסוג של רימייק רופף שוורנר הרצוג עולל ל"פקד מושחת", סרט הקאלט הקלאסי של אבל פררה מ-1992 בו הארווי קייטל הפליא לגלם שוטר ניו יורקי נרקומן שאוהב לעשות בלגן ולרקוד בעירום.

לפני שנה בדיוק ייחלתי במדור זה ליום שבו קייג', שלקח את הפרסונה הקולנועית שלו למקומות די הזויים בשנים האחרונות (ע"ע "איש הקש"), יירד מהפסים באופן סופי ומוחלט. ובכן, מצפייה בטריילר המבטיח וחסר המעצורים הזה - שבו קייג' נצפה חונק אישה זקנה בעזרת שרשרת הפנינים שלה, מעשן קראק עם מקטרת המזל שלו, והוזה איגוואנות על השטיח - דומה שהיום הזה עומד סוף סוף להגיע. ברינג איט און.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully