וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: דיוויד לטרמן מתנצל

16.6.2009 / 11:04

מנחה הלייט שואו התנצל רשמית בפני המושלת שרה פיילין ובנותיה, ווילו ובריסטול. "סיפרתי בדיחה רעה". שרה פיילין מקבלת את ההתנצלות ומודה לצבא ארצות הברית

לאחר שורה של השתלחויות הדדיות באמצעות התקשורת, דיוויד לטרמן מתנצל באופן רשמי בפני המושלת, שרה פיילין, ובנותיה ווילו ובריסטול, על שורת הבדיחות שסיפר על שהותן המשותפת בניו יורק.

"סיפרתי בדיחה רעה", אמר לטרמן בתכניתו ששודרה אמש. "סיפרתי בדיחה שיש בה מעבר לטעם נפגם והכוונה שלי חסרת משמעות לחלוטין לעומת איך שהתקבלה", הוסיף והתמצל גם בפני הקהל: "זו לא אשמתכם שהבדיחה לא הובנה, זו אשמתי, אז אני רוצה להתנצל, בייחוד בפני שתי הבנות המעורבות, ווילו ובריסטול, וגם בפני המושלת ומשפחתה ובפני כל מי שזועזע מהבדיחה. אני מצטער על כך, ואני אנסה להשתפר בפעם הבאה. תודה רבה". הקהל בתכנית הריע ללטרמן מיד בתום ההתנצלות.

ההתנצלות הכנה של לטרמן מגיעה אחרי התנצלות צולעת למדי בתכנית בשבוע שעבר. אז הקריא לטרמן את תגובת המושלת ובעלה, טוד, וסייג את טענותיהם על עידוד אלימות, ניצול ואונס, בכך שזה לא מה שהוא עשה כשסיפר את הבדיחה. כבר אז הודה לטרמן שהבדיחה היתה רעה, אך לא התנצל רשמית כי אם בחר להקריא שוב את הבדיחות שעוררו את המחלוקת.

כעת מקבלת שרה פיילין את ההתנצלות בהצהרה ששחררה לעיתונות. "ברור שאני מקבלת את ההתנצלות בשם נשים צעירות, כמו הבנות שלי, שמקוות שגברים שצוחקים על הצגה פומבית של ניצול מיני של נערות, ייתפתחו בקרוב", אומרת המושלת. "ללטרמן יש את הזכות לצחוק על מה שהוא רוצה ולנו יש הזכות לתגובה, וזה הודות לצבא ארצות הברית, נשים וגברים, שמסכנים את חייהם כדי להבטיח את הזכות לחופש הביטוי. במקרה הזה, הלוואי והשימוש בזכות הזאת יקדם שוויון וכבוד".

על מה המהומה?

הבדיחות התייחסו לביקור של שרה פיילין בניו יורק, בין היתר במשחק של הינקיז והתייחסו לבתה של פיילין, מבלי לומר את שמה. בעוד לטרמן התכוון לבריסטול, בתה בת ה-18 של פיילין, מי שבאה למעשה למשחק עם המושלת היתה בתה בת ה-14. לטרמן הבהיר שהכוונה היתה לבתה הגדולה של פיילין ואף דיבר על הריונה מחוץ לנישואים, אמנם היה מעורפל בנושא כך שהשתמע שהוא מדבר על בתה הקטנה.

הפרשה החלה כשהמושלת פיילין שמעה על הבדיחה שסיפר לטרמן על פיה אחד הדברים שעל המושלת לעשות בזמן שהותה בעיר, הוא לעדכן את מלאי מוצרי האיפור שלה כדי לעדכן את "מראה הדיילת הזנותית שלה". כשפיילין שמעה על הבדיחה הזו היא בדקה וגילתה את הבדיחות שסופרו על בנותיה. האחת, על הקושי בביקור שלה בניו יורק, בעיקר הקושי בלהרחיק את אליוט שפיצר, מושל מדינת ניו יורק שהשתמש בשירותי נערת ליווי, מבתה והשנייה על כך שבאמצע משחק של ניו יורק ינקיז, הכניס שחקן הבייסבול אלכס רודריגז, את בתה של פיילין להריון.

אחרי ששמעה את הבדיחות סיפרה המושלת בראיון לרשת CNBC שארגוני נשים פנו אליה וטענו שהבדיחות מצדיקות אלימות וניצול של גברים מבוגרים בילדות קטינות. כמו כן טענה המושלת כי אם היה מדובר בבן אדם אחר, לא היה מעז לטרמן לספר את הבדיחות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully