וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אומרים המבקרים מחו"ל על "9.99$"?

עינב שיף

21.6.2009 / 12:39

הסרט עלה לאקרנים בניו יורק ולוס אנג'לס ומבקרי העיתונים הנחשבים מיהרו לשבח את הטכניקה, אך את העלילה פחות

הסרט "$9.99", המבוסס על סיפור של אתגר קרת, עלה בסוף השבוע לאקרנים בניו יורק וזכה לביקורת נלהבת בניו יורק טיימס. "הטכניקה היוצאת מהכלל שנעשה בה שימוש בסרט מכפילה את האפקט שמביא את העולם של קרת לחיים", כותב המבקר A.O Scott.

עוד כותב סקוט: "הסביבה של הדמויות עמוסה במשמעות ומלאת חיים", כשהוא מחמיא לטכניקת האנימציה בה השתמשה תתיה רוזנטל ליצירת הסרט, שנעזר בקולותיהם של שחקנים כג'פרי ראש (זוכה האוסקר והטוני) ואנתוני לפלייה. "כל המבנים הגדולים והקטנים טופלו ונבנו באופן כמעט כפייתי...עבודתה של רוזנטל כל כך דייקנית ולא מניחה דברים מראש, עד שבשלב מסוים אתה מסוגל להניח לתדהמה מהמרקם הויזואלי של הסרט לטובת חוסר סבלנות עבור עלילת הסרט".

עם זאת, לעלילת הסרט מחמיא סקוט פחות וטוען כי היא "יותר מדי מודעת לעצמה, יותר מדי מרוצה מהאקסצנטריות של עצמה ביחס למיסתורין שהיא מבקשת לייצר". עם זאת, מסכם סקוט, הסרט הוא "מוזר, מסקרן ומושך אך בסופו של דבר יותר מעניין בשל המיומנויות שיש בו מאשר האמנות שבו".

גם ביקורות קולנוע אחרות בלוס אנג'לס ובניו יורק מסכימות באופן כללי עם הטענות של סקוט, חלקן באופן קיצוני יותר הן לחיוב והן לשלילה. כתבת ההוליווד ריפורטר כינתה את הסרט "מועמד בכיר לתואר הסרט הלא הרגיל של 2008", מועד יציאת הסרט במקור. הלוס אנג'לס טיימס לעומת זאת מכנה אותו "פחות מסך החלקים שלו".

קייל סמית' מהניו יורק פוסט מסכם ואומר כי "מעריצי סופרי פנטזיה כדגלאס אדאמס וקורט וונגוט יתעניינו בחבילה החיה והמוזרה הזו, ואז יקפצו כמו דולפינים לסיפוריו של קרת". בסך הכל, הציון הממוצע הניתן לסרט באתר rottentomatoes הוא 86.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully