וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי קולדפליי ו-U2 יגיעו לכאן?

עינב שיף

11.6.2009 / 10:58

אחרי דפש מוד ומדונה, הגיע הזמן שתכירו את מי שעומדת מאחורי הכל: חברת Live Nation. למה? כי אם הכל ילך כשורה אולי נהיה סוף סוף על המפה

ההופעה של מדונה בישראל היא הזדמנות נוספת להיכרות ישראלית עם Live Nation, אחד הגורמים המשמעותיים בתעשיית המוזיקה העולמית. החברה משמשת כפרומוטרית ההופעות הגדולה בעולם, החתומה עם חוזים ארוכי טווח ועתירי שווי עם U2, ג'יי זי, מדונה, ניקלבק ושאקירה. אמנים אלו חתומים בחוזה אישי עם החברה, כמעין תחליף ללייבלים שלהם. אולם, לייב ניישן אינה משמשת כחברת תקליטים, כך שהאלבום הבא של ג'יי זי שייצא ב- 11 בספטמבר, ייצא דרך חברת אטלנטיק. לייב ניישן היא זו שמנהלת את לוח ההופעות המורכב של הזמר.

בנוסף מטפלת לייב ניישן בעשרות להקות ואמנים, ביניהן הג'ונאס בראדרז, קולדפליי, ביונסה, דפש מוד, AC/DC ואמנים רבים נוספים. האיש החזק בחברה הוא הנשיא מייקל ראפינו. מתחתיו נמצא ארתור פוגל, זה שהכריז בשם מדונה על בואה לישראל.

הקשר בין לייב ניישן למופעים בישראל עובר כרגע בצומת החשוב של ההופעה של מדונה. גורמים בתעשייה מדגישים כי הצלחת המופע של דפש מוד מבחינה ארגונית היוותה זרז לסיום המשא ומתן עם מדונה, וכי הצלחת המופע של מדונה היא פתח חשוב לפתיחת מופעים נוספים של החטיבה בישראל, כפי שוייס הקפיד כבר לרמוז.

הנושא העומד כרגע בראש מעייניה של לייב ניישן הוא המיזוג המדובר עם ענקית הכרטיסים Ticketmaster. בפברואר הודיעו השתיים על ההסכמה ביניהן, ששוויה המוערך הוא 700 מיליון דולר. עם זאת, המיזוג עדיין נתון עדיין לאישורו של הרגולטור בארצות הברית וגם הרגולטור האנגלי הביע את דאגתו נוכח החשש לריכוזיות יתר של נושא הכרטיסים וקידום ההופעות בגוף אחד.

הבוס כועס

המיזוג אף עורר תרעומת רבה בתעשיית המוזיקה העולמית, בשל החשש למונופול בשוק ההופעות. בין המתנגדים הקולניים למיזוג, נמצא גם ברוס ספרינגסטין. מנהלו של ספרינגסטין, ג'ון לנדו, אמר אמש למגזין טיים כי "אמן צעיר שרוצה להופיע במקומות השייכים ומנוהלים על ידי לייב ניישן, יצטרך להשתמש בשירותי הניהול של לייב ניישן. מה תהיה ההגבלה על כך? זה פשוט יותר מדי כוח בידיים של מעט מדי אנשים במקצוע שלנו".

גם ספרינגסטין עצמו יצא נגד המיזוג בפוסט שפרסם באתרו הרשמי, לאחר שערוריית כרטיסים לפני הופעה של הבוס בניו ג'רזי. "הדבר היחיד שיגרום למעריצים במצב הנוכחי הוא שטיקטמאסטר ולייב ניישן יהפכו למערכת אחת, ויחזרו אלינו כמונופול".

הכעס על לייב ניישן נובע בעיקר מעצם ההבנה שעידן התקליטים אכן נגמר וכי עולם ההופעות הוא המקום שבו תעשיית המוזיקה יכולה להרוויח. ההתחזקות של לייב ניישן, הפנייה של אמני ענק לייצוג בלעדי בחברת ההופעות ממשיכה לרוקן מתוכן את עולם חברות התקליטים. האם הצופים הם אלו שירוויחו מכך? גורם בכיר בתעשייה מדגיש את הצלחת ההופעה של מדונה בישראל כ"פרויקט לאומי, שיהפוך את ישראל למדינה מתוקנת". לתושבי לונדון, ניו יורק וגם פריז לעומת זאת, זה אולי יעזור קצת פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully