וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר מצווה לקרמבו

עינב שיף

12.6.2009 / 12:09

המוסד המוזיקלי הוותיק יחגוג 13 שנים בשתי מסיבות בעוד שבועיים. הבעלים גל עופר מספר לוואלה! תרבות על ההישגים, שינקין וגם הקונים הכי מעצבנים שיש

בימים בהם עסקים נסגרים בתדירות שבה אובמה צורח על ביבי, קשה להאמין שחנות דיסקים כמו "קרמבו" כבר חוגגת בר מצווה, בטח כשאישיות צבעונית כמו גל עופר עומדת מאחוריה. אבל הבלתי ייאמן קרה ובקרוב תחגוג חנות המוזיקה השינקנאית 13 שנים בשתי מסיבות מפוצצות.

"אני לא עולה לתורה, כי אנחנו מחכים לכמה לקוחות שיקנו כרטיסים למסיבה באומן 17 ויכניסו קצת כסף לקופה", צוחק גל עופר, הבעלים הוותיק. " 13 שנים זה ים זמן וזה מגניב להיות מוסד, מגניב שיצרת משהו שהוא יותר מפאב או עסק בר חלוף. כיף להיות סמכות מוזיקלית אבסולוטית".

צנוע כהרגלך.

"די, אל תהיה כזה, אני צנוע. אבל אחרי 13 שנים מותר לי להיות קצת ככה, לא?"

מה ההישג הכי גדול של קרמבו?

"אני חושב שחינכנו הרבה אנשים לשמוע מוזיקה טובה, תמיד ניסינו להיות מעניינים. היה לנו פעם שלט גדול שהיה תלוי, שמאד לא מומלץ לחפש משהו מסוים, אלא שכדאי לבוא עם ראש פתוח. זה קרה אחרי שמישהי באה אליי וחיפשה דיסק ספציפי ולי זה נראה הגיוני לקחת הרכב ביזאר שהוא לא מה שמגישים לנו עם כפית לגרון. אני חושב שזה האתוס שמייצג את מי שאנחנו, מי שעבד פה וכל מי שבעצם היה מעורב לאורך השנים. המוטו תמיד היה 'תרגש אותי'.

איך המעבר של "חוד המחט" לקומה השניה השפיע עליכם בזמנו? החיבור ביניכם לא היה טבעי לגמרי.

"אני דווקא חושב שזה חיזק את מי שאנחנו, את האינדיבידואליזם שלנו כחנות עצמאית, משהו שהוא לא מסחרי, שהוא לא תאגידי. אהבתי את הזווית שלהם לציביון שלנו"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

העיקר שהצלחתם להעיף את האוזן השלישית משינקין.

"האמת שהמעבר שלהם לא היה דבר טוב בשבילנו. כשהם היו, היו בשינקין שתי חנויות מאד חזקות ואנשים היו באים לרחוב כי הוא היה מרכז מוזיקלי. עכשיו זה רק 'קרמבו' ואם מישהו חשב לבוא קצת לשינקין בשביל מוזיקה, כמו לרחוב הרצל בשביל הרהיטים, יש לו רק אותנו. התחרות בין שתי החנויות די הזינה את שני הצדדים ומאז, בלילה, יש הרבה פחות פעילות ברחוב".

איך באמת חנות של מוצר שנמצא בתהליך פטירה שורדת בזמן משבר כלכלי?

"אני לא יכול להגיד לך משהו חוץ מזה שקשה. זה מאתגר, זה דורש המון תשומת לב לכל פרט קטן כדי להישאר עם הראש מעל המים".

עננת הסגירה עדיין מרחפת?

"אכן, עדיין מרחפת סכנת סגירה מעלינו, כל הזמן. עכשיו הגענו לקומבינה עם בעל הבית ויכול להיות שנעשה משהו עם הקומה השניה או אולי אפילו נעבור לקומה השניה. בינתיים הסכנה שנעבור לגמרי חלפה. אנחנו לא רווחיים, אבל אנחנו רצים".

לסיום, תגיד את האמת. מה סוג הקונים הכי מעצבן שיש?

"יש מלא כאלו. אתה מכיר את הבחורות שרוצות "מוזיקה לקטע ריקוד"? אתה יודע, מסוג הבחורות האלו שאף פעם לא מוצאות כלום מבין 30 ההצעות שנתת להן?. עבד פה הקלידן של דורלקס סדלקס, קובי, וכשהייתה מגיעה בחורה כזו הוא היה יוצא מהחנויות ופשוט בורח. אבל הדברים השתנו. היום, בגלל הוותק, יש התמקצעות של לקוחות, שיודעים לאן הם באים ואין כבר קשקשיאדה כמו שהיה לפני שנים. האחוז של הלקוחות שיוצא מפה בלי משהו הוא די אפסי"

* "קרמבו" תחגוג בר מצווה בעוד שבועיים בדיוק בשני אירועים: באחד יתקלט גיא גרבר במועדון הפינגווין ולמחרת סוליקו, עופרי גופר והדי ג'ייז שעבדו בחנות יתקלטו באברקסס בתל אביב. החנות קרמבו שוכנת ברחוב שינקין 18 בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully