וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גיתאי עובר לתיאטרון

עינב שיף

21.6.2009 / 23:18

במאי הקולנוע יביים הצגה חדשה, שתוצג בבכורה בפסטיבל אביניון היוקרתי בצרפת עם שותף מוזיקלי מפתיע - שחר אבן צור

במאי הסרטים עמוס גיתאי יציג בבכורה בפסטיבל התיאטרון היוקרתי אביניון שבפרובנס, את “The War of the Sons of Light against the Sons of Darkness", הצגה ראשונה בבימויו ובכיכובה של ז'אן מורו. ההצגה ממבוססת על "מלחמות היהודים" של ההיסטוריון יוספוס פלביוס, כשאת דמותו של פלביוס משחקת ז'אן מורו.

הליהוק המפתיע ביותר של גיתאי להצגה הזו הוא שחר אבן צור, שהוא למעשה המפיק המוזיקלי של ההצגה וזו התנסות ראשונה שלו בתיאטרון.

"נפגשתי עם עמוס לאחר שמיכאל תפוח המליץ עליי", מספר אבן צור לוואלה! תרבות. "הגעתי לפגישה ולאט לאט זה התפתח בינינו. חלק ממה שעשה לי את זה בנושא הוא העובדה שמדובר בתיאטרון, שהוא למעשה הופעה חיה לכל דבר"

גם בלהקה וגם בתור אמן סולו, אתה לא רגיל שאומרים לך מה לעשות. איך היה לקבל הוראות מגיתאי?

"זה די נשאר אותו דבר, כי גם הפעם עמוס לא אמר לי מה לעשות. אני חושב שעמוס התחבר לאנרגיות שלי. בכלל, נראה לי שלעמוס יש משהו עם אנרגיות, הוא מתחבר אינטואטיבית לאנשים. גם אני באופן אישי כן רוצה לשרת את החזון שלו, מעבר לאמנות והכתיבה".

ההצגה יוצאת כעת לפסטיבל בפרובנס, לאחריה תמשיך ההצגה לטור של חודש וחצי. בין השאר תופיע ההצגה בברצלונה, אתונה, איסטנבול ובינואר שוב בפריז. "זה ממש מרגש, אני עוד לא ממש מעכל", אומר אבן צור. "אני למעשה מנצח מוזיקלי על הבמה וגם חוטא בכלי הקשה לפעמים. אני אפילו מנגן עם סתתים שהולכים לחצוב אבנים בקצב. די אוונגרד בסך הכל".

זו חווית תיאטרון ראשונה שלך וגם של עמוס

" זה גם מה שאני מרגיש וזה חלק מהקסם. עמוס הגיע לזה עם ניקיון חודשים, בלי פרה קונספציות בנושא. הוא היה מאד פתוח ומאד סומך על עצמו ועל האנשים שאתם הוא עובד. יש משהו ישיר ואמיתי בעשייה הזו, בלי מניירות, שגורם לי להרגיש נורא בטוח ונוח. אבל מצד שני, אני מאד מתרגש".

פסטיבל אביניון יתקיים בפעם ה- 63 בפרובנס שבצרפת בין ה- 7 ביולי ועד ה- 29 בחודש. הצגה ישראלית נוספת שתוצג בפסטיבל היא "אבנים" מאת ינון צפריר, שביים מבשותף עם אבי גיבסון בראל ודניאל זעפרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully