וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריס קורנל כבר כאן

עינב שיף

17.6.2009 / 12:31

כריס קורנל קיים מסיבת עיתונאים היום לרגל הופעתו הערב בתל אביב וסיפר על ההתרגשות, על בחירת השירים וגם על מורשת סיאטל

כריס קורנל נחת הבוקר בישראל לקראת הופעתו היום (ד') בגני התערוכה בתל אביב. במסיבת עיתונאים שקיים הסולן הבוקר סיפר קורנל, בעל רקע משפחתי יהודי כי "עד כה לא היה לי זמן רב לדעת האם הביקור בישראל מרגש במיוחד, אבל ציפיתי לו מאד. חשתי שהייתה אינטנסיביות רבה בציפייה של המעריצים שלי כאן לקראת ההופעה היום, הם ציפו לראות אותי ואני גם מתרגש לגלות משהו שחיכיתי לראות הרבה זמן".

במהלך מסיבת העיתונאים קורנל התייחס באריכות וברצינות לנושא "מורשת סיאטל", הנחשבת למולדת הגראנג', הסצנה בה כיכב קורנל בשנות ה-90. "סיאטל לא שינתה את הדרך בה אנחנו שומעים מוזיקה", אמר קורנל. "זו הייתה תקופה שבה המוזיקה השתנתה מבחינה מסחרית לכיוון אחר. הקהל הוכיח אז לחברות התקליטים שיש עניין חדש עם כיוון מסחרי, תוצאה של חברות תקליטים עצמאיות שנגסו בחברות הגדולות בשוק הרוק. לסיאטל היה חלק בזה בגלל שהקהל הראה להם שסינגל אחד של נירוונה יכול למכור 40 מיליון עותקים מאלבום אחד בכל העולם".

קורנל מגיע לישראל במסגרת סיבוב ההופעות לקידום אלבומו האחרון “Scream". הזמר אמר לעיתונאים כי הוא חושב שמדובר באלבום הסולו השלם ביותר שלו וכי הוא מאד מרוצה מהאופן בו הוא נשמע. קורנל הפתיע והודה כי “Down on the Upside" הוא האלבום החביב עליו של סאונדגרדן, מכיוון ש"זהו האלבום היחיד שבו הלהקה כולה נמצאת בו לכל אורכו. זה לא אלבום שעשינו כדי לשמור על שביעות רצונה של חברת התקליטים".

אגב סאונדגרדן, קורנל סירב לחשוף את רשימת השירים שתהיה הערב וציין כי טרם כתב אותה. "אני לא נוהג לחבר את הסט ליסט עד אותו היום", אמר קורנל. "זה מופע של שעתיים וחצי – שלוש שעות, לפעמים יש שירים שלא ניגנו אף פעם או שלא ניגנו זמן רב ואני רוצה להוסיף אותם עבור העניין שלי". באשר לעתידו המוזיקלי, אמר קורנל כי "יש המון שיתופי פעולה שאני לא יכול לחשוף. אני חושב שהעתיד המוזיקלי שלי ישתנה".

לסיום, חזר קורנל במחווה יוצאת דופן לשאלה עליה ענה בקצרה מדי לטעמו, והסביר כי הוא מעדיף לא לפרש את השירים של עצמו. "אני רוצה להיות פתוח עם המאזינים שלי", אמר קורנל. "העוצמה שלי כמוזיקאי היא שהשירים שלי נעים עם האנשים בתקופות שונות בחייהם ומשמשים להם פס קול. אני רוצה להשאיר את הפרשנות להם".

קורנל יופיע היום בגני התערוכה בתל אביב. הדלתות ייפתחו בשעה 18:00, כשלפני קורנל תופיע להקת משינה, שתבצע את כל האלבום "מפלצות התהילה". במשרדו של מפיק המופע, שוקי וייס מציינים כי עדיין נותרו כרטיסים בקופות. לאחר ההופעה קורנל ישהה כיומיים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully