וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר הקיץ: שמינית גמר, מקצה שני

5.7.2009 / 17:14

וואלה! תרבות שוחה חתירה בים כי חם, וגם חותרת למציאת שיר הקיץ הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים

משינה - "עתיד מתוק" / צביקה פיק - "אהבה בסוף הקיץ"

לפעמים קשה לשים לב לליין בס משובח מבעד לשמלות ארוכות ומשקפי שמש, אבל לצביקה פיק באמת היה את הדיסקו. כך, "אהבה בסוף הקיץ" הוא שיר עם בס דיסקואידי שמן ומצוין, וכמו במיטב שירי הדיסקו מהם שאב צביקה פיק את ההשראה - הסליז נשאר בחוץ והרומנטיקה תופסת את מירב הנפח.

אבל מה יכול לעשות פיק, כשמולו נמצא הבס המוקפץ של מייקל בנסון, זה שמערבל עתיד מתוק עם טעם מר. הבס הזה הוא המפתח להבנה שמכאן והלאה, זה רק קו 5, ים ובחזרה. ליין הסלאפים הזה הוא הסיבה ש"עתיד מתוק" הוא שיר על קיץ נמשך למעשה שלושה חודשים ואז הוא נגמר ואחריו יש בית ספר, או צבא, או משכנתא, או המוות.

"עתיד מתוק" מצליח להכיל את המורכבות הזו ועדיין נותר שיר קיץ מושלם, מענג ונצחי, יותר מ- 20 שנים אחרי שהוא יצא. וצביקה פיק? מזל שהדיסקו חזר באופנה.

המנצח: "עתיד מתוק"

שלומי שבת - "בחוף של טרפטוני"/ ליאור ייני - "בואי לאילת"

הדבר הכי מקסים שיכול להיות בשיר חוף הוא הרגע שבו האנרגיה של החול מתורגמת לפזמון סוחף, מרקיד, כזה שגם מחליק את הצ'ייסר בגרון וגם מזמין אותך לעוד סיבוב על הדרך. "בחוף של טרפטוני" הוא אולי לא המילה האחרונה בתחום הליריקה והרוקנרול, אבל גם טרקטורון רכוב בידי הבן של צ'יקו תמיר לא יעצור את ה-"אקה קה קה" שנכנס בלופ למוח ויוצא משם כעבור חמש שנים, מינוס מיליוני תאי זיכרון.

שיר חוף מנומנם לעומת זאת, הוא בדיוק הדבר האחרון שהקיץ הישראלי צריך. הכמעט שעמום מתוכו שר ליאור ייני אולי מקסים בתור שאנסון של סתיו, אבל הוא בוודאי לא מצנן את אחוזי הלחות של יולי אוגוסט, שדורשים אמפתמינים ומקבלים במקום אבא של קשר אחורי במכבי תל אביב, שכמו שהיא נראית היום - האזינה רבות במהלך אימוניה ל"בואי לאילת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דנה אינטרנשיונל - "Love Boy"/ אייל גולן - "יפיופה"

העשור האחרון היה עשור מצוין לשירי הקיץ בישראל, ולראיה סיבוב שמינית הגמר האכזרי הזה: בפינה הימנית, השיר שהחזיר את דנה אינטרנשיונל למעמד הסופרסטארית לו היא ראויה, עם הקצב הפיצוצי שתפר לה אלי אברמוב מהקליק, הסחיבה משיר הילדים הנאיבי של מרים ילן שטיקליס ואווירת סקס סמים ודילדו. בפינה השמאלית, הכוכב מספר 1 עם עוד פזמון מחולק להברות מיושרות כמו פלוגה פרוסית שמתייצבת לקרב.

למעשה, הקטע הספציפי הזה, "יפ-יו-פה/ בו-אי אליי" ואז "תנילינשיקהעלהשפתיים" הוא, בסופו של דבר הקוקטייל ממנו מורכבים ילדים בלתי מתוכננים שנולדו אחרי חתונה אלכוהולית במיוחד. למרות הסקס אפיל הבוטה של “Love Boy" והיותו מצוין בפני עצמו, הכריזמה הגברית של אייל גולן היא פיתוח ישראלי דה לוקס של 40 שנות קיפוח, שהסתיימו בסגנון חיים של "הפמליה". לכן היא גם זו שמאפשרת לו להכריע כל בחורה, אפילו אם היא הייתה פעם גבר.

המנצח: "יפיופה".

גזוז - "לכבוד הקיץ" / אינפקציה - "זה עושה לי שמח"

זו כבר סצנה מהסרטים. דני סנדרסון וגידי גוב יושבים על החוף ומשחקים קלפים עם בגדי ים, בירות וכמה מעריצות מימי להקת הנח"ל - שמח. פתאום נחה על סנדרסון הרוח והוא כותב שיר לכבוד הקיץ. כמו שהוא מסיים, מגיע ניר טרטר, סולן אינפקציה, והדבר הראשון שהוא עושה זה מועך את הארמון בחול ומשתין לבירות.

הקיץ של אינפקציה הוא קיץ אגרסיבי ומפוצץ אנדרלין. לעומתם, הייתי רוצה שכל הקיצים שלי ייראו כמו "לכבוד הקיץ" של גזוז; רך, הרמוני ושיר הפופ היחיד ביקום שיכול להרשות לעצמו מילה כמו "פרקדתי" ועדיין להישאר בחיים. בנוסף, ל"לכבוד הקיץ" יש ערך מוסף, בכל שהוא מכיר בגועל הנפש שיש בהמוניות של הקיץ. "אחרי שעה הכל הפך ל נחלת הרוב/ ארטיקים מתלקקים ומטקות על החוף. והחלום שבא פתאום נגנז ונעלם, השאיר אותי למנוחתי עם אלף איש בים". אלף איש ואינפקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully