וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקוד לאור הליכת ירח

28.6.2009 / 14:19

וואלה! תרבות לא תפסיק עד שיהיה לה מספיק. קבלו את עשרת השירים הגדולים של מייקל ג'קסון, עם או בלי האחים שלו

Billie Jean

אין עוד ביט כזה. לא בסאונד ולא בגרוב. אין עוד תופים כל כך מזוהים ומדויקים ובייסליין שלא משאיר מקום לטעויות. כשהוא נכנס אתה כבר יודע שאתה במקום הנכון, בדרך לרחבה. ויש גם את הגיטרה הFאנקית, המיתרים המפתיעים, הגשר הדרמטי לפני הפזמון, הפזמון עצמו והצעקה המסורסת ולחישות הקלידים של ה"טו-טו-טו-טו". זה לא רק השיר הכי טוב של מייקל, זה גם אחד מחמשת השירים הכי טובים בהיסטוריה של הפופ.

Off The Wall

ככה נשמע דיסקו בשיאו. באס שמן שהולך וחוזר, כלי נשיפה ומבצע וירטואוז, שעושה בקול שלו כרצונו, והופך אותו לעוד כלי נגינה Fאנקי - יורד נמוך, עולה לפצלטו, לוחש וצועק לפי החשק. חשק של מישהו שרק רוצה לרקוד.

I Want You Back

המסתורין בשיר הזה הוא שיא הבגרות של קולו של ג'קסון בן ה-11 בלבד. נדמה שמשם קולו של ג'קו רק הלך והתרכך. החספוס בצעקות ה"היי" וה"הו" וה"טו-טו-טו-טו-טו", משווה לג'קסון גוון מיני ג'יימס בראוני והליווי הדו-וואפי של הרביעייה הפחות מוכשרת מאחורה, מחייב אפילו את הלבנבנים ביותר להכות באצבע צרידה ולהזיז את הראש כמו סטיבי וונדר.

I'll Be There

בימינו לשחרר בלדה אחרי סדרה של סינגלים מקפיצים נחשב לצעד מחייב אצל כל אמן פופ שמכבד את עצמו. אבל "I'll Be There", שהגיע אחרי הצלחות קצביות כמו "ABC" ו" "I Want You Backנחשב להימור מסוכן במשרדי מוטאון. אבל מטריד יותר שאף אחד לא עצר לשים לב לעובדה שמייקל ג'קסון - בן ה-12 חשוב לציין - שר שיר אהבה לאקסית שלו.

Rock With You

בואו נתעלם לרגע מבגד הספנדקס המנצנץ והגרוטסקי שג'קסון לובש כאן, ונתרכז בשיר האהבה הדיסקואידי הזה, עם הטקסט הכי רומנטי שרק יכול להיות: מייקל לא רק מאוהב בבחורה, הוא גם מאוהב באיך שהיא זזה, רוקדת ומגיבה למוזיקה. אין פרמטר ראוי מזה לאהבה.

Wanna Be Startin' Somethin'

השיר הפותח את "Thriller" הוא גם השיר הכי ארוך באלבום, בעיקר בזכות ה"ממסה ממסה מממה קוסה" שלוקח את השורה המשוגעת "אתה ירק, ועדיין הם שונאים אותך" למקום משוגע עוד יותר. השלב הזה, כשהתופים ומחיאות הכפיים מתגברים ברקע וכלי הנשיפה מבליחים לשניות בודדות, זה השלב שחל ניתוק בין הידיים לרגליים ואין ברירה אלא להתחרפן על הרחבה.

Don't Stop till You Get Enough

"אני נמס כמו שעוות נר רותחת", מתאר מייקל את התשוקה שלו לאשת המסתורין ממנה הוא מבקש לגעת בו ולא להפסיק עד שהיא תקבל את מה שמספיק לה. מה שמעניק בכל זאת משמעות חדשה לצעקות ה"אוווו" הגבוהות אליהן מגיע מייקל באווירת הבי ג'יז. אבל לא במובן המסורס שלה, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים.

Blame It on the Boogie

למרות שהוא מרגיש כמו שיר פתיחה לתכנית ילדים ונוער בשנות ה-70, יש אלמנט ממכר בבוגי של הג'קסון פייב מ-1978. זה ה"פאנקי פיבר", "הקצב המלוכלך", "השטן שבתוכי" וחוסר השליטה ברגליים שהופכים את הבוגי הזה לדיבוק נעים, למחלה טובה שרק החבר'ה הקולים נדבקים בה. הם ומבוגרים נטולי קואורדינציה בחתונות.

Smooth Criminal

השיר האחרון הטוב באמת של ג'אקו, שמרגיש קצת כמו חלק ב' של "בילי ג'ין" (עם השירה המלחששת המעיקה שאפיינה את הישורת האחרונה בקריירה של מייקל). גרוב סמיך ומופק בהקפדה של תופים חדים ובאס מסונתז ופזמון מנצח, גם אם לא ברור מי זו אנני ולמה חשוב למייקל שהיא תהיה בסדר.

Thriller

זהו בוודאי לא אחד השירים הגדולים של מייקל. אז למה הוא בכל זאת כאן? בזכות הקליפ שביים ג'ון לנדיס והפך לשיחת היום, אפילו אצל אהוד מנור ב"עד פופ". יותר מאשר כל שיר לפני בהיסטוריה, הקליפ של "Thriller" הוא לא סתם אוסף דימויים שמלווה מוזיקה. הוא סרט אימה קצר, שאף אחד לא יישכח את הרגע שבו צפה בו לראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully