וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפו למסיבה"

עינב שיף

19.6.2009 / 9:55

אנתוני גונזלס לא ידע שיש ל-M83 מעריצים בישראל, אבל מבטיח שבהופעה לא תעמדו במקום אחד. עינב שיף מרקיד

אנתוני גונזלס קמצן במילים בדיוק כמו שהוא עשיר בצליל. בראיון לוואלה! תרבות לקראת בואו לישראל עם ההרכב שלו, M83, להופעה אחת, הוא מוצא את עצמו נבוך מעט, לא מבין את העיסוק התקשורתי המקומי בו. זאת למרות שהלהקה נמצאת במרכז העניינים של סצנת האינדי העולמי מאז האלבום האחרון, “Saturdays=Youth", שזכה לשבחים רבים. "אני עדיין מתרגש לפעמים כשמראיינים אותי", הוא אומר. "מעולם לא האמנתי שנצליח ככה. בטח לא עד כדי כך שנופיע בישראל. מי ידע שיש לנו מעריצים בישראל?".

מי שחלם שתחממו את דפש מוד

"כן, גם את זה לא דמיינתי, גם לא בחלומות הכי ורודים שלי, אני לא מאמין לזה בכלל שאני מנגן עם אחת הלהקות הכי מרגשות של הדור שלי, זה פאקינג משוגע. מצד שני, זה גם מאד מפחיד, בגלל הגודל של ההופעות שאף פעם לא התנסיתי בו. גם המעריצים שלהם מלחיצים, הם די פנאטים".

זה מטריד אותך?

"לא באמת, משתדל שלא לחשוב על זה אלא להמשיך לעשות מוזיקה, לכתוב שירים. העיקר שדפש מוד אוהבים את המוזיקה שלי, בעיקר את הרמיקס שעשיתי ל“Suffer Well" ".

אני רק מקווה שהפגישה איתם לא אכזבה אותך. מספרים עליהם שהם די אנטיפתים

"פגשתי אותם רק פעם אחת והם חבר'ה די מגניבים. האמת היא שאני די גאה בזה".

הסיבה בזכותה הגיעו גהאן, גור ופלטשר לגונזלס בן ה- 27, היא אותו אלבום האחרון של M83, שהכיל שינוי משמעותי בסאונד לעומת אלבומים קודמים, כמו “Before The Dawn Heals on us” או " Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts". באמצעות סאונד שאפשר לכנות אותו נאיבי, גונזלס הצליח להפגיז אוסף שירים שנע בין הפופ החולמני לאווירת פוסט-פאנק מרגשת ולכבוש את לב המבקרים. "לא כיוונתי להגיע ליותר אנשים עם האלבום הזה", אומר גונזלס. "רק רציתי ליצור משהו שהוא שונה מאלבומים אחרים שלי בעבר. בעיני, מוזיקה מעניינת אך ורק כשהיא מכילה אלמנטים אבולוציוניים מאלבום לאלבום. כאחד שאוהב להתנסות, האלבום הזה היה עבורי מעבדה לכל מיני מחשבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ובכל זאת יש בו צליל שנשמע ילדותי במידה מסוימת. האם היה קונספט כלשהו מאחוריו?

"בהחלט. האלבום הזה הוא מחווה לשנים הצעירות שלי, לשנים בהן הייתי נער והקשבתי להמון שירי פופ. ב“Saturdays = Youth" רציתי ליצור מחדש את התחושה של תמימות ונעורים במוזיקה שהיו חסרים לי".

כי הייתה לך ילדות מאושרת?

"מאד, מאד. הייתה לי קבוצה אדירה של חברים שהיינו עושים הכל ביחד וחשבתי שלילדות כזו מגיעה מחווה. עכשיו אני בקשר עם חלקם, עם חלקם פחות".

אגב חברים, M83 התחילו כצמד עם ניקולה פרומאג'ו. אתה מרגיש בהבדל בלעדיו?

גונזלס משנה טון, לא ממש מרוצה מהשאלה. הוא מבקש ממני לחזור עליה בחסות הקו המקוטע, וחותך באגרסיביות. "תראה, M83 התחילה כפרויקט שלי. אני עבדתי על המוזיקה לבד וניקולה היה שם כדי לנגן גיטרה באלבומים. לכן אין ממש הבדל היום".

לישראל, יגיע גונזלס בליווי שלושה נגנים. "אנחנו לא מנסים לברוא מחדש את הסאונד של האלבום", הוא אומר. "ההופעה עצמה הרבה יותר אלקטרונית ומרקידה".

מרקידה? בטוח?

"ברור. צפו למסיבה".

ומה אחר כך? תקליטו עוד אלבום?

"כתבתי כבר כמה שירים, אני ארצה להתחיל לעבוד עליו כבר בספטמבר או אוקטובר. הדבר היחיד שאני יודע עליו זה שאין לי מושג איך הוא יישמע".

ההופעה

M83 יופיעו בישראל ב-1 ביולי במועדון הבארבי בתל אביב בשעה 22:00. את ההופעה יחמם אייל ניסטור, הלא הוא My Second Surprise. ניתן להזמין כרטיסים מראש במועדון הבארבי במחיר 160 שקלים, מחיר שלא ישתנה גם ביום ההופעה. בנרנג'ה הפקות, החברה האחראית על הבאת המופע לישראל מזכירים כי ניתן עדיין לרכוש כרטיס משולב למופע של M83 ולמופע של Why? שיגיעו לישראל ב- 15 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully