וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסו לגרוב

עינב שיף

1.6.2009 / 13:22

מה אמנים ישראלים אומרים על ההופעה של מדונה? איך נערכים במרכז הקבלה ומה יעשו עם ההופעה של פיית' נו מור? התשובות בפנים

הידיעה הרשמית על בואה של מדונה להופעה בישראל, לראשונה מאז שנת 1993, מצאה הרבה מעריצים שמחים, אבל אחת שמחה במיוחד. "אני בטירוף על זה", אומרת לוואלה! תרבות מיכל אמדורסקי. "הייתי בסיבוב הזה, כשהיא הייתה ביוון ונהניתי מאד, זה היה ממש בית ספר בשבילי".

מה מיוחד בהופעה הזו?

"היא נותנת שואו שלדעתי ישראלים לא מעריכים כי הם לא מכירים את זה מהבית, אבל השואו העולמי זה רק מדונה, היא נאמבר 1. היא אמנם לא זזה הרבה, אבל טוב שכך כי היא בכל זאת כבר בת חמישים. מצד שני, היא מביאה להקה צוענית של 30 אנשים שטסה אתה לכל העולם רק בשביל 'לה איסטה בוניטה' וזה לא ייאמן. הרקדנים שלה מדהימים, התלבושות, הוידאו של ג'סטין טימברלייק בשביל הדואט שלהם, ריבועי מסכים, במה עולה ויורדת. זה כמעט חולני. כשהיא מזייפת הקהל מוחא לה כפיים, מריעים לה כאילו היא אלוהים".

מבחינת רשימת השירים, זה מצעד הלהיטים?

"זה ממש לא הולך להיות דפש מוד 2. מצעד הלהיטים, כל הזמנים, הכי כיף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אז יש מה לדבר על חימום?

"אני חושבת שהיא מגיעה עם חימום משלה, אבל כמובן שבא לי לחמם אותה. נראה, ננסה ונקווה".

טור מספר 1

"וואו, זה ממש משמח שהיא באה", אומר אמיר פיי גוטמן. "חיכינו לשמוע שזה באמת קורה סופית, כי היו כל מיני עניינים לכאן ולכאן וזהו, אני שמח מאד. אני מאלו שנסעו לפעמים לראות אותה בחו"ל, אז הרבה יותר כיף לקנות בארץ. אני בטוח שגם אתה התעצבנת שהיא באה לפה רק בשביל ארוחות חג לראש השנה".

מה מייחד אותה מאמנים אחרים בשלב הזה של הקריירה?

"מבחינה מוזיקלית ומבחינת שואו ההופעות של מדונה הן עולם אחר והאמת שאחרי האכזבה מדפש מגיעה לנו הופעה משובחת. יש למדונה מעין תכונה כזו להתחבר לילדים החדשים בשכונה. תמיד היא מוצאת את המעבד המוזיקלי הכי שווה שיש, היא משלמת את הדולרים לאנשים שיעשו אותה כי מעודכנת והכי צעירה שרק אפשר. היא גם חובבת בוטוקס מושבעת כמו שבטח שמת לב והיא שומרת על עצמה פרש, שלא לדבר על החברים שלה בני ה- 22. מדונה לאורך כל השנים הייתה זיקית".

השאלה היא האם היא עדיין מותג

"כשאני שמתי לב אליה בשנות ה- 90 היא הייתה בחורה עם המון אמירה של חופש ולא מפתיע שכולנו התחברנו לזה, עם ה'לך תהיה מי שאתה' וכו'. היום היא קצת יותר דודה בהרבה מובנים, אבל היא עדיין הפרפורמרית מספר 1 בעולם".

"זה טור שנכון לשנת 2008 הוא הטור השווה ביותר", מוסיף פיי גוטמן. "אנחנו מקבלים את הנאמבר 1, לא יעזור כלום. נכון, היא לא הזמרת הכי גדולה בעולם, נכון שלא כל השירים שלה מוגדרים כתווי איכות, אבל כשאתה מחבר את כל החבילה של מישהי שמרימה מופע, אתה מקבל את הכי טובה שיש. אני רק מקווה שהיא לא תתפלצן ושתבין שלאור העובדה שהיא מגיעה לישראל פעם ב- 15 שנים, שתביא כמה אקסטרות לכבודנו. בהתחשב בכך שזו ההופעה האחרונה בסיבוב, יש מצב שנבוא לה טוב".

גם אתה בעניין של חימום?

"שרק יתנו לי, יהיה לי לעונג. להיות חלק מהפנינג כזה יכול להיות נהדר, מה שבטוח זה שככה או ככה, נראה לי שגם אסתפק בלהיות על הדשא".

אוהבת את ישראל

בנושא החיבה לישראל, נמצא מתנדב שיאשש את התיאוריה של פיי גוטמן על כך שאנחנו באים טוב למדונה. המפיק זאב אייזיק, שהפיק את המופע הקודם של מדונה בישראל בשנת 1993, חושב שמדובר באוהבת ישראל אמיתית, ולא רק לצרכי קבלה. "מדונה עשתה אז 6 הצגות בכל אירופה, יכולה לעשות בכל עיר והיא אז החליטה לבוא לארץ. זה לא היה בגלל הכסף, היא החליטה לבוא וזהו".

מה אתה זוכר מהמפגש איתה?

"היה כיף גדול אז. היא הייתה מדהימה ומאד מקצוענית. ההפקה עצמה הייתה עניין מאד מסובך מבחינה טכנית בגלל גודל ההופעה. הבאנו במה מיוחדת מאד מחוץ לארץ שהשאלנו אותה למייקל ג'קסון שבוע לפני כן ואז העברנו לצד השני של האצטדיון. היה מאד מוצלח בסופו של דבר".

אילו עצות יש לך לשוקי וייס, מפיק המופע הנוכחי?

"שיהיה לו בהצלחה. שוקי מקצוען אמיתי, הוא לא צריך את העזרה שלי, אני בטוח שהוא יודע לעשות את העבודה עמו שצריך".

יש איזו קנאת מפיקים, אתה אומר לעצמך 'חבל שאני לא עושה את זה'?

"בכנות, כיף לראות אחרים מצליחים. לפעמים אומרים 'הלוואי שהייתי עושה את זה', אבל עברתי את השלבים האלו, יש לי את הדברים שלי וזה חשוב שאמנים מגיעים לארץ וחשוב מכך – מצליחים. כיף שדפש מוד הצליחו והעיקר שהמופע יהיה טוב וחשוב מכך – שימכור".

ומה עם הקבלה, מה?

ביקורה הקודם של מדונה בישראל היה בשנת 2004. אז, הגיעה מדונה לחגיגות ראש השנה במרכז לקבלה בתל אביב, יחד עם בעלה דאז גאי ריצ'י, דונה קארן, דמי מור וכוכבים נוספים. כמעט מתבקש שבהנחה ואכן מדונה תופיע בישראל, אם ירצה השם ונסראללה, תבקש מלכת הפופ לעשות סיבוב גם במרכז הרוחני אליו היא קשורה בשנים האחרונות.

"אנחנו ערוכים לבואה של מדונה בכל עת שהיא תחפוץ להגיע", אמר לוואלה! תרבות דובר המרכז לקבלה, זאב זוברמן. "כמובן שאם מדונה תבחר לשלב בביקור מעבר להופעה גם פעילות עם המרכז לקבלה וגם פעילות רוחנית שהיא עושה בעולם, עם הקבלה ועם המפעלים הגדולים שלה במלאווי, כמובן שניערך בהתאם וכמובן שנשתתף בזה".

האם מדונה באמת קשורה לישראל דרך לימודי הקבלה?

"אני יכול לומר שזה צפוי להיות ביקור מאד מעניין, למדונה יש עניין מאד מיוחד בארץ ישראל וקשר מאד מיוחד לישראל בעקבות המודעות הרוחנית הגבוהה שיש לה, בהיותה תלמידת קבלה הרבה מאד שנים ותלמידת קבלה מאד מעורבת. יש לה עניין מאד מיוחד גם בעקבות הביקור הקודם פה, בו עשתה את ראש השנה בישראל, כך שישראל אינה זרה לה בכל מובן. מדונה גם מוקפת באנשי עשייה ישראלים, כמו גיא עוזרי ומורי הקבלה האישיים שלה, כך שבהחלט, יש לה עניין מיוחד בישראל".

מדונה Vs. פיית נו מור

לפני שאתם יוצאים לתפוס את תנומת הקיץ שלכם ומבקשים שיעירו אתכם ב- 1 בספטמבר, ישנה עוד בעיה קטנה בדרך לביקור המלכותי של המדונה. באותו תאריך בדיוק לא רק נפתחת שנת הלימודים בבתי הספר, אלא גם עתידה להתקיים ועידת המוזיקה של הייניקן בגני התערוכה, לא רחוק מפארק הירקון, בראשות פיית' נו מור, לא בדיוק הלהקה שידועה בדציבלים הנמוכים שלה. אז נכון שהמופע של פיית' נו מור מתוכנן להיות בחלל סגור, ובכל זאת, האם תל אביב יכולה להכיל שני מופעים גדולים כאלו בו זמנית? יורם גבאי, בודק מוסמך ומומחה לרעש מטעם חברת גלית, סבור שכן. "זה תלוי מאד מאד בחברת ההפקה, אבל כשאתה מדבר על מדונה ופיית' נו מור, הם מגיעים עם אנשי סאונד משלהם שבודקים את הדברים כחודשיים לפני המופע ומאשרים הכל. אם מדובר בהעסקה של חברת סאונד מקומית, האמנים האלו מאשרים אותם רק אחרי בדיקות מאד קפדניות שכוללות טסטים ופיילוטים ומה לא".

האם אין חשש ששני המופעים יתנגשו זה בזה ויצרו מסת סאונד בעייתית?

"זה מאד תלוי בחברה, אבל שוב, באמנים מהסוג הזה קשה לי להאמין. החוק מתיר 90-85 דציבלים למופע כזה, ובהופעה של פול מקרטני הסאונד נעשה כך שבכל נקודה באצטדיון הרעש הגיעה למידה שכזו. היום יש מערכות סאונד שיכולות לשכלל דציבלים לכל נקודה. זה לא כמו פעם, שעל הבמה עומד רמקול והדציבל נקבע לפי הקרבה לרמקול. היום כל רמקול נותן זווית מצוינת למופע, כך שבהנחה ומדובר בחברות סאונד רציניות, לא אמורה להיות בעיה".

מחברת ההפקות Alive Productions האחראית על הבאת והפקת המופע של פיית' נו מור בישראל במסגרת ועידת המוסיקה "הייניקן מיוזיק קונפרנס" נמסר בתגובה כי "תאריך המופע של פיית' נו מור ב- 01.09.09 בביתן 1 שבגני התערוכה נסגר וידוע מראש, מדובר באיחוד היסטורי של אחת מהלהקות היותר אהובות בישראל. המופע של פיית' נו מור מתקיים במסגרת אירוע מוסיקלי נדיר במחוזותינו - ועידת מוסיקה ראשונה מסוגה הכוללת סדנאות אמן והרצאות של אנשי מפתח מתעשיית המוסיקה הבינלאומית ופסטיבל הופעות בינלאומיות במסגרתו תופיע גם להקת MGMT ולהקות נוספות. הכרטיסים להופעה של פיית' נו מור נחטפים מרגע שהוצאו למכירה לפני כמספר ימים ועד כה נמכרו מעל ל- 2000 כרטיסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully