וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בילי אליוט" כבש את פרסי הטוני

עינב שיף

8.6.2009 / 6:33

המחזמר שלט בטקס היוקרתי של התיאטרון עם 10 פרסים. פרסים גם ל"אלוהי הקטל", לייזה מינלי ואנג'לה לאנסברי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המחזמר "בילי אליוט" הוא הזוכה הגדול של טקס פרסי הטוני ה- 63 שנערכו הלילה בניו יורק. המחזמר, המבוסס על ספר וכמובן סרט מצליח זכה ב-10 פרסי טוני מתוך ה-15 אליו היה מועמד. בין השאר זכה המחזמר בפרס "המחזמר הטוב ביותר", "הבמאי הטוב ביותר במחזמר" לסטיבן דאלטרי (שביים גם את הסרט), הכוריאוגרפיה הטובה ביותר, התזמורים הטובים ביותר (פרס אותו חלק בילי אליוט עם "Next to Normal") ופרס לשחקן המשנה הטוב ביותר במחזמר לגרגורי ג'בארה.

המחזמר אף הביא לכך שלראשונה זכו שלושה שחקנים (דיוויד אלברז, טרנט קואליק וקיריל קוליש) באותו פרס – "השחקן הראשי הטוב ביותר במחזמר", על תפקידם כבילי אליוט. למרבה ההפתעה, אלטון ג'ון הפסיד את פרס "המוזיקה הטובה ביותר" לטום קיט, שהלחין את "Next to Normal".

"אלוהי הקטל" (שגרסה עברית שלו מוצגת בימים אלו בתיאטרון בית לסין) בכיכובו של ג'יימס גנדולפיני היה למחזה הבולט בטקס הפרסים היוקרתי, כשזכה בשלושה פרסים, ביניהם "המחזה הטוב ביותר", "השחקנית הטובה ביותר במחזה" למרשה גיי-הארדן ופרס לבמאי מת'יו וורצ'וס על "הבימוי הטוב ביותר למחזה". גנדולפיני, כוכב הסופרנוס לשעבר, הפסיד את פרס השחקן הטוב ביותר במחזה לג'פרי ראש הוותיק (זוכה האוסקר על "ניצוצות"), שזכה בפרס על תפקידו ב"Exit The King".

עוד פרס ללייזה מינלי

זוכה בולטת נוספת בקטגוריית המשחק היא אנג'לה לאנסברי, שזכתה בטוני החמישי שלה (השחקנית השניה אי פעם שעשתה זאת), הפעם בקטגורית "שחקנית המשנה הטובה ביותר במחזה" על תפקידה ב- "Blithe Spirit". לייזה מינלי הוסיפה טוני רביעי לאוסף הפרסים העצום שלה (אחת מהבודדות שזכו באמי, טוני, גראמי ואוסקר) על המופע "Liza's at The Palace".

פרסי הטוני נחשבים לפרס היוקרתי ביותר בעולם התיאטרון. הטקס נערך השנה ברדיו מיוזיק סיטי הול בניו יורק והנחה אותו ניל פטריק האריס, הזכור מתפקידו הטלוויזיוני כד"ר דוגי האוזר. הטקס הנוכחי זכה לשבחים בבלוגים השונים שסיקרו אותו באופן חי. בסך הכל הוענקו בטקס פרסים ב-27 קטגוריות תחרותיות על ידי יותר מ-800 חברי אקדמיה מטעם ה-"American Theater Wing", העמותה ללא מטרות רווח שייסדה את פרסי הטוני בשנת 1947.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully