וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הגבלה על מחירי הספרים

עדי דברת-מזריץ

8.6.2009 / 12:20

ח"כ ניצן הורוביץ מקדם חוק להגבלת מחירי הספרים בשנה הראשונה להוצאתם; המרוויחות: הוצאות הספרים

הרעש התקשורתי מביא לפעולה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ מ"מרץ" יגיש ביום הרביעי הקרוב הצעת חוק לפיה עם יציאתו לאור של ספר בישראל יקבע לו המו"ל מחיר קטלוגי שלא ישונה במשך שנה, כך נודע ל-TheMarker. הצעת החוק דומה לחוקים הקיימים במדינות שונות באירופה, לפיהם לרשתות הספרים אסור לצאת במבצעים או להוריד את מחיר הספר בשנה הראשונה מהוצאתו לאור.

הגשת הצעת החוק נעשית בתקופה סוערת במיוחד: לקראת שבוע הספר שיתחיל ביום רביעי הקרוב החלו מאבקים גדולים בין רשתות הספרים הגדולות - סטימצקי וצומת ספרים, כשכל אחת מנסה לצאת במבצעים אטרקטיוויים יותר ממתחרתה. לאחר שסטימצקי החלה במבצע 'ספר שני מתנה', יצאה צומת ספרים בתחילת החודש במבצע לפיו על כל רכישת ספר במחיר מלא, תעניק הרשת שני ספרים בעשרה שקלים.

כפי שנחשף ב-TheMarker, ההוצאות לאור הגדולות סירבו להשתתף במבצע, והכותרים שכן השתתפו במבצע של צומת ספרים היו בעיקר של ההוצאות כנרת-זמורה-ביתן-דביר ומודן, שבבעלות הרשת. ההוצאות לאור שסירבו להשתתף במבצע אמרו אז כי המבצע היה בגדר הפסד עבורן, ולכן לא יכלו להרשות לעצמן להמשיך להשתתף בו.

אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים, טען בראיון ל'הארץ' שפורסם היום (ב') כי הוצאות ספרים עשו ביניהן קרטל ותיאמו ביניהן עמדות. כמו כן, מסר שומר כי בישיבה לקידומו של החוק הצרפתי שהתקיימה בהתאחדות הוצאת הספרים, הציעה סטימצקי לשלם 100 אלף שקל כדי לממן את הלוביסטים שיתמכו בחוק. רשת סטימצקי ידועה כתומכת בחוק, בעוד שצומת ספרים, הידועה בעיקר במבצעים כמו ארבעה ספרים במאה שקל, אינה תומכת בו. מנכ"ל סטימצקי, איריס בראל, אישרה את דבר ההצעה ומסרה כי סטימצקי מאז ומתמיד תומכת בהחלת החוק בישראל.

ירון סדן, יו"ר התאחדות הוצאות הספרים ומנכ"ל עם עובד, אמר כי ההתאחדות עובדת בשיתוף עם חה"כ הורוביץ על הצעת החוק, אולם הוא עדיין לא ראה את הטיוטה הסופית: "ההתאחדות נמצאת במהלך של ארגון לובי כלכלי בכנסת. אני מקווה שהצעת החוק מראה שהצלחנו אך יש עוד דרך לפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully