וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הופך לסוכנות כשרונות?

עינב שיף

16.6.2009 / 10:28

צה"ל מארגן מופע של חיילי להקות צבאיות ותיאטרון צה"ל בפני תעשיית הבידור, שתוכל "להתרשם מכל אחד מהמשתחררים, לצורך שיתוף פעולה עתידי"

בימים של משבר כלכלי בתעשיית הבידור, גם צה"ל נרתם לעזרתם של חייליו בשירות העורפי. במכתב שהגיע לידי וואלה! תרבות נכתב כי חיל החינוך והנוער של צה"ל מזמין את "הנציגים הנבחרים של תעשיית התרבות והבידור" לאירוע בו "יחשפו המשתחררים הטריים" בפני אותם נציגים.

בנוסף, מבטיחים בחיל החינוך, ש"כל אחד מהחיילים-האמנים יופיע במופע אישי. כמו כן, יחולק תיק ובו כל הפרטים הרלוונטיים על האמן ודרכי יצירת קשר עימו. בדרך זו תוכלו להתרשם מכל אחד מהמשתחררים, לצורך שיתוף פעולה עתידי".

המכתב, שנשלח על נייר רשמי של חיל החינוך וחתום בידי קצין בדרגת רב סרן, מעלה תהיות. האם תפקידו של צה"ל לשמש כסוכן אישי של חיילים במדים, אשר העבירו שירות צבאי כחוק בתפקידים אלו? האם קצין בדרגת רב סרן הוא זה שצריך לבשר לתעשיית הבידור כי "חברי הלהקות הצבאיות עברו תקופה משמעותית בחייהם, תקופה שהיוותה עבורם מעין בית ספר שבוודאי יסייע בידם להתפתח ולהצליח בתעשיית התרבות והבידור האזרחית"?

בנוסף, האירוע עתיד להתקיים ב- 9 ביולי שהוא י"ז בתמוז, יום צום על פי ההלכה היהודית. המופע אמור להיערך בין השעות 14:00 עד 16:00, שהן עדיין שעות צום. על פי פקודות המטכ"ל אין היערכות מיוחדת בצה"ל לקראת צום זה, אולם חייל המבקש לצום מתבקש להשתחרר מכל פעילות באותו יום.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות פניית הכתב, קיום הפעילות שנועדה לסייע לאמנים שסיימו שירות משמעותי בצה"ל עם צאתם לאזרחות, מצוי בבחינה על ידי קצין החינוך והנוער הראשי. בכל מקרה, הפעילות לא תוכננה לתאריך י"ז בתמוז אלא למועד אחר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully