וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי צ'יקי ארד עוכב במשטרה

עינב שיף

20.6.2009 / 13:18

המשורר הצעיר עוכב לאחר שהקריא שירה במגפון ברחוב כחלק מהשקת ספרו החדש "רובים וכרטיסי אשראי"

תקרית מביכה אירעה בתל אביב אמש (ו'), כשהמשורר והסופר רועי צ'יקי ארד עוכב על ידי המשטרה בעת אירוע הקראת שירה ברחוב. ארד בחר להשיק את ספרו החדש, "רובים וכרטיסי אשראי" בבניין ברחוב נג'ארה פינת הלל הזקן בתל אביב, תוך שהוא קורא שירה במגאפון.

בשלב מסוים, הגיעה המשטרה למקום וביקשה מארד לחדול מהמעשה. לאחר שסירב לחדול להקריא שירה ברחוב, על פי עדותו בבלוג האישי שלו, עוכב צ'יקי בניידת המשטרה עד לפיזור האירוע. על פי ארד, המשטרה איימה שייעצר אם לא יתחייב שלא יקריא שירה בעתיד ברחוב. על פי עדותו, נרשם בדף האירוע כי "אני אמשיך לקרוא שירה ולעשות תרבות" וייתכן שייקנס בנושא, לאחר שהמשטרה רשמה את פרטיו האישיים.

"אף שהעניין היה משעשע עבורי", כותב צ'יקי לאחר האירוע, "העובדה שבישראל לא נותנים לקרוא שירה, מאיימים במעצר בתחנת משטרה ומעכבים לחקירה משורר ביום השקתו, מוכיחה שכל אירועי מאה שנה לתל אביב הם רק פודרה יקרה על פנים מחוטטות, בידור להמונים או אירועי סמי-תרבות למאיון עליון משועמם ומרופט... היום בדיוק שוחרר הבמאי האיראני גובאדי ממעצר, אני לא חושב שיש הרבה הבדל בין המדינות שלנו, חוץ משהפרסים טובים במתמטיקה. אפשר לחשוב שאצלנו לא הרגו מפגינים אזרחים מוסלמים לפני 9 שנים או לפני חצי שנה".

"אחזור לקרוא שירה ברחוב", מבטיח צ'יקי, "זו סיבה מספיק טובה להיעצר. עם זאת, חשוב לי לציין שהשוטרים היו חביבים ומנומסים, ואחד מהם חיבב את ספר השירה שלי. נפרדתי בלחיצת יד מאותם עובדים של אהרונוביץ' שרק השבוע השתמש במילה 'ערבוש' לכינוי לאדם מלוכלך. למרות ההתנסות הלא נעימה, אשמח לסיבוב בניידת, אני אוהב את מדי המשטרה ושוקל להתמנות לשר לבטחון פנים כאשר הדבר יוצע לי על ידי רוה"מ, כדי לשנות את המשטרה מבפנים".

ממשטרת תל אביב נמסר בתגובה: "ארד נתבקש לחדול, כיוון שהוא צעק במגפון והייתה הפרעת מנוחה. לאחר שהשוטרים ביקשו ממנו ארד הפסיק ומיד התנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully