וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "רסיסים" כובש את קולנוע דרום

עינב שיף

11.6.2009 / 21:30

סרטו של יונתן חיימוביץ זכה בפרס הסרט המצטיין וכן בפרס העריכה בפסטיבל שננעל הערב בשדרות

הסרט "רסיסים" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל קולנוע דרום שננעל הערב (ה') בשדרות. סרטו של יונתן חיימוביץ' זכה בפרס הסרט המצטיין וכן בפרס העריכה לאופיר ראול גרייצר, עורך הסרט. "היוצר במסעו האישי אל שורשיו נוגע בנושאים אוניברסליים קיומיים. הסרט מציג אי של תרבות שונה, מיקרוקוסמוס של חוויה אנושית, של הגירה, אהבה, אובדן וזרות", נכתב בנימוקי חבר השופטים, בראשות הבמאי רני בלייר ובהשתתפות , הסופרת מירה מגן, אלברט ווידרשפיל, מנהל פסטיבל הקולנוע בהמבורג ואן דלסט אחראית התוכנית בפסטיבל פריבורג. עוד נכתב כי "הסרט נוגע באופן רגיש בהתמודדות עם ערכים קיומיים של אנשים שאיבדו עולם ומנסים לשמר את רסיסיו". שווי הפרס הוא 10,000 שקלים.

הסרט "אם זה רצונך" של מוריאל נבו זכה בפרס "החוויה הישראלית" בשווי 7,000 שקלים, בחסות הזכיינית קשת לסרט התיעודי הטוב ביותר . פרס הפורמט הטלוויזיוני על סך 5,000 שקלים הוענק ל- "Move It" של גלי מאיו. פרס הפקה בסך 5,000 שקלים הוענק בחסות סינמטק שדרות לטל צחייק, על הפקת הפיילוט ל- "Move It"

פרס הצילום בסך 4,000 שקלים הוענק לצלם הסרט "דור" עומרי אלוני. "באמצעות הצילום נבנית שפה קולנועית עשירה, מורכבות הפריים וצילום שאינו גנדרני, מצליחים לייצר עולם ואוירה הכובשים את הצופה ומושכים אותו אל תוך הסיפור", כתבו השופטים בנימוקיהם. פרס מיוחד בסך 2,000 שקלים הוענק לנהר שבתאי על סרטו "ילדה כוכב". בקטגורית עיצוב פס הקול זכה יוחנן ברונשוויג על עבודתו בסרט "רחוב הרצל 48". פרס המוזיקה המקורית בסך 2,000 שקלים הוענק לנעה קורנברג על עבודתה בסרט "פרפרי לילה".

ציון לשבח הוענק למתן נויפלד, על עיצוב פס הקול לסרט "כמו בפעם הראשונה". נויפלד הוא גם אחד משני מפיקי פסטיבל ה"אינדי נגב" המצליח שהתקיים בשנתיים האחרונות במצפה גבולות שבנגב.

25,000 מבקרים, 250,000 שקלים בפרסים

במסגרת סדנת הפיצ'ינג שנערכה בפסטיבל זכה עידן גל, על הצעתו להפקת הסרט התיעודי "מר ישראל". הפרס שניתן לגל הוא 10,000 שקלים מטעם קרן רבינוביץ'. בפרס השני בסך 6,000 שקלים זכה אורי בן יוסף, על הצעתו להפקת הסרט "סיפור טוב לא הורסים עם האמת". ציון לשבח הוענק לרעות קליין על הצעתה לסרט "את אחי אנכי מבקשת". חבר השופטים בקטגוריה זו היו לירן עצמור, אחראי פיתוח ערוץ 8, אורנה ירמות, מנהלת פורום הקופרודוקציות הישראלי, ג'ולי שלז, מנהלת התחום הדוקומנטרי בזכיינית רשת, יואב אברמוביץ'- מנהל הפקות בפרויקט הקולנוע של קרן רבינוביץ' ויוסי מולה, מפיק ראשי של הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו.

פסטיבל "קולנוע דרום" השמיני נחשב להצלחה גדולה השנה, בחסות העושר הקולנועי והשקט הביטחוני ששרר השנה בעיר שדרות. בפסטיבל ביקרו בסך הכל כ- 25,000 אנשים, אשר צפו ב- 27 סרטים שיצרו סטודנטים של מכללת ספיר והוצגו לראשונה, מתוכם 17 סרטי בוגרים שהשתתפו בתחרות הכללית. שווים הכספי של הפרסים שהוענקו בפסטיבל הגיע ל- 250,000 שקלים. בערב הפתיחה של הפסטיבל הוענקו פרסים בשווי 20,000 שקל לסרט, לסרטים "הבודדים" של רנן שור, "ציון ואחיו" של ערן מרב שנעל את הפסטיבל וכן ל"עג'מי של סכנדר קובטי וירון שני. לאחר מכן הכריז הפסטיבל על מענקים ליוצרי מכללת ספיר או תושבי הדרום לסרטים שהגישו. כמו כן, הוענקו פרסים לזוכים בקטגורית "דקה דרום", לסרטים שעסקו במושג הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully