וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטימצקי נלחמת ברשימת רבי המכר

עינב שיף

14.6.2009 / 17:43

המנכ"לית איריס בראל מחממת את הגזרה עם צומת ספרים ומודיעה כי תחדל מלהוציא רשימות רבי מכר לעיתונים עקב "עיוות חמור"

התחרות בין רשתות הספרים הגדולות, סטימצקי וצומת ספרים ממשיכה כשמנכ"לית רשת סטימצקי, איריס בראל שחררה היום (א') הודעה כי החל מהיום תפרסם רשת סטימצקי רשימת רבי מכר עצמאית מטעמה, במחאה על אופן קידום הספרים של הוצאת כנרת זמורה ביתן ומודן ברשת צומת ספרים.

"נוצר עיוות חמור ברשימות רבי המכר המתפרסמות בעיתונים", מסרה בראל. "סטימצקי לא תשלח לעיתונים רשימת רבי מכר, שכן זו עוברת שקלול בין הרשתות ותוצאותיה מוטות, זאת לאור העובדה כי הבעלות הצולבת בין רשת ספרים להוצאות ספרים אינה מאפשרת סיכוי שווה לכלל הספרים וההוצאות הקיימות וגורמת להטיית תוצאות האמת של רבי המכר בישראל.

בשיחה עם וואלה! תרבות אמרה בראל כי אינה באה להעניש את צומת ספרים, כי אם לעשות צדק. " צריך להפסיק לשחק במשחק מכור. תאר לך שאתה מוציא ספר היום שהוא לא בהוצאות האלו. לא רק שלא תמצא את עצמך ברשימה, אתה תהיה בדלפק הכי אחורי".

יש למהלך הזה אפקטיביות כלשהי?

"אני לא רוצה למדוד אפקטיביות. אני אוציא כל שבוע רשימה שלנו ושהקהל ישפוט. כי כרגע אנשים מחפשים לראות מהם רבי המכר ואילו הרשימות שמתפרסמות בעיתונים אינן משקפות זאת".

התייעצת עם מנכ"לי ההוצאות האחרים בנוגע לצעד הזה?

"לא שאלתי אותם, אבל אני בטוחה שאם תפנה אליהם, הם יסכימו ויעמדו מאחורי הדברים".

ואכן, מנכ"ל אחד כבר עומד מאחורי בראל. "דעתי נוחה מהמהלך הזה", אומר יצחק טריואקס, מנכ"ל הוצאת מטר. "בעניין הזה, דעתי כדעתה. אני חושש כמוה שיש הטייה והתצוגה העודפת של הבעלים של צומת נותנים לספרים שלהם, מטים את כל נושא רבי המכר לרעה".

אתה חושב שזו הדרך להילחם בתופעה?

"אני בטוח שזה לפחות יציף את זה לדיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פירוק הבעלות הצולבת

"מעניין יהיה לראות אם יש הבדלים ואם כן מהם", מסתייג מנכ"ל עם עובד, ירון סדן. "כרגע אין קבוצת בקרה על רבי המכר ולכן אני מרוצה כשיש לנו ספרים ברשימות, ולא מרוצה שאין לנו ספרים ברשימות. מכיוון שאין לי קבוצת בקרה אין לי דרך לומר באופן רציני. השאלה הלא פחות מעניינת היא האם יש העדפה במכירות וכתוצאה מזה העדפה ברשימות".

בהוצאת כנרת-זמורה ביתן- דביר מגיבים באדישות משהו להכרזתה של בראל, אשר נובעת בין השאר מהדומיננטיות של ההוצאה ברשת צומת ספרים. "הרשימות של איריס בראל אמינות לחלוטין, לגבי מה שקורה ברשת שהיא מנהלת, נמסר בתגובה מההוצאה. "אבל הן לא כוללות את ספרי הוצאת כנרת זמורה ביתן דביר, שהיא בחרה לא לשתף במבצעים של סטימצקי בשבוע הספר. הוצאת כנרת אינה חלק בתחרות בין רשת צומת ספרים לרשת סטימצקי, למרות שמנכ"לית סטימצקי מתעקשת וטועה כשערבה אותנו בתחרות זו".

בראל, שהודיעה על תמיכתה בחוק הספרים של חבר הכנסת ניצן הורוביץ, חזרה על תמיכתה וקיוותה כי החוק יעסוק גם בפירוק הבעלויות הצולבות בעולם הספרות. עם זאת, בראל מסרה כי לדעתה, החוק צריך לחול על ספרים חדשים במשך שנה בלבד, שבו יהיה מחיר הספר 60 שקלים.

חבר הכנסת הורוביץ סירב להתייחס לדברים, כך גם רשת צומת ספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully