וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכה לטים ברטון ב-MOMA

11.6.2009 / 11:30

המוזיאון לאומנות מודרנית בניו יורק יציג תערוכה של במאי "סוויני טוד" ו"המספריים של אדוארד" שתכלול בובות, תסריטים וציורים

עבודתו של הבמאי טים ברטון תוצג בתערוכה חדשה ב-MOMA, המוזיאון לאמנות מודרנית במנהטן, ניו יורק. המבקרים בתערוכה יזכו לראות יותר מ-700 יצירות של במאי "המספריים של אדוארד", "סוויני טוד" ועוד.

בין היצירות שיוצגו בתערוכה ניתן יהיה לראות ציורים, סטוריבורדז (סצנות מאוירות מתוך סרטיו), בובות ושלל עבודות שנוצרו על מנת לעזור לברטון לתאר וליצור את הויזואליות הייחודית בסרטיו. חלק מהיצירות שיוצגו בתערוכה נוצרו על ידי ברטון עוד בילדותו.

למרות שמעולם לא הציג הבמאי בתערוכה כלשהי, אחד מהאוצרים הזוטרים במוזיאון, רון מגליוזי, מספר לגרדיאן שעבודותיו של ברטון ראויות להצגה. "אין אף יוצר סרטים חי שמגיע לרמה של טים ברטון מבחינת הישג ומוניטין שעבודותיו הוסתרו כל כך טוב מעיני הציבור", אמר מגליוזי.

"כולם מציירים", אומר ברטון לעיתון, אני פשוט לא עצרתי כשהמורה אמרה לי לעצור. זה קל לי יותר לחשוב על דברים בצורה ויזואלית מאשר ורבלית, אז זה כמו יומן במובן הזה", הוא מסביר. "יש לי כל כך הרבה ציורים, אני אף פעם לא מסתכל על הדברים האלו, אני פשוט ממשיך לצייר".

המוזיאון יציג גם 14 סרטים כחלק מהרטרוספקטיבה של הבמאי במהלך התערוכה. הסרטים יכללו גם את סרטיו של ברטון, וגם כאלו שהשפיעו עליו כמו "פרנקנשטיין" וסרטים אחרים.

התערוכה תוצג במוזיאון בין ה-22 בנובמבר השנה ועד ה-26 באפריל 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully