וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אשדוד נגד ההומואים?

עינב שיף

28.6.2009 / 11:36

ממלא מקום ראש העיר החליט לגנוז די.וי.די המכיל "ביצוע הומוסקסואלי" של שיר אירוויזיון. העירייה טוענת כי מפיק המופע הוא זה שביקש לגנוז את הקטע

מתחים ישנים צפו בעיר אשדוד בעקבות גניזת די.וי.די מתחרות "ויוה לה אירוויזיון" שהתקיימה בעיר, כמחווה לתחרות השירים האירופאית. התחרות מתקיימת בשלוש השנים האחרונות בעיר ומשמשת במה ליוצרים צעירים, אשר כותבים שירים מקוריים בעברית ללחנים מוכרים של התחרות. בתחרות האחרונה הופיע דני זאק, יוצר אשדודי שביצע את שירו "אנו האוהבים", שיר אודות מערכת יחסים בין שני גברים. בסיום השיר, הניף זאק את דגל הגאווה.

בתגובה, החברה העירונית שצילמה את האירוע לצורך הוצאת די.וי.די, הוציאה את הקטע מחוץ לדיסק, בשל תכניו. "לא מספיק שהם ניסו לבטל את האירוע כמה פעמים, לא מספיק שהתקציבים שניתנו היו אפסיים", אמר המפיק והמנהל האמנותי של האירוע, אלי ניסמן, "הם גנזו את הקטע בגלל העניין המגדרי ואחר כך גנזו את כל הדיסק. זו הייתה האפשרות היחידה של אמנים מקוריים ליצור שירים מקוריים ולתת להם במה, והם אפילו לא הודיעו לי שהחליטו לגנוז את הדיסק. אבל זה המצב בעיר. יש ראש עיר מסורתי, ממלא מקום חרדי וסגן ראש עיר חרדי. חבל שהחילונים שקיבלו מנדט, לא מייצגים את הקהל שהם צריכים לייצג".

"אני מרגיש שאני מרחם על האנשים שמקבלים החלטות המבוססות על גזענות, הומופוביה ושנאה", אומר לוואלה! תרבות דני זאק. "הנכדים שלהם עוד יתביישו בהם, כמו שבגרמניה מתביישים היום נכדים בהרבה סבים. מבחינתי, הדי.וי.די שמוציאה החברה העירונית, הוא לא כל כך נושא חשוב שאני אסער עליו, העובדה שקיבלתי אהבה מהקהל האשדודי לרבות אנשים בגיל הזהב, שאינם דוברי עברית והבינו את המסר, מוכיחה שאת המסר הצלחתי להעביר. מסר של שיויון, מלחמה בהומופוביה ועידוד יציאה מהארון בכל מקום, בכל מגזר ובכל סיטואציה".

ניסמן וזאק מפנים את האשמה אל בוריס גיטרמן, ממלא מקום ראש העיר שהורה לטענתם להוציא את השיר ומאוחר יותר לגנוז את הדי.וי.די כולו. "אולי זה לא מוצא חן בעיני אנשים כמו בוריס גיטרמן", אומר זאק, אבל אני יליד אשדוד, משפחתי היא מבוני אשדוד ואנחנו כאן כדי להישאר. לא נאפשר למהגרים מערים אחרות, שהגיעו בשל חישובים פוליטיים של עידוד ציבור חרדי לגור ברובע חרדי, לשנות את הציביון הנפלא של העיר הזאת. אני גר ברובע א' באשדוד, אחד הרובעים הוותיקים בעיר, יש לי שכנים מכל המגזרים ומכל העדות ואני חי איתם בשכנות מצוינת, וזאת למרות שיש לי דגל גאווה שמשקיף על הרחוב הראשי. לבד מכמה פוליטיקאים מסוג ו', מעולם לא חשתי הומופוביה באשדוד".

ניצן הורוביץ: "ההתחשבות בחרדים פוגעת בחופש שלנו"

בוריס גיטרמן מסר בתגובה לפניית וואלה! תרבות כי "מבירור קצר התגלה כי אלי ניסמן, מפיק התחרות, הוא זה שביקש ממנהל תחום תקשורת, דודו בן זינו, לחתוך קטע זה". עוד הוסיף גיטרמן כי למרות הכל, "חשוב לי לציין כי לא הייתה שום כוונה לפגוע בשום אוכלוסייה, ואם מישהו נפגע אני מתנצל על כך. סך הכול היה מדובר בתחרות שארכה מספר שעות ולכן הוחלט לקצר מספר קטעים".

בן זינו מאשר את דברי גיטרמן לוואלה! תרבות ואמר כי "ניסמן ישב בחדר העריכה עם העורך שלי, לא פעם ולא פעמיים. הוא החליט להוריד את הקטע של דני זאק שהניף במקום את הדגל הגאווה, תוך שהוא אמר דברים על דני ברמה האישית, שאני לא הייתי רוצה לחזור עליהם, דברים שהכתב לא סובל. אם ניסמן טוען שהוא לא היה בחדר העריכה, אז הוא שקרן בצורה הכי פשוטה והכי בוטה. אני מוכן ללכת בנושא למכונת אמת".

בתגובה אומר ניסמן כי "הדי.וי.די לא הוצג לפני ולא הובא לאישורי ואף סולקתי מחדר העריכה בבוטות ובגסות, כשהטרחתי את עצמי לבצע את עבודתי המיקצועית לצפות להנחות ולאשר את החומרים. מדובר בהתנהלות לא ראויה שהיא לצערי נורמה בחברה העירונית וחייבים להעמיד אותם על טעותם העקרונית ולהפסיק תופעות מעין אלה של התנהלות חשוכה של משטרים אפלים".

כעת מצפה ניסמן לעזרת הקהילה ההומו-לסבית ולנציגי הציבור שלה. בין השאר, הוא מבקש את עזרתו של חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממרצ. וואלה! תרבות פנתה אל הורוביץ שמסר: "זהו מקרה אבסורדי בו ה'התחשבות' בחרדים פוגעת בחופש שלנו - הציבור החופשי בישראל. הרי החרדים כלל אינם מאזינים לדיסקים מסוג זה, אז איך זה יכול לפגוע ברגשותיהם? מדובר כאן בכפייה דתית ובכפייה תרבותית המתעלמת מהקשר של הקהילה הגאה לאירוויזיון. לשיטת החרדים גם דנה אינטרנשיונל לא הייתה מייצגת אותנו ומביאה כבוד וגאווה לישראל. אני קורא ליוצרים שנפגעו מהחלטת החברה העירונית ולציבור החופשי באשדוד לא לשתוק נוכח המקרה הזה ולהמשיך לפעול בעיר אשדוד ובכלל לקידום יצירה ישראלית מגוונת וחופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully