וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הטרקטור דורשים פיצוי

עינב שיף

4.6.2009 / 12:34

לאחר שניצן זעירא הודה שהזכויות לאלבום "קיר" הן של הלהקה, דורשים חבריה לחשוף את היקף התמלוגים אותם קיבל מהפדרציה לתקליטים

התפתחות בסכסוך המשפטי בין נקמת הטרקטור לניצן זעירא. הלהקה הגישה היום (ה') בקשה לגילוי מסמכים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, לאור תצהיר שהגיש זעירא ב- 10 במאי ובו הוא מודה לראשונה כי הלהקה היא בעלת הזכויות על האלבום "קיר". זאת, לאחר שבעבר טען כי הוא בעל הזכויות באלבום ומתוקף כך, דיווח לפדרציה לתקליטים כי הוא הזכאי לתמלוגים המגיעים ממכירת האלבום.

בתגובה לשינוי עמדות זה של זעירא, אשר על פי התצהיר טוען כי הדיווח נעשה בתום לב, דורשים נקמת הטרקטור באמצעות בא כוחם עורך הדין אלישע חקק, כי בית המשפט יורה לזעירא להמציא את מלוא התכתבותו עם הפדרציה לצורך קבלת תמלוגים וכן "לחייב את המשיבים בהוצאות משפט משמעותיות והוצאות עונשיות לדוגמא, נוכח התנהלותם המקוממת חסרת התקדים", כפי שנטען בבקשה שהגיעה לידי וואלה! תרבות.

בית המשפט דחה בעבר בקשה דומה, על בסיס טענתו של זעירא כי הזכויות באלבום הן שלו וכי במצב של מחלוקת בין הצדדים על זכויות יוצרים, אין לבצע הליך של גילוי מסמכים בנושא התמלוגים, עד לבירור הבעלות. כעת, משהודה למעשה זעירא כי הלהקה היא בעלת זכויות היוצרים, דורשת הלהקה מבית המשפט להורות לזעירא להמציא את המסמכים וכן לפצותה בהתאם.

לא חוסכים בלכלוכים

גם בבקשה זו, בדומה לטענות הקודמות של הלהקה נגד זעירא, לא בוחלים הצדדים במילים נוקבות ותיאורים קשים. "המשיבים אינן בוחלים בשום אמצעי לסרבל את הדיון בתביעתם של התובעים, לגרום לסחבת, לעינוי דין ולהוצאות משפט רבות וכבדות לתובעים", נכתב בבקשה של נקמת הטרקטור. "המשיבים (הכוונה לזעירא והחברות שבבעלותו, נענע דיסק והתקליט וכן חברת איי מיוזיק – ע.ש) העבירו במרמה את זכויות היוצרים באלבום, בו אין להם כלל זכות יוצרים, לארגון אשר התיר הלכה למעשה הפרות של זכויותיהם של היוצרים האמיתיים ביצירה. אם המעשים והמחדלים הללו, בהם מודים המשיבים כעת, אינם הפרה של זכות יוצרים, מה כן?", לשון המסמך. את טענותיו של זעירא כי פעל בתום לב ובשגגה, מכנה הלהקה "טענות נלוזות".

עורך דין שלמה גזלה, בא כוחו של זעירא: "כהרגלם בקודש, חברי הלהקה בחרו לצאת לתקשורת בטרם הועברו המסמכים המשפטיים הרלוונטיים לבעלי דין. לא נוכל להתייחס עד שנקרא את המסמכים בעיון".

הסכסוך בין נקמת הטרקטור לניצן זעירא החל במרץ 2006, אז הגישה הלהקה תביעה לבית המשפט המחוזי נגד זעירא בגובה 300,000 שקלים בטענה כי זעירא לא שילם להם את מלוא התמלוגים המגיעים להם, התעלם מזכויות היוצרים שלהם במקרים שונים וכן ניכס לעצמו את הזכויות על האלבום "קיר". בתגובה, תבע זעירא את הלהקה תביעה נגדית בנוגע לחובות הלהקה כלפיו על בסיס סעיפים שונים, כולל שימוש בשם הלהקה השייך לו, לטענתו. בתצהירים שהוגשו מטעם הלהקה הטיחו חבריה מילים קשות בזעירא על התנהלותו לאורך השנים. מאוחר יותר אמר מנהיג ההרכב אבי בללי לוואלה! תרבות כי "זה סיפור מבאס, שמאד לא נעים לי לדעת שאני נמצא בתוך זה, אבל מה לעשות – יש דברים שצריך למצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully