וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק שלא היה - חברת ההופעות תפסיד מיליונים

עינב שיף

26.6.2009 / 16:29

AEG בנתה על רווחים של מאות מיליוני דולרים מסיבוב ההופעות של ג'קסון וכעת תיאלץ לספוג הפסדים, כשלא ברור מהי פוליסת הביטוח שכיסתה את הסיבוב. אולי הם אשמים בהכל?

ההלם על מותו של מייקל ג'קסון עדיין בשיאו, אך במקום אחד ייאלצו לחשוב באופן מידי על היום שאחרי. מדובר בענקית ההופעות AEG, שחתמה עם ג'קסון על חוזה לסיבוב בן 50 הופעות שכולו נמכר מראש וכעת תיאלץ להתמודד עם השלכות ביטולו.

על פי הערכת הלוס אנג'לס טיימס, מפיקי סיבוב "This Is It" ייאלצו להחזיר כ-85 מיליון דולר לקוני הכרטיסים. כמו כן, כל הרווחים הצפויים מהמופע , 115 מיליון דולר על פי הערכת מגזין בילבורד, לצד 450 מיליון דולר לטובת סיבוב הופעות עולמי שתוכנן בכפוף להצלחת מסע ההופעות באצטדיון ה-O2 בלונדון, נעלמו.

"הם סופגים מכה גדולה", אמר לעיתון גארי בונג'ובאני, עורך מגזין ההופעות הפופולרי "פולסטאר". בונג'ובאני מוסיף כי כרגע החברה תיאלץ למצוא כוכב חדש שימלא את כל התאריכים שלפתע התפנו החל מה-13 ביולי ועד מרץ 2010. "הם יצליחו למלא חלק מהתאריכים האלו, אבל התאריכים של חודש יולי יישארו באפלה בוודאי", הוא אומר. "תהיה לזה השפעה על הסניף הלונדוני שלהם, אין ספק".

מלכתחילה, AEG נאבקה קשות לכדי לבטח את המופעים של ג'קסון. רנדי פיליפס, מנכ"ל החברה, ערב אישית לחלק מההופעות ולפי הצהרות קודמות שלו בנושא, הצליח להבטיח חלק מעלויות הביטוח שהיו כרוכות בהפקת הסיבוב. אולם מגזינים כמו הטיימס אונליין מעריכים כי נטל הביטוח על AEG עומד על לא פחות מ- 300 מיליון לירות שטרלינג. מעבר לכך סירבו נציגים רשמיים של AEG להגיב על ההשלכות הכלכליות ונושאי הביטוח השונים של ההופעה.

AEG Live היא חברת בת של קונצרן הענק Anschutz Entertainment Group. לחברה אתרי בידור רבים כגון הסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס. מגזינים כלכליים ברחבי העולם מציינים שלמרות נטל הביטוח העצום שצפוי ליפול על הקונצרן, עוצמתו הכלכלית לא צפויה להיפגע. אולם באשר לתדמיתו האישית, תגובות מקורבים לג'קסון כמו אורי גלר, מעלות חשדות על הלחץ הרב שהופעל על ג'קסון, לו נקבע סיבוב הופעות של למעלה מ-50 הופעות.

"אני לא יודע מה כמות התרופות שמייקל לקח", אמר ל-CNN בריאו אוקסמן, עורך דין משפחת ג'קסון, "אבל הדיווחים שקיבלנו מהמשפחה הם שהוא היה תחת טיפול אינטנסיבי. הפציעות שלו, מהן הוא סבל בחזרות, עמדו בדרך. אני לא יודע מה כמות התרופות שהוא לקח".

גם מייקל לוין, יחצנו לשעבר של ג'קסון, אמר עם מותו כי לא מדובר בהפתעה, נוכח הלחץ בו נמצא ג'קסון מאז ההכרזה על סיבוב ההופעות הגרנדיוזי. גם אורי גלר, מקורבו של ג'קסון, התבטא בנושא ואמר כי סיבוב של 50 הופעות היה טעות.

מי שכנראה יישא באחריות, באם תופנה לחברת AEG, הוא המנכ"ל רנדי פיליפס, שהודיע קבל עם ועולם כי ג'קסון נמצא במצב בריאותי מצוין ועבר בדיקות רפואיות מקיפות. "מייקל בן 50, אבל הוא הולך לרקוד בטירוף", אמר פיליפס במרץ האחרון. "אם מייק יהיה עצבני מדי, אני אשים אותו על הכתף שלי ואסחוב אותו לבמה. הוא קל מספיק כדי שאעשה זאת". החל מאמש, ההתבטאות הזו מקבלת משמעות אחרת לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully