וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תעשו עם 8,000 יצירות אמנות?

עינב שיף

24.6.2009 / 16:14

המועצה הבריטית עורכת תחרות בין אוצרי אמנות, שיגישו הצעות לתערוכות המבוססות על אוסף היצירות המפורסמות שלה

המועצה הבריטית קוראת לאוצרים מכל רחבי העולם להגיש הצעה לתערוכה, אשר תהיה מבוססת על אוסף האמנות של המועצה הבריטית. הזוכה המאושר בתחרות "האוצר החמישי" יקבל גישה לאוסף הכולל למעלה מ-8,000 יצירות אמנות בריטית ומהן יוכל לאצור תערוכה שתוצג בגלריית Whitechapel בלונדון באפריל 2010. המועד האחרון להגשת הצעה הוא ה-4 בספטמבר 2009.

התחרות נערכת במסגרת חגיגות 75 שנים להיווסדה של המועצה הבריטית ואוסף האמנות שלה. עד כה הוזמנו ארבעה אוצרים שיצרו תערוכות מן האוסף ואילו החמישי יגיע כאמור מתוך התחרות הבינלאומית. לאחר הגשת המועמדות, ייבחרו בחודש נובמבר ששת המועמדים הסופיים מכל העולם, אשר יוזמנו לביקור של שבוע בלונדון. בסיום הביקור יבחר פאנל השופטים את ההצעה הזוכה.

אוסף המועצה הבריטית נחשב לאחד מהאוספים הגדולים בעולם לאמנות בריטית מודרנית ועכשווית. האוסף כולל, בין היתר, מקבץ עשיר וחשוב של עבודות נייר של אמנים כגון ג'רלד ברוקהורסט, פרנק שורט וג'יימס מקביי; תחריטים של גרטרוד הרמס, אדוארד גורדון קרייג ופול נאש; עבודות משנות ה-60 שלשרק בושייר, פטריק קלופילד, דייויד הוקני, קולין סלף וג'ו טילסון; עבודות חשובות של הנרי מור, לוסיאן פרויד, בן ניקולסון ואניש קאפור; ומבחר עכשווי של עבודות של דמיאן הירסט, גארי יום, מארק קווין ורייצ'ל ווייטריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully