וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורקי מחוספס: מייק סטאר - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

23.6.2009 / 11:45

מחפשים מאפיונר עם חזות מאיימת לתפקיד אפקטיבי? סוכנות שחקני המשנה של גיא שמי מציעה לכם את מייק סטאר

את הפרצוף המחוספס והחזות המאיימת של מייק סטאר, יליד קווינס-ניו יורק (1950), היה אפשר לראות כבר בסוף שנות השבעים, בסדרה "הוואי חמש-אפס", אך היה זה הסרט "שוטטות" של וויליואם פרידקין מ-1980 - אחד הסרטים הכי פחות זכורים של אל פאצ'ינו – בעקבותיו ביצע את המעבר למסך הגדול.

סטאר בורך במראה גאנגסטרי שאינו משתמע לשתי פנים, עובדה שוודאי עזרה לו להשיג שלל תפקידי מאפיונר בדרגות שונות - על שלושה מהם נתעכב עוד רגע – אבל ממש לא רק; בין היתר הוא שיחק ב"אד ווד", "הטוב מכולם", "ג'רזי גירל", "בזמן שגנבת", "פלדה כחולה", "קרח דק", "דם ויין", "שומר הראש" ו"מי הנערה הזאת?". נראה שקבוצות גדולות של מאפיונרים איטלקיים תמיד כוללות אותו, גם אם בתור סטטיסט. בסדרות דוגמת "צוות לעניין", "אביר על גלגלים", "מקום אחר" ו"בלוז לכחולי המדים", אפשר למצוא דווקא את אחיו, בו סטאר. חוץ מזה הוא נראה כמו בן דוד מהצד הפחות טוב של המשפחה של דני איילו והוא חולק את אותו שם עם הבסיסט הראשון של אליס אין צ'יינז.

החבר'ה הטובים – הטירון

"מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד רציתי להיות גנגסטר". כך פותח הנרי היל (ריי ליוטה) את סיפור השתלבותו במאפיה הניו יורקית של שנות השישים והשבעים יחד עם המנטור ג'ימי קונווי (רוברט דה-נירו), החבר האלים טומי דה-ויטו (ג'ו פשי) ותחת פיקוחו של הבוס, פולי סיסרו (פול סורבינו). "החבר'ה הטובים" הוא סרט עם יותר מקו עלילתי אחד. בין היתר יש שם סיפור אהבה (שמתקלקל), שלל התמכרויות לחומרים אסורים, רציחות ואף בגידה בערכי המשפחה. אולם השוד שעומד במרכזו ולמעשה מניע את הסרט, זה שמכונה "שוד לופטהנזה" אותו תיכנן היל, לא היה יכול להתבצע בלי עזרתו (הזניחה) של ה"איש מבפנים" פרנצ'י (סטאר) שעובד בביטחון. לפרנצ'י סצינה אחת בתחילת הסרט והיא מול רוברט דה-נירו, מה שלבטח עזר לסטאר להתנהג בעצבנות ולענות בגמגום המצוחקק לשאלותיו המקצועיות של דה-נירו. "מה עם השומרים?" יורה אליו דה-נירו. "שומרים?" מחזיר סטאר, "אתה מסתכל עליהם!".

טיפשים בלי הפסקה – המבצע

במהלך נסיעת לימוזינה תמימה לשדה התעופה ותוך כדי פלירטוטים ילדותיים ובלתי פוסקים מצידו של הנהג, שוכחת מרי סוואנסון (לורן הולי) את המזוודה שלה באוטו. נהג הלימוזינה, לויד כריסמס (ג'ים קארי), המשוכנע כי זהו סימן אלוהי, מחליט להחזיר לה בעצמו את התיק ובכך לזכות באהבתה. על הדרך, הוא אוסף את שותפו לדירה הארי דאן (ג'ף דניאלס) ויחד יוצאים השניים למסע מפרך בעקבות האהבה. תכולת התיק חשובה מאוד לצמד פושעים שעוקבים אחר גיבורינו ובעקבות אי אילו צירופי מקרים ואי הבנות, הם משתכנעים כי צמד האידיוטים הם מינימום סוכני CIA. ג'ו (סטאר) מחליט בסופו של דבר "להסתנן" אל האוטו של הארי ולויד בטוענת שווא של טרמפיסט, אולם טיפשותם האינסופית של חברינו והכיב הכרוני שלו, מכריעים אותו חיש-מהר. ג'ו הוא דמות של פושע רציני וקשוח בסרט שכל כולו הוא מחווה להומור נמוך, כלומר רוב הפאנץ'-ליינים לא מגיעים ממנו, אבל אם שמחה לאיד זה מה שעושה לכם טוב על הנשמה, כנראה שתיהנו מהופעתו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אישה לשניים – השריר

ווין "מאד דוג" דובי (רוברט דה-נירו, באחד התפקידים הכי לא אופיניים לו) הוא שוטר מפסידן שבטעות מציל את חייו של מאפיונר-קומיקאי מקומי בשם פרנק מיילו (ביל מורי) ומקבל (כמתנת תודה) את גלורי (אומה ת'ורמן), הברמנית בבר של פרנק, לשבוע. החברות/יריבות שנוצרה בין השניים עומדת בפני הכרעה, כאשר ווין מחליט שהוא אוהב את גלורי והוא לא מסכים "להחזיר אותה".

ב"אשה לשניים" תוכלו למצוא את דיוויד קרוזו בתפקיד הכי טוב שלו כמייק, החבר השוטר שווין מעריץ ואת הרולד (מייק סטאר) כעוזרו גדול המימדים של פרנק. הרולד ללא ספק משמש כהגנה של פרנק, אולם היות ופרנק הוא לא גנגסטר שיגרתי, כך גם הרולד מפתיע מדי פעם בטקסט שבדרך כלל לא הייתם שומעים מפיו של חוליגן איטלקי. סצנת המכות הריאליסטית בינו לבין מייק לקראת סוף הסרט, גורמת לו לדבר בשבחו של השוטר הג'ינג'י, כאשר בסיכומה הוא מסנן לפרנק "This Guy Bites".

הפגישות של דניס ג'נינגס - השוער

חיכיתי לזמן הנכון לדחוף את הסרט הקצר זוכה האוסקר של סטיבן רייט, שקרוב לוודאי שרובכם לא ראיתם וזה משהו שתצטרכו לתקן. דניס ג'נינגס (סטיבן רייט בתפקיד עצמו, כי הוא לא יכול אחרת), מלצר במקצועו, הוא בחור חולמני וביישן. חברתו המשעוממת אמה (לורי מטקאלף), גורמת לו להטיל בעצמו ספקות והוא מתראה עם ד"ר סקונר הפסיכיאטר (רואן אטקינסון) שלא יכול לסבול אותו ובסופו של דבר מתגלה כאדם שפל. את מייק סטאר אנו פוגשים כאשר דניס רוצה להיכנס למשרדו של ד"ר סקונר ולא יודע בדיוק איך לבקש מהשוער המאיים בכניסה. הוא אולי לא מדבר הרבה, אבל הוא קובע את הטון להמשך הסרט. קשה לי להדגיש כמה אני ממליץ על הסרט הנדיר הזה ולמי שלא מכיר את פועלו של סטיבן רייט, זו תהיה נקודת פתיחה מעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully