וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: ניר גבע - "מודה"

עינב שיף

12.6.2009 / 7:34

הגיטריסט של רמי קליינשטיין צועד קדימה עם סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה. לוואלה! תרבות הוא מספר על הטרגדיה שגרמה לו לכתוב ועל מוזיקה כתיקון

יח"צ - חד פעמי

(צילום: מאיה בר)

כל חייו כמעט כתב הגיטריסט ניר גבע (31) למגירה. אז, לפני כמה שנים הוא כתב שיר לזכר אחיו, טל, שנהרג בזמן שירותו הצבאי בתאונה, כשניר היה ילד קטן. רק אז, הבין מי שליווה את הדג נחש, ארי גורלי, גלעד שגב וגם רמי קליינשטיין (עמו הוא מנגן בימים אלו), שהוא צריך לעשות את זה לבד.

"המוות של טל עיצב אצלי משהו שנפתח רק עם התקליט הזה", הוא מספר לוואלה! תרבות. "זו הרגשה מדהימה ומשחררת, שלוקחת את החיים למקום חדש. כל תהליך הכתיבה באלבום הייתה מאד אישית ותראפית. היא הביאה אותי לגעת במקומות שלא רציתי לגעת בהם לפני כן".

למרות ההתרגשות בהם נאמרים הדברים, אין בגבע רגשנות; הוא נשמח קשוח בשיחה, אך כפי שניתן לשמוע בשירו "מודה" (שניתן כאן להאזנה), מרגע שמגיעה המוזיקה, מתגלה בו רוך אחר. "אני לא מסתיר את הרכות שלי", הוא מספר. "אני מניח שזה בא יותר לידי ביטוי במוזיקה שלי, אבל אני חושב שיש בה גם הרבה קושי וראשוניות, שמביאים צדדים אחרים שלי".

בחרת לקרוא לאלבום הבכורה שלך "תיקון". מה אתה מעוניין לתקן בעזרתו?

"התיקון הוא בהרבה תחומים בחיים, אבל הכל מתחיל מהשירים האלו, שהיו באמת ניסיון לגעת במקום שעוד לא הוצאתי החוצה. יש הרבה תחומים שהאלבום עוסק בהם - בלבול, כאב, אהבה, ובכל שיר אני רואה סוג של תיקון להרבה דברים שעברתי בחיים"

הרבה יוצרים שמגיעים מאחורי הקלעים החוצה רואים בעצם הוצאת השיר הצלחה, אבל בלבם גם מקווים להצלחה מסחרית. היכן אתה בפער הזה?

"אני חושב שהצלחתי מרגע שעשיתי את התקליט. כל המושגים של כסף, בלאגן ורעש פחות רלוונטיים לי. אלו רק בונוסים"

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אם אחיך היה שומע את האלבום, מה לדעתך הוא היה חושב?

"אני בטוח שהוא מכיר טוב את התקליט הזה והוא מאד אוהב אותו. אני בטוח שהוא גם עזר לי בהרבה מהתהליך"

* "תיקון", אלבום הבכורה של ניר גבע ייצא בחודשים הקרובים. עם גבע מנגנת להקת הפחמימות, המורכבת מעופר קורן, אסף רייז ועדי הר צבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully