וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני ומירה עוואד - "A Word"

עינב שיף

16.6.2009 / 4:04

אחינועם ניני חוגגת אלבום משותף עם מירה עוואד וסיבוב הופעות חדש, ומדברת על האכזבה מהשמאל, הרגעים הקשים באירוויזיון וגם על המעריצים האיראנים

יח"צ - חד פעמי

(להאזנה: השיר "A Word" מתוך האלבום המשותף של עוואד וניני, שנמצא גם באלבום הבכורה של עוואד. צילום תמונה חיצונית: רונן אקרמן, מילים ולחן: מירה עוואד).

אחינועם ניני, הספקת כבר להתמקם אחרי האירוויזיון והסיבוב בחו"ל? הספקת לנוח?

"אצלי קשה מאד להגיד את המשפט הזה, 'התמקמת סופית'. כבר שנים שאני תמיד בין לבין, רק עכשיו חזרנו מאיטליה, צרפת, שוב איטליה חזרה לישראל ובסוף השבוע שוב שוויץ. אני ומירה עוואד עשינו מסיבת יום הולדת לכבוד התקליט המשותף שלנו, עשינו הופעה פרטית ופתאום ראיתי את כל האנשים שהחזיקו איתי מעמד כל השנים, למרות כל הנסיעות. היה מרגש".

רוב האמנים שחוזרים מאירוויזיון חווים נפילת מתח ואצלכן זה לא קרה.

"זה נכון. אני מאמינה שלרבים מהאמנים שהופיעו שם, החוויה הזו היא הפעם הראשונה בה הם חווים לחץ כזה, בוודאי בחו"ל ואני יכולה להבין שיש נפילת מתח דרמטית. אנחנו כבר הרבה שנים חיות על המסלול של הארץ וחו"ל, חווינו את זה בכל מיני סיטואציות של לחץ, מתח ואתגר ולכן זה אחרת. עם זאת, אני מודה שהאירוויזיון הוא באמת הכי גדול, אבל אני מתייחסת לזה רק כצעד בדרך, צעד מרתק מרשים, שלמדתי ממנו הרבה מאד. אני גם שמחה שהעשייה המשותפת שלי ושל מירה נמשכת. אנחנו מכירות שמונה שנים בערך והתקליט הזה הוא באמת סיכום של התקופה הזו שאנחנו מכירות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אמרת בעבר שהידידות ביניכן שרדה את האירוויזיון. הייתה סיבה שלא תשרוד?

"תראה, הידידות שלנו שרדה את האתגר הקשה למדי של האירוויזיון כי הסיטואציה הייתה קצת לא טבעית. המצב של שתי זמרות, שכל אחת מוכרת בפני עצמה, הוא לא דבר רגיל שקורה שם. בדרך כלל באה או להקה קיימת או להקה שהמציאו אותה לצורך התחרות ואין שתי זמרות יוצרות שלכל אחת יש את הראש שלה והעמדה שלה.

"אם תוסיף לזה את כל הפוליטיקה, הסערה והמלחמה שהייתה – זה יכול היה להתפוצץ בכל רגע נתון. רק בגלל שיש בינינו תקשורת מאד טובה ובגלל גיל דור, שהיה הקואצ'ר שלנו, עברנו את זה בשלום. יצאנו מאד מחוזקות מהתקופה הזו".

מה היה הרגע הקשה ביותר בדרך?

"הרגע הכי קשה היה לפני התחרות, עם כל המילים הקשות שנזרקו לעברנו. לאחר מכן היה הלחץ, כשהרגשנו שאנחנו סוחבות מדינה שלמה על הכתפיים. זה מצחיק, כי לאורך כל השנים שאני מופיעה לא ייצגתי את המדינה אף פעם, רק את עצמי ואף פעם לא הרגשתי אחריות כזו גדולה. כל הזמן אמרתי לאנשים - לא שניסיתי להתנצל, אבל אמרתי - שלא נזכה. גם אמרתי לאנשים שלא ישכחו, יש כאן בעיה מאד גדולה לישראל בעולם היום, שלא אני ולא מירה יצרנו אותה ואנחנו פשוט לא יכולות לפתור אותה. אנשים ידעו את זה ובחרו לשכוח, הם רצו שניצור 'הללויה' כשזה פשוט לא אפשרי.

"אני חייבת לומר שהדבר הכי נפלא שקרה לנו הייתה התגובה בישראל אחרי התחרות, שהייתה תומכת ומפרגנת. אמרו לנו שייצגנו את ישראל בכבוד וזה מחק את כל ההתנגדות שלפני כן".

אבל לא תעשי את זה שוב.

"אני לא עושה את זה שוב. פעם אחת, הבנתי, תודה. אני כן אשמח לעמוד בצד ולראות בצד ולאחל לאחרים בהצלחה. בהזדמנות זו אני מייעצת למי שבא אחריי – קחו את זה בקלות, נסו ליהנות כמה שיותר".

אתן לא נהניתן?

"אנחנו ניסינו, אבל אני פרפקציוניסטית וזה עלה לי בדם. אני חושב שבעיקר צריך לקחת בפרופורציות את הסיכויים של זה להיות מקפצה בקריירה. אני זוכרת שכשהסתיים האירוויזיון, כולם, חוץ מהנורווגים כמובן, יצאו מאוכזבים והסתכלו עליי. הם אמרו לי 'איזה כיף לך' ולא הבנתי למה. כששאלתי אותם, הם ענו לי 'כי יש לך קריירה' וזה היה קצת עצוב לראות. אני מודה לאל שבניתי את עצמי במשך 20 שנים לאט לאט. אני שמחה שזו הייתה הדרך שלי".

ומירה? היא קצת יותר צעירה ממך בדרך.

"אני כן מאד מקווה שזה יפתח דלתות למירה, גם בישראל. זה מגיע לה כי היא אמן גדול. לכן כמעט לכל ההופעות שלי בקיץ היא תהיה אורחת שלי או שתפתח את ההופעה".

הייתה תחושה שהיא נפלה למתקפה גם של הימין וגם של השמאל. את חטפת רק מהשמאל.

"קודם כל, צר לי לומר לך ששתינו חטפנו על הראש משני הצדדים, גם הימין וגם השמאל התייחס אלינו באותה צורה. אחרי שכתבתי מכתב שהתפרש מתוכו כאילו תמכתי במבצע עופרת יצוקה באופן נלהב, מה שלא היה נכון, השמאל דיבר אליי באופן שבחיים לא דיברו אליי ככה לפניו .כל החיים חרטתי את השמאל והשלום על דגלי וזה פגע בי ופגע במירה שאמרו עליה שהיא עלה תאנה למכונת ההרג היהודית.

"אנשים לא מבינים שאנחנו לא מסכימות על כל דבר, היו לנו וויכוחים סוערים אבל לשתינו היה מאד קשה לראות שמחנה השלום מדבר אלינו ככה. הרגשנו שהמחנה הזה השתמש בפלטפורמה שלנו והשתמש בנו כקרש קפיצה להבעת הדעות שלהם. זה מאד פגע בנו, אבל שרדנו ואני חייבת להגיד שהניצחון הגדול ביותר שלנו היה בדעת הקהל הישראלית, שהייתה לצדנו מכל הצדדים. היו גם מכתבים אינסופיים שקיבלנו ברשת מכל העולם ובעיקר מארצות ערב ששימחו אותנו מאד".

באמת? מוסלמים מעריצים את אחינועם ניני?

"אני לא יכולה לתאר לך את ההתרגשות מכך שקיבלנו מכתבים מלבנון, סוריה ובעיקר איראן – המון אנשים שם ראו את האירוויזיון באינטרנט והם כתבו לנו שהם היו עם דמעות בעיניים. הם לא יכולים לסבול שהם שבויים בידי הפנאטים".

אז יש מה לדבר על הופעה בטהרן בקרוב?

"אתה יודע מה? הזמינו אותנו עכשיו לסיבוב בנסיכויות, שעוד לא נסגר ואני מקווה שייצא לפועל. אם זה יקרה, אני קופצת מהגג מאושר. זו נראית לי חוויה מטורפת".

לפני כן את תשירי את 'טרמינל לומינלט' במחווה למאיר אריאל. השיר הזה קצת מזכיר אותך, "הנוסעת המתמידה".

"המוטיב האמנותי אצלי לא נמצא השפה או הסגנון, אלא בכמה זה מתחבר לאמת שלי, כי ככל שאתה מזדהה ומתרגש מדברים שמחוברים לך לשורש, אתה יכול לחבר אחרים לדבר הזה. לכן באמת לא סתם בחרתי בשיר הזה - יש לי חיבור מאד עמוק איתו. למרות השפה העברית של מאיר, אני לא רואה הבדל בין מאיר אריאל לסינגר/סונגרייטרז מכל העולם. הוא היה באמת אחד מהנכסים של התרבות שלנו".

סיבוב הופעות חדש

*האלבום החדש של מירה עוואד ואחינועם ניני, “There Must Be Another Way", בתוכו נכלל השיר “A Word” נמצא בחנויות. ניני תצא לסיבוב הופעות חדש עם עוואד כאורחת מיוחדת ב- 10 ביולי, במועדון רדינג 3 בתל אביב, בהופעה חגיגית גם לרגל צאת אלבום הבכורה של עוואד, "בהלואן". לאחר מכן תופיע ניני בקיבוץ בית קשת (31.7), המעבדה בירושלים (1.8), הזאפה בתל אביב (28.8) וברל'ה בלהבות חביבה (29.8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully