וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר: מפעל הפיס יבדוק הטענות

עינב שיף

24.6.2009 / 0:14

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל דורש לבטל את הענקת הפרס לאלון חילו, בשל החשד לניגוד עניינים מצד יושב ראש הועדה, יוסי שריד. מפעל הפיס בודק את הטענות

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנה אמש למפעל הפיס בבקשה לבטל את פרס ספיר שניתן השנה לאלון חילו על ספרו "אחוזת דג'אני", זאת, בשל הסערה סביב הענקת הפרס לחילו על ידי יושב ראש חבר השופטים, יוסי שריד, עמיתו של חילו להוצאה וקרוב משפחתה של עורכת הספר, רנה ורבין. במכתב נאמר כי הקשר בין שריד לורבין וחילו הינו "זיקה שאיננה ראויה כשמדובר בפרס ממלכתי המוענק מכספי ציבור על-ידי רשות ציבורית כמפעל הפיס, המחוייבת, מעצם מעמדה, לשמור על אמונו של הציבור, יושר ההליך וכשרותו".

בנוסף, דורש הפורום כי מפעל הפיס יעביר לעמותה מתוקף חוק חופש המידע את הסדרי ניגוד העניינים של שריד ושל חבר השופטים בפרס. מבדיקה בתקנון הפרס, השופטים אכן מחויבים בגילוי נאות על פי סעיף 2(א). בעמותה מציינים כי במידה והבקשות לא ייענו, תנקוט העמותה בהליכים משפטיים.

"איננו מכירים את חילו ואת ספרו ואיננו מתיימרים לקבוע אם הוא ראוי או לא לפרס", מסר נחי אייל, מנכ"ל הפורום, "אך החשש לניגוד ענינים של יו"ר חבר השופטים מעלה סימני שאלה קשים על טוהר הבחירה ופוגע אנושות באמון הציבור בוועדת הפרס. מפעל הפיס מחויב בדין וחשבון לציבור והוא אינו יכול להותיר את המצב על כנו. יש לבטל את הזכיה ולערוך את תהליך הבחירה מחדש הפעם ללא השופטים הנוגעים בדבר"

עם זאת, חשוב לציין עבור מודאגי עתיד הפרס, כי על פי תקנון מפעל הפיס שריד לא יוכל להמשיך בתפקידו גם בשנה הבאה, שכן שריד הגיע לתום שלוש הקדנציות שמאפשר התקנון ואין אפשרות חוקית להאריך את כהונתו.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "קרן ספיר היא חברה בת של מפעל הפיס, המתנהלת ע"י דירקטוריון נפרד ועצמאי. הענקת הפרסים נעשית ע"י חבר שופטים ציבורי באופן אוטונומי ועצמאי, מבחינת שיקול דעתו המקצועי והאמנותי. למפעל הפיס אין כל נגיעה להחלטת ועדת השופטים. לאור הטענות שהועלו בימים האחרונים, מפעל הפיס בודק ובוחן את הטענות ע"י גורמים מקצועיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully