וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרת התרבות מנסה לחנוק את אמנות לעם"

עינב שיף

29.6.2009 / 17:50

הנהלת עמותת אמנות לעם הגיבה לדיון החירום שנערך היום בלשכת השרה, בו נדרש מנכ"ל העמותה לממש את התפטרותו וכן למנות ועדה לטיפול דחוף בליקויי העמותה

משרד התרבות דורש מעמותת אמנות לעם לממש באופן מידי את התפטרותו של מנכ"ל העמותה, אמיר עשבי. זאת בסיום ישיבת חירום שכינסה היום (ב') שרת התרבות והספורט לימור לבנת, יחד עם בכירי משרדה, כדי לדון במשבר החריף בו נתונה העמותה, מאז החליט יושב הראש ישראל להקפיא את פעילותה בסוף השבוע שעבר. לטענת המשרד, הדבר נעשה בעקבות דו"ח המבקר שחשף ליקויים קשים בהתנהלות העמותה.

בנוסף, הוחלט על מספר מהלכים ראשוניים אשר נועדו לייצב את המצב בעמותה. בין השאר הודיע משרד התרבות כי הוא רואה בחברי הוועד המנהל של העמותה "אחראים מלאים לתוצאות הדו"ח". עוד החליט המשרד כי החשב המלווה של העמותה, רואה חשבון איתן שפיר, ימשיך את עבודתו שלושה חודשים נוספים. משרד התרבות מבהיר כי "לעמותה אין בעיית תזרים מזומנים ובקופתה מצויים 3.762 מליון ¤ וזאת על פי דיווח של העמותה".

"משרד התרבות והספורט דורש מ'אמנות לעם' לשלם לאמנים אשר כספם מעוכב את המגיע להם", נאמר בהודעת השרה. "במקביל מבטיח המשרד כי בחודשים הקרובים לא תהיה כל פגיעה בתיאטראות ובמוסדות וגם פעילות התרבות בפריפריה תימשך".

הישיבה סוכמה במינויו של אברהם נתן , ראש מדור תרבות בקהילה במועצה לתרבות ולאמנות, לראש צוות מיוחד אשר יעסוק בימים הקרובים ב"טיפול דחוף במשבר אשר מצויה בו העמותה", כך לפי משרד התרבות.

"השרה מנסה לחנוק את העמותה"

באמנות לעם לא איחרו להגיב, והגיבו בהתקפה חריפה על משרד התרבות :" "משרד התרבות שכח מה היא תרבות של אמירת אמת", נמסר מנהלת העמותה. "ההנהלה החדשה יזמה את דו"ח הביקורת וכניסת החשב המלווה ובמקום לקבל זר של שושנים ותודות קיבלנו קוצים וניסיון השתלטות דורסני על העמותה".

"כבר היום אפשר לרשום את מסקנות דו"ח הביקורת הבא על אמנות לעם שהשרה לבנת תככב בו", הוסיפו בעמותה, שהתכנסה שעה ארוכה בטרם הגיבה לסיכום הדיון שנערך בלשכת השרה. "השרה התערבה בניגוד לתקנה ולהמלצות בניהול העמותה. המסקנה המרכזית של החשב המלווה הייתה שמשרד התרבות צריך להיזהר שלא להפעיל לחץ ולהתערב בפעילות עמותת אמנות לעם. ובדיוק מסיבות אלה ביקשנו חשב מלווה לעמותה כדי לפעול באופן עצמאי. דבריה של השרה כי 'תטפל בעמותה' וההמצאה המופרכת שאינה קיימת על ועדה קרואה, הם לא אמירה 'תרבותית' או אי הפעלת לחץ בלשון עדינה.

"היה ראוי כי לשכת השרה תפנים את העובדה כי לאמנות לעם יש הנהלה חדשה ואחראית, הפועלת באופן עצמאי לפי כללי המנהל תקין ובליווי החשב המלווה וחתימתו על כל ההוצאות הכספיות. ההנהלה החדשה מובילה לדרך חדשה של מינהל תקין, של תכנית התייעלות דרמטית, בגינה יצא מטבע הדברים קצפם של העובדים שינתקו שלא בטובתם מסיר הבשר, אך מנגד יועברו מיליוני שקלים שעד היום יועדו לגו'בים ולמינהלה, לטובת הפעילות עצמה בישובי הספר והפריפריה, כפי שעשתה העמותה במבצע עופרת יצוקה, במסגרתו הייתה העמותה אחראית על 'מורל העם' במקלטים לאחר שהביאה כ 1000 מופעים ואמנים לישובים המופגזים".

"השרה מנסה לחנוק את העמותה בכל מחיר בניגוד לחוק ושלא כדין כדי להשיג מטרות זרות", המשיכו להתקיף בעמותה. "הכספים שמגיעים לאמנות לעם, וחונים בקופת המשרד, שלא כדין, הם מתוקף חוק ולא לפי הצבע הפוליטי של השר או השרה היושבת בלשכה. זו היא התנהלות חמורה ביותר שבאה לשרת מטרות פסולות". הסיבוב הבא, ככל הנראה, כבר מעבר לפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully